Onze uk is 5 maanden en 10 dagen. Hij krijgt al enige tijd hapjes elke keer 2 ijsblokvormpjes.deze week eet hij er 4 leeg maar lijkt niet voldoende. Hoeveel mogen ze hebben en vanaf wanneer mogen ze groente met aardappelen.
Mijn zoontje is ruim 5,5 maand, en hij krijgt zoveel groente als hij zelf op kan. Als hij genoeg heeft, stop ik er mee. Hij geeft het zelf duidelijk aan. Laatst woog ik een gemiddelde portie groente, en ik kom uit op ongeveer 65 gram. Dit is de enige bijvoeding die hij krijgt. Voor de rest enkel borstvoeding. Een paar dagen geleden heeft hij voor het eerst groente met aardappels gekregen. Dat vindt hij prima
Zoveel als ze willen (maar wel naar redelijkheid) maar niet ten koste van de melkvoedingen. Mijn zoons aten al heel snel behoorlijke maaltijden.. mijn dochter deed daar veeeel langer over.. ook goed. Zij is nog altijd de minst goeie eter van de drie.
Hier ook zoveel hij opkan. Hij eet vanaf 5.5 maand al fruit brood en groente. Met aardappels heb ik heel even gewacht. Tot 6 maand geloof ik. Ik stoom alle groente en verpak het in bakjes in de vriezer. Elke avond pak ik een andere groente eruit en daar kook ik een aardappel bij en prak dat door elkaar. Word altijd opgegeten. Als hij niet meer wil, stop ik natuurlijk.
Bedankt allemaal misschien toch eens afwegen. Weinig info kunnen vinden over wanneer aardappel toevoegen. Wij hebben ook nog gewacht met fruit maar denk dat hij zijn eerste fruithapje dit weekend krijgt.hij kijkt me het fruit uit de mond.hij mag op mijn appel sabbelen en vind het geweldig.
Ik gaf ook naar behoefte. Geloof dat we al snel rond de 14-150 gram gemiddeld waren. Maar qua flessen bleef het bijna hetzelfde, dus niet ten koste van de melk.. Ik heb de eerste 2 weken alles puur gegeven. Met 6 maand ben ik eens aardappel gaan geven bij een bekende groente. En dan steeds een paar dagen hetzelfde gegeven. Of een nieuwe groente, of een nieuw fruit, of een nieuw "koolhydraat" (pasta/rijst/aardappel). Niet teveel nieuws op een dag, en waar lukt ook puur.. Aardappel mag wel eerder, maar het is ook goed als ze eerst de pure smaken van groente leren kennen.. Die zijn toch al gek genoeg na 5,5 maand melk
Dat is zeker waar.hij kent nu wortels,erwten, bloemkool en broccoli. Nu lust hij ze allemaal. Het gaat zeker niet ten koste van de fles al zegt cb dat hij naar de 4x 180+6 "moet" hij drinkt 5x180+6 anders heeft hij gewoon Honger. Dit weekend gaan we ook fruit introduceren.
Hier bij zoonlief al snel nieuwe dingen kunnen toevoegen. Zijn nu 4 weken bezig denk en hij eet alsof hij nooit anders gedaan heeft, heel anders als bij dochter... Aardappel is ook een groente die je al snel kunt geven en dus kan combineren. Eerst twee keer apart en hij smult er van. Nooit gewogen hier gewoon gekeken tot hij genoeg had. Bijv 1 aardappel en twee stronkjes broccoli. Hier al gegeven: courgette, pompoen, (zoete) aardappel, boontjes, erwtjes, broccoli, bloemkool, spinazie, wortel. Fruit in de ochtend gaat ook goed, al canailles gegeven: peer, banaan, appel, meloen, avocado, pruim, nectarine. Geven hier overigens alles volgens de Rapleymethode. Ernaast krijgt hij nog alleen BV.