Een licht en een donker kindje

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Iertje81, 20 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Wie heeft dit nog meer en dan bedoel ik wel van dezelfde papa en mama?
    Ik ben zelf vrij donker. Ik ben geadopteerd uit Azië. Ik heb zwart haar, groene ogen en mijn huidskleur is ongeveer de kleur van koffie.
    Mijn man is oer-Hollands en heeft felblauwe ogen en blond haar.
    We hebben een dochter van bijna 4 jaar. Zij heeft groene ogen en een blanke huidskleur. Bruin haar.
    Ons zoontje is 7 maanden en is een kopie van mij. Donkere huidskleur, zwart haar en bruine ogen.
    Twee totaal verschillende kinderen dus en ik vind me dat toch leuk!
    Wie heeft dit ook?
     
    NiVa0230 en pippa26 vinden dit leuk.
  2. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.691
    3.472
    113
    Ik zelf niet, maar een nichtje van mij is zelf roodharig met sproetjes en getrouwd met een Molukse man. Ze hebben 3 kinderen, waarvan de oudste zwart haar, bruine ogen en een donkere huidskleur heeft, de middelste een prachtige roodharige meid met blauwe ogen is en de jongste een blonde knul, met blauwe ogen en een redelijk donkere huidskleur. En het gekke is dat ze alledrie ook nog eens heel erg op elkaar lijken, zo grappig.
     
    Shay25 en Iertje81 vinden dit leuk.
  3. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Wat grappig! ‘t Is dat ik geen derde wil, maar ben wel benieuwd hoe die eruit zou zien dan :)
     
  4. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Mijn dochter lijkt totaal niet op mij!
    is super blond, krullen en blauw groene ogen.

    Mijn man donkerblond en groene ogen. Daar komt het weg.

    Ik ben wat getint, bruin haar, bruine ogen. Wordt vaak gedacht dat ik Indonesisch ben.

    Ben super benieuwd hoe een 2e er uit komt te zien als ons gegeven is :)
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  5. Moluks78

    Moluks78 Niet meer actief

    Ik heb dat dus ook. Zelf half Moluks (geadopteerd) en ik bennzelf best donker echt een getinte huid, donkere ogen en haar. Mn man NL.
    1 dochter van de 4 is super licht, witblond en hele lichte huid. Mn 2e dochter is heel donker, echt getint. De rest van de 6 zitten er tussen in. Echt een gemixt gezin dus.
    Ik vind t heel leuk. Bij elke zwangerschap was ik echt heel erg benieuwd hoe de baby er uit zou zien.
    Qua gezicht lijken ze wel allemaal heel erg op elkaar, maar de haarkleur, huidskleur en oogkleur zijn elke keer anders.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  6. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Mijn kinderen zijn half turks maar allebei blank, niet spierwit. Mijn zoon word wel sneller bruin en bruiner dan mijn dochter.

    Een neef van de turkse kant heeft 2 kinderen. De dochter is bruin net als haar moeder en de zoon is heel licht van huidskleur.
    En de oude oppas van mijn kinderen heeft 3 kinderen, de 2 meiden zijn allebei donker gekleurd en de zoon is heel licht van huidskleur.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  7. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.888
    13.058
    113
    Vrouw
    Ik ken een gezin waarvan de oma van de man echt negroïde was, zelf is hij al een paar tinten lichter. Moeder is nl met bruin haar. Zij hebben een tweeling, de ene dochter is bijna net zo bruin als haar oma, ook zwart kroeshaar en donkere ogen, de andere dochter is lichtblond met blauwe ogen. Wel heeft haar haar de soort structuur van kroeshaar. In hun gezicht lijken beide meisjes wel gigantisch op elkaar. Vind het zelf super mooi en bijzonder.
     
    Zonnestralen en Iertje81 vinden dit leuk.
  8. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Ja ik snap het. Was zelf ook super nieuwsgierig naar de 2e.
     
    jolien 1986 vindt dit leuk.
  9. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Heb jij 6 kinderen? Gut wat een boel. Leuk hoor!
    Ik ben zelf ook geadopteerd. Indiase van origine. Ik vind het wel heel erg leuk hoor dat m’n zoontje zo op mij lijkt! Van m’n familie moet ik het niet hebben :roflmao:
     
  10. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Wat apart!
     
  11. Moluks78

    Moluks78 Niet meer actief

    Ja echt 6 ;)
    Ik ben ook blij dat er eentje tussen zit die echt op mij lijkt. Anders voel ik me ook zo eenzaam in mn blanke gezin ;)
     
    Niveah, Athina en Iertje81 vinden dit leuk.
  12. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    Mijn man is indisch en mijn dochter lijkt echt op hem, heeft bruine ogen, getint en wel weer blond haar.
    Mijn zoon lijkt om mij, blank, blauwe ogen, blond haar (al wordt hij nu donkerder en ik grijs...).
    Beiden kinderen worden wel van 1 zonnestraaltje direct bruin.

    Helaas was een derde ons niet gegund (miskraam) hoe zal die eruit gezien hebben.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  13. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.078
    3.518
    113
    Vrienden van ons hebben twee kinderen. Hij heeft een donkere huidskleur en zwart haar, zij heeft een hele blanke huid en rood haar. Kinderen hebben beide een getinte huid en heel donkerbruin haar.
    Ken ook nog een gezin waarvan de moeder een donkere huidskleur heeft en donkerbruin haar, de vader blond/donkerblond en blanke huid. Oudste kind heeft blanke huid en bruin haar, middelste ook maar donkerdere tinten en de jongste heeft een donkere huid en heel donker haar. Daar gaat het van licht naar donker dus ;)
    En ken nog iemand met donkere huidskleur en zwart haar, vriendin blank/bruin haar. Zoontje is een kopie van hem.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  14. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Ja mijn kinderen worden beiden ook zo snel bruin. Om jaloers op te worden. Ben net terug van vakantie en jongste is amper in de zon geweest (7 maanden) maar toch kwam hij poepiebruin terug!
     
    Shay25 vindt dit leuk.
  15. Miepiemoos

    Miepiemoos Bekend lid

    13 mei 2013
    970
    157
    43
    Ja! Hier een met blond haar blauwe ogen en lichte huid. En een met heel donker haar en donkere ogen en een tintje! Super leuk en krijg er ook veel opmerkingen over!
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  16. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
     
  17. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.623
    113
    Ik ken een tweeling waarbij de ene oer Hollands uiterlijk heeft en de ander een buitenlands uiterlijk. Hollandse ouders dus een totaal raadsel hoe het kan.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  18. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Vriendin van me heeft een Indische vader, Franse moeder en ze is getrouwd met een Nederlander met blond (licht rossig) haar en blauwe ogen. Hun oudste dochter heeft prachtig rood haar, groene ogen, heel blanke huid. Hun zoon echt donker haar, licht getinte huid, bruine ogen. En de jongste meid is licht blond, blauwe ogen, maar wel een licht tintje qua huidskleur. Drie echt heel verschillende kinderen! Zo leuk!
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  19. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik niet maar wel iemand van school, zij is getint en heeft een blanke man met blauwe ogen, haar ene dochter is een kopie van haar en de andere dochter is gewoon helemaal blank met felblauwe ogen. Ziet er best opvallend uit.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  20. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ja hier! Twee dochters. Schelen 14 maanden. De oudste is blond met donkere ogen en heel blanke huid. Jongste is blond met groene ogen en heeft een licht getinte huid. Mijn man is Nederlands en ik heb Indische roots.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina