Een nieuwe start

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Tash, 18 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Lieve Tatum en Jiseb!

    Ik bedacht me dat we nog altijd een nieuw topic zouden starten. Een nieuwe start leek me wel gepast voor ons drieën!
    Gaan we hier samen verder?
     
  2. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Wij hebben een hele ochtend gehad! Vroeg uit bed en tussendoor de uurtjes vullen, maar het was allemaal goed en leuk. De opbrengst was 38 miljoen waarvan 94% goed bewegelijk. Al was dat voor ons nooi een spanningsdingetje, toch weer fijn dat dat wel goed is.
    En nu dus wachten! Gelukkig ga ik qua pijn de goede weken in en heb ik weer echt zin om dingen te ondernemen en mijn webshop aan te pakken/voorraad bij te werken. Dus hoop dat de tijd zo snel gaat.
     
  3. Tatum80

    Tatum80 Bekend lid

    15 feb 2013
    719
    60
    28
    Gevonden!

    Wat spannend zeg! Ook al is het zaad altijd goed, toch even fijn die bevestiging!
    Wanneer mag je nu testen? Duurt langer nu je geen embryootje terugkrijgt dat al even gedeeld heeft! Hele andere belevenis weer dit...

    Veel succes met wachten maar je houdt je wel goed bezig :)!

    Ik lig ziek in bed, eindelijk eens de tijd genomen om uit te zieken, kwakkel al weken....
    Morgen nog een echo bij de opleiding, over 2 weken groeiecho bij de vk.
    Dan begint ook onze (volgende...) verbouwing. Pas als dat klaar is kunnen we beginnen met de babykamer, mijn hormonen gieren door mijn lijf...deze baby heeft alleen een zielig doosje met kleertjes :(.
    Komt allemaal wel goed, ik weet het :)
     
  4. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Zeker weer een hele andere belevenis. Zou zo gaaf zijn als het hiermee dan wel lukt.

    En jij hebt even helemaal genoeg aan jezelf dus. Goed dat je nu de tijd neemt om echt uit te zieken. Zo te horen komt er een pittige tijd aan, dus kan je het nu maar goed aanpakken.
    Wat/hoe gaan jullie verbouwen?
    Snap dat je ergens de zenuwen krijgt van het feit dat baby alleen nog maar een doosje kleertjes heeft, maar komt inderdaad wel goed. Gelukkig hebben jullie nog even.
    En wat lijkt het me heerlijk al die echo's! Eventjes gluren is altijd zo fijn. Of vind je het ook altijd weer erg spannend?

    Beterschap hoor!!
     
  5. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Ik ben er ook weer bij! Gezellig dat we hier verder kunnen kletsen.

    Tash, goed om te horen dat dat in ieder geval goed is. Heb je hiermee nu betere kansen?

    En Tatum, nog een grote verbouwing of valt het mee? Wel spannend hoor, nu je zo ver bent. Ik denk dat je voor het kindje nog wel genoeg tijd hebt om alles te regelen. Had je niets meer van je oudste of echt alleen dat doosje? Wij bewaren alles voor een eventuele volgende.

    Wanneer gingen jullie weer denken aan een 2e? Ik moet zeggen dat jullie verhalen en mijn geschiedenis er voor zorgen dat ik niet al te lang wil wachten...
     
  6. Tatum80

    Tatum80 Bekend lid

    15 feb 2013
    719
    60
    28
    We gaan de zolder verbouwen (dichtmaken, vliering maken, badkamer), zodat wij daar kunnen gaan slapen, daarnaast isolatie van de buitengevel en nieuwe kozijnen op de eerste verdieping (oud huis....zit nog enkel glas in...brrr). Wij gaan verhuizen naar zolder en de baby komt in onze oude kamer. Maar we kunnen dus pas beginnen met de babykamer als de zolder helemaal klaar is. Aannemer begint 6 maart, duurt ca 3 weken en dan moeten we zelf nog vloeren leggen, kasten maken, schilderen etc (nou ja wij 😂😂).
    Begint dus en beetje te kriebelen.
    Nee Jiseb, ik heb alles bewaard hoor, dus we hoeven niet veel te kopen. Het is meer dat het nu lijkt of er geen baby komt. Hij heeft nog geen plekje. Vorige keer waren we met 30 weken redelijk ver en was ik graag in de babykamer, gewoon beetje hangen daar en genieten van de spulletjes ;).

    Hoe voel je je Tash?

    Jiseb, ik ben even na Ferre's eerste verjaardag gestopt met AC. Aangezien het de eerste keer vrij vlot ging mikten we een beetje op bevallen rond zijn tweede verjaardag (met paar maanden speling). Wij wisten toen nog niet dat er iets mis was, anders waren we eerder begonnen...
     
  7. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Jullie hebben dus nog wel wat te doen! Het komt vast goed met de verbouwing en de babykamer 😉. Wij begonnen ook redelijk op tijd (en daar was ik blij om toen ze met 37.3 weken al besloot te komen) en vond het heerlijk te fantaseren over het kindje dat er zou slapen en ik lekker met haar kon knuffelen als ze wakker zou worden. Heerlijk! En nu ze er is en ik dat ook echt kan doen, is het helemaal fantastisch 😊.

    Ik denk dat wij zo rond augustus (9 maanden na Elin) weer gaan proberen, maar misschien denk ik er tegen die tijd anders over en wachten we nog even.
     
  8. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Zo Tatum, dat is inderdaad nog een hele verbouwing! Snap helemaal wat je bedoeld met dat het kindje nog geen plekje lijkt te hebben dan. Het klinkt wel geweldig gaaf allemaal!

    Jiseb, mijn vriend wilde niet zo snel weer beginnen maar eerst volop genieten van de tijd met z'n drieen. Aangezien dat bij ons misschien zo blijft, ben ik daar ook wel weer blij mee achteraf. Want juist als ze zo klein zijn, gaan ze zo hard. Maar het is vooral een gevoel denk ik. En dat is voor iedereen anders. Bij mijn zusje zie ik er twee dicht op elkaar, die heeft het daar best pittig mee af en toe. Dat is een afweging die je maakt. Hoe zie je het voor je en wat lijkt je fijn. En dan is het altijd afwachten of dat allemaal lukt natuurlijk...... Daar weten we helaas alles van
     
  9. Tatum80

    Tatum80 Bekend lid

    15 feb 2013
    719
    60
    28
    Tash hoe gaat het?
    Wanneer mag je testen?
     
  10. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Gaat prima. Ik denk er wel regelmatig aan, maar heb geen spanning ofzo. Misschien komt dat nog? Ik vind het wel fijn zo. Geen hoge verwachtingen, wel zien wat er komen mag. Doordat het allemaal ook minder intensief was qua behandeling en ik bvb ook geen foto van een embryo heb, vergeet ik het soms zelfs.
    In principe dinsdag te bloedprikken als ik niet ongesteld geworden ben. Maar mocht ook een dag eerder of later zei ze als dat beter uitkwam. Denk dat het maandan 14 dpo is. Maar heb geen haast. Wacht het wel af. Als ik dit weekend niet ongesteld word, ga ik ws pas bedenken wanneer ik heen ga.
     
  11. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Tash, wat fijn dat er voor je gevoel geen druk op zit! Vind je het ook niet spannend worden nu het dichterbij komt?

    Ik ben even een weekje van de radar. We gaan op een korte vakantie naar Rome 😁. Ik zal voor je duimen komende week!

    Tatum, wanneer ga je met verlof? Met 34 of pas 36 weken? Ik heb nog 4 weken, dan moet ik weer aan het werk... 😟
     
  12. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Heerlijk Jiseb!! Doen jullie goed!
    Geniet nog even extra van je verlof, want dat gaat al snel joh....

    Hier vandaag al ongesteld geworden! Echt veel te snel. Morgen of na het weekend maar informeren, want ik had al het idee dat er het een en ander niet goed ging. Heb heel wat opgezocht over een te korte lf (omdat de periode tussen ovulatie en menstruatie steeds korter werd bij me) en las toen ook dat de vervroegde overgang daar vaak ook medeveroorzaker in is. Waardoor bij mij alles samen lijkt te komen. Want de vervroegde overgang kwam eerder al ter sprake vanwege de lage hoeveelheid eicellen. Ik wil dus eerst maar weer overleggen met een arts voor we verder gaan.
     
