Een kat buiten veroorzaakt overlast

Discussie in 'De lounge' gestart door justme1974, 23 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Een kat buiten veroorzaakt overlast

  1. Mensen met twee auto's ook

    18 stem(men)
    16,5%
  2. Mensen die buiten roken ook

    51 stem(men)
    46,8%
  3. Ik heb geen kat

    31 stem(men)
    28,4%
  4. De klimaatverandering ook

    9 stem(men)
    8,3%
  1. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.662
    1.830
    113
    N.a.v. het eerder geopende topic met mijn vraag over wanneer mijn kat naar buiten kan, speciaal dit topic.

    Gewoon, omdat het lekker weer is buiten.
     
  2. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Onze katten kunnen lekker naar buiten op eigen terrein. Mijn man heeft onze tuin katproof gemaakt, het was een hele klus omdat katten natuurlijk echte meesters in ontsnappen zijn.
    We hebben zelfs een extra hek geplaatst omdat ons pad is afgesloten met een zwaar oud hoog spijlen hek, waar ze natuurlijk zo doorheen kunnen.
    Maar ik wil niet dat onze katten overlast veroorzaken, of erger nog, dat er mensen zijn die katten iets aandoen. Dus veilig naar buiten, heerlijk voor ze!!
     
    Manana, Deliana, RoIn en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Als hier katten komen willen wij de tuin ook afschermen. Dat kan op verschillende manieren. Onze tante heeft een hele grote tuin, die heeft het gedaan dmv stroom. Balken over een schutting kan ook bijv.

    Ik wil dat ze een ander niet tot last zijn, of dat er wat met ze kan gebeuren.

    Niks viezer dan met je schoen in poep te trappen of tijdens tuinieren met je handen erin te zitten.
     
    Manana, Yeuu, SAARC en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ik wou op alle 4 stemmen, Mijn hond aan de lijn is 3 keer aangevallen door een loslopende kat en natuurlijk geen eigenaar in de buurt te vinden , een keer bleef een kat op mijn hond afgaan en mijn hond maar rare sprongen maken en piepen ben er niet trots op maar ik heb de kat moeten schoppen en dezelfde kat viel ook andere honden aan .Hiermee wil ik zeggen hoe hou je in de gaten wat je kat doet , Heb ook 2 keer een aangereden kat gevonden en wist toevallig waar de eigenaar woonde en kat nummer 3 toen het ijs was gedooit was de mooie grijze(ondertussen minder mooi)kat van de briefjes op de bomen ook even gebeld waar hun kat is.
     
  5. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.286
    2.897
    113
    Onze poes gaat ook naar buiten. Mag lopen waar ze wil.

    Mensen kunnen zo weinig hebben gaan elkaar. De tolerantie is ver te zoeken tegenwoordig.
     
    baby90, nosilla, mamameer en 17 anderen vinden dit leuk.
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Hahaha die antwoorden :roflmao:

    Ik heb zelf geen kat meer maar toen die nog leefde ging die alleen snachts naar buiten.
    Zodra die smorgens naar binnen kwam ging die gelijk naar de kattenbak.
    Als mijn vriend snachts naar zijn werk ging lag die onder onze auto.
    Ik gok niet dat ie ver ging en overlast veroorzaakte.

    Daarentegen lopen er hier 2 in de straat die boven op auto's zitten en vervolgens hun nagels erop uit zetten.
    Kakken in je voortuin en constant door de tuin rennen waardoor mijn hond volledig door het lint gaat.
    En die krijgen regelmatig een emmer water naar hun hoofd.
     
  7. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Dat andere dingen overlast veroorzaakt betekent toch geenszins dat jij dat dan ook maar bewust moet doen? Dat is echt kleuterredenatie. Jij slaat mij, dus ik sla jou.


    Ik mis trouwens een optie in je poll: ja katten buiten veroorzaken overlast.
     
    Mammavantwee, NiVa0230, Riverdale87 en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Vindt jij het oprecht van weinig tolerantie getuigen als je er niet blij van wordt dat je een paar keer per week kattenstront van je gazon moet opruimen? Of als je vrijwel iedere nacht wakker wordt van vechtende katten?

    Ik probeer echt rekening te houden met mijn buren. Kind niet te vroeg buiten. Als je een keer een feestje hebt mensen van te voren informeren etc. Roken doen we niet dus dat veroorzaakt al geen overlast. Tuurlijk zouden mensen toleranter kunnen zijn maar in de huidige samenleving mag er daarnaast ook best wel wat meer rekening worden gehouden met elkaar i.p.v. altijd maar vanuit het eigen belang te denken.
     
    zonnetje2015, Lovelive3, NiVa0230 en 11 anderen vinden dit leuk.
  9. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.286
    2.897
    113
    Onze poes is 's nachts binnen.

    Vechtende katten krijgen een plens water over zich heen.

    Heb ook wel kattenstront in mijn tuin van andere katten. Maar dat haal ik niet weg hoor. Dat schoffel ik onder de struiken, is het ook weg en hoef er niet met mijn handen aan te komen.

    Zou het niet in mijn hoofd halen om bij de buren te gaan klagen over hun kat(ten).
     
  10. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    Wij hebben onze tuin kat dicht gemaakt. Althans, dat was de bedoeling. 1 kat blijft idd in de tuin en kan er niet uit, de ander kan zo hoog springen dat hij op de achterpoort springt. Vervolgens gaat hij naar de voorkant van het huis, rent soms door het gras en gaat dan voor het raam wachten tot ie weer naar binnen mag. Niemand heeft dus last van hem.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ysabella vindt dit leuk.
  11. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Wij hebben balken boven de schutting en continue katten in de tuin. Dit werkt dus niet. We worden er echt gek van. Onze tuin ligt daardoor ook nog eens vol met kattenstront. Wij gaan dus een stroomdraadje aanleggen.
     
    jolien 1986 vindt dit leuk.
  12. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Ja. Een kat buiten veroorzaakt overlast.

    Een veel andere dingen ook maar vraag was of een kat overlast veroorzaakt en daar is het antwoord 'ja' op. En ik vind het bijzonder grof om bewust overlast te veroorzaken. Je haalt het toch ook niet in je hoofd om je asbak te legen in andermans tuin? Of ook 3 uur s nachts keihard vals bij de buren onder het raam te gaan zingen? Waarom is het dan wel normaal om een kat naar buiten te sturen?

    'Maar die van mij doet dat niet' 'Die van mij gaat alleen op de kattenbak' ' Die van mij is s nachts binnen dus maakt geen lawaai'

    Gewoon in je huis houden als je katten zo leuk vindt. En als je dat zielig vindt omdat een kat een buitendier is moet je geen kat nemen want dan is het geen geschikt huisdier.
     
  13. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Respect! Precies zoals het wat mij betreft hoort! Jij neemt tenminste verantwoordelijkheid voor je eigen huisdieren.

    Ik heb regelmatig buurkatten bij mij buiten én binnen, kan niet eens mijn openslaande deuren open houden omdat ze gewoon naar binnen lopen omdat de buren hier niets tegen doen. Ik moet de boel gaan verbouwen buiten en mezelf op kosten jagen om deze katten te weren. Omgekeerde wereld natuurlijk! Maar joh, ze hebben letterlijk schijt aan de situatie en aan de schijt die de katten achterlaten.
     
  14. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Ik heb 2 binnenkatten dus voor mij verder niet aan de orde, maar heel eerlijk: ik heb echt geen last van de katten van anderen. Maar dat is persoonlijk hoor!
     
  15. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Sorry maar ik vind de vergelijkingen in de poll echt nergens op slaan.
    Net als mensen vaak over hondenstront beginnen of over vogels in het wild die in je tuin poepen.

    En persoonlijk kan ik echt niet begrijpen dat mensen een kat nemen en hem vervolgens naar buiten gooien waar anderen er overlast van ondervinden. Want ja, katten veroorzaken overlast. Ze piesen en poepen overal in tuinen. Heerlijk voor bewoners die er vervolgens ingrijpen. ALS het al begraven is want menig kat laat het gewoon op het gras of grind achter zonder het te begraven. Of de zandbakken voor de kinderen. Hier zijn de schoolzandbakken al verwijderd omdat het een buurtkattenbak was geworden en alle dure voorzorgsmaatregelen om ze te weren niet hielpen. Ze pissen tegen en op je meubels en andere spullen en met een beetje pech sluipen ze naar binnen waar ze de boel onderpissen. (Hier en bij kennissen gebeurd).
    Heb mn wandelwagen weg kunnen gooien omdat de buurtkat er tegenaan piste. Moet regelmatig met auto of fiets uitwijken omdat er een kat over de weg vliegt. 2 collega's die met fiets onderuit zijn gegaan na een botsing met overstekende kat waarvan 1 collega niet meer kan werken..
    Had na 1 dag al krassen op het dak van mj auto omdat buurkat er vamaf gleed en nagels uitzette voor grip...
    Hier kat van buren die zelfs mn balkon onderscheet, alle plantenbakken eronder. 1 dikke laag stront. Kat kwam hier zelfs naar binnen lopen en van baasje kreeg ik een grote mond. Moest mn deur maar dichthouden want haar kat had recht op buiten lopen en dat hij naar binnen kwam was mijn probleem... omgekeerde wereld..