  13. Tatum80

    Tatum80 Bekend lid

    15 feb 2013
    719
    60
    28
    Ah nee dat meen je niet!? Ook meteen overtuigend...geen beetje hoop op innesteling?
    Ik moet zeggen dat het wel kan wijzen op vroege overgang ja 😪...Maar het hoeft helemaal niet, een korte LF kan ook andere oorzaken hebben. En hoe vaak is het nu voorgekomen?
    Je kunt de LF tijdens iui ook ondersteunen met utro?
    Je AMH is nooit geprikt he?
    Het ligt eraan wat je met de info wil doen ook..
    Goed, ik hoop het niet voor je, maar als je er meer over wilt weten...ik heb natuurlijk de afgelopen tijd ook heel wat geleerd hierover.
    Sterkte nu eerst met het mislukken vd eerste iui, had zo anders voor jullie gehoopt
    😘😘
     
  14. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Stom gezegd ben ik er niet van ontdaan. Maar het baart me wel zorgen. Dus wat jij weet over dit alles hoor ik graag.
    Amh is idd nooit geprikt. Dat willen ze niet omdat ze er toch niks mee kunnen zeggen ze. Maar misschien als ik het wel echt wil, dat ze het wel een keer willen doen? Het zou mij rust geven.
    En de korte lf kan ondersteunt worden ja. We vroegen ons gister al af of ze dan meteen dat als plan opperen of dat ze dat niet nodig vinden. Horen het wel. Maar ben geneigd dit eerst uit te willen zoeken voor we verder gaan. Vooral omdat vl en zh mij nog maar twee keer iui 'geven'
     
  15. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Oh, bah Tash! Geen klein kansje meer op innesteling, zoals Tatum zei? Ik heb geen verstand van vervroegde overgang met een korte lf. Heb zelf wel altijd een lf van ongeveer 9/10 dagen gehad, maar dat heeft geen invloed gehad.
    Sterkte de komende tijd! 😘
     
  16. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Nee echt geen innestelling hoor. Heb in inmiddels het ergste weer gehad denk ik. Hoewel de pijn meestal na een aantal dagen echt erger wordt, dus dat komt nog.
    Ik vandaag na overleg met vpk besloten dat er toch een gesprek moet komen met een arts. Die is 29 maart geland bij het hoofd van de afdeling. Dus qua kennig de beste die ik krijgen kan. Hopelijk staat hij open voor ons idee hierin
    Ze zeiden ook dat volgens hun berekening de lf 12 dagen was en dus prima binnen de norm. Maar ze snappen mijn idee erachter wel.
    En jij dus ook altijd een korte lf en wel zwanger. Geeft me wel een ok gevoel dat het dan evengoed wel kan. Genieten jullie lekker? Is het goed weer? En fijn hotel?
     
  17. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Wij zijn weer thuis! Het was echt heerlijk. Ik vond het geen probleem om met baby te reizen. Het had zelfs heel veel voordelen (ineens niet meer 2 uur in de rij bij het Vaticaan en de Sint Pieter enzo 😊) en iedereen is 10x vriendelijker. Nu lekker de was doen en even bijkomen!

    Bij mij was de korte lf idd geen probleem, werd vaak genoeg zwanger. Het probleem kwam pas na de innesteling.
     
  18. Tatum80

    Tatum80 Bekend lid

    15 feb 2013
    719
    60
    28
    Heerlijk Jiseb! En fijn dat het zo goed bevallen is samen met Elin, weet je toch niet van te voren! sliep ze bij jullie op de kamer?

    Hoe gaat het Tash?
    Ga je nog bloedprikken/heb je dat al gedaan?
    Ondersteuning van je LF kunnen ze altijd geven, in het kader van baat het niet dan schaadt het niet....mijn lf is ca 9-10 dagen en de eerste keer ben ik er ook nog spontaan zwanger mee geraakt. Daarna met IVf dus dat telt niet ter vergelijking.
    Als je geen bloed meer gaat prikken, weet je dan al wanneer de volgende IUI is?
    Ik las overigens toevallig op een FB pagina waar ik lid van ben iemand die met laag AMH nog met IUI zwanger was geworden (bij ons in het ziekenhuis doen ze dan geen IUI), vond dat wel goed om te lezen.
    We duimen door...
     
  19. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Bij jou begint het ook al dichterbij te komen, Tatum! 3e trimester al! Houd je het nog vol of begint het weer zwaarder te worden? Wanneer ga je met verlof?

    Ik heb inmiddels wel zin om weer te beginnen, maar alles zo samen met Elin beleven was ook wel fijn.

    Tash, ben benieuwd hoe het met je gaat en wanneer je weer verder kunt met de volgende iui!
     
  20. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Ha Dames!

    Hoe is het bij jullie?

    Bij mij is het verlof bijna afgelopen, alleen morgen nog en dan moet ik donderdag weer beginnen. Eigenlijk heb ik er niet zoveel zin in, maar goed, het moet toch een keer zover komen.
     

Deel Deze Pagina