    Je bent als baasje ook verantwoordelijk voor je kat in de zin dat je ervoor zorgt dat hem niks overkomt. Dat kan niet als je hem naar buiten flikkert. Want nee, een kat blijft echt niet alleen op de stoep of in je steegje achter het huis maar dwaalt door de hele wijk met alle gevolgen van dien. Gevechten met andere katten of honden, ziektes van andere katten, kattenhaters, kans op weglopen en erger, dat hij plat gereden wordt en je hem van de weg af kan schrapen. Echt, kan er met mn verstand NIET bij dat mensen dat risico met hun dier nemen...
    Als je van je dier houdt dan probeer je dit allemaal te voorkomen.
    Hier al een paar katten aangereden zien worden of langs de weg zien liggen. Dat wil je toch niet?:confused:
    1 voor mn neus aangereden en heeft nog paar minuten liggen kronkelen op de weg voordat hij dood ging. Beestje bij de dierenarts gebracht zodat ze de eigenaar op konden sporen. Kreeg bedankje van een mw want nu kon dochterlief nog afscheid nemen omdst hij er zo mooi bij lag. Dit was namelijk nr 4 in 1.5 jaar tijd:eek:
    De andere waren niet meer toonbaar... beestje hadden ze net in de tuin geaaid en 10 min later was hij dood. Zet verdorie je tuin af en doe je kind en je dier dit niet aan
    Echt onbegrijpelijk. En wat krijg je vaak te horen? Hij heeft iig een goed leven gehad door buiten te lopen. Of: dat risico nemen we.
    Echt om te kotsen.
    Kat bij buren van mn ouders is in de verkeerde tuin terecht gekomeb en bij 2 waakhonden naar binnen gelopen en aan stukken gescheurd.
    Leuk joh, maar mn kat moet buiten lopen want dat "hoort en is de natuur".
    Nee, newscall, dat is niet de natuur in een woonwijk en zeker niet in deze tijd...:rolleyes:
    En dan nog niet spreken over de tientallen berichten op facebook van vermiste katten of gevonden dood en levend...
     
    Cloud9, littlemunchkin, NiVa0230 en 10 anderen vinden dit leuk.
  16. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ik kan niet kiezen tussen de antwoorden Ik vind ze namelijk allemaal van toepassing.

    Ik begrijp nooit zo goed waar mensen zich druk om maken.

    Dieren poepen waar ze poepen kunnen. Daar zijn het dieren voor.

    Dat mensen überhaupt huisdieren kunnen nemen begrijp ik niet, maar dat is een andere discussie.

    Dat dieren om je heen leven is de natuur. En of je het wil of niet, ook wij maken daar onderdeel van uit.
     
    Pixels, Zoe123 en soovi vinden dit leuk.
  17. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.890
    13.060
    113
    Vrouw
    In tegenstelling tot mijn hond, begraaft mijn kat haar uitwerpselen erg goed. (Voor de hond hebben wij hondenpoepzakjes).
    'S avonds komt ze naar binnen en daar blijft ze tot de volgende ochtend.
    Veroorzaakt ze dan helemaal geen overlast? Jawel, als je bloedsporen van de beesten ze vangt meerekent dan veroorzaakt ze absoluut overlast.

    Maar als je helemaal nergens last van wilt hebben dan zou ik willen adviseren om in een bunker te gaan wonen. In een hutje op de hei heb je namelijk ongetwijfeld last van herrie van vogels en andere beesten.
     
    all4love, Kyra73, Zoe123 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    En voor de duidelijkheid:
    Nee ik ben geen kattenhater. Heb er zelf 2 maar die komen niet buiten. Alleen in eigen tuin die afgezet is. Ze hoeven anderen geen overlast tw bezorgen en ik wil niet dat ze wat overkomt.

    En ja, het zit me hoog. Ik houd ontzettend van dieren en vind het gewoon zielig dat zo'n dier plat gereden wordt of dat mensen dat risico maar gewoon nemen.
    En daarbij het asociale gedrag van de eigenaren die de overlast van hun dieren maar "gewoon" vinden en hun verantwoordelijkheid niet nemen.
    Niet voor de buurt en zeker niet voor hun dier!
     
    Lovelive3, Manana en RoIn vinden dit leuk.
  19. Pipo30

    Pipo30 Fanatiek lid

    31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Er mist een optie...
    Ja,een kat veroorzaakt overlast,een kat hoort op je eigen terrein.En nee,daar is wat mij betreft geen discussie over te voeren.
    We hebben er zelf 2,die blijven ook enkel op ons eigen terrein,in huis en in hun eigen buitenverblijf.
     
    Maev, Lovelive3, Manana en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wat een kinderachtig topic...
     
    mamameer, Kuki, Tuttebelleke en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina