Een puppy…. En dan blijk je ziek.

Discussie in 'De lounge' gestart door Hippo89, 15 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Hoi meiden.

    ik ben jaren niet online geweest maar zit nu toch met iets wat ik eigenlijk bij niemand ( nog) kwijt kan.

    wij zijn vorig jaar verhuisd naar een grote woning met grote tuin.

    Dit is een volledig te renoveren woning, stond nog geen muurtje in alleen de buiten muur


    nu dachten wij dat een grote hond daar wel bij zou passen. Wij hebben altijd een grote hond gewild,
    Omdat we het graag met stamboom wouden hebben we ons op de wachtlijst laten plaatsten en we zouden dan volgens de fokkers met een maand of 4-5 een pupje kunnen verwachten, in die maand belden ze dat ze er voor kozen om nu toch niet te laten dekken dus moesten we 8 maanden langer wachten.

    In deze 8 maanden is er veel gebeurd. Ik voelde me niet lekker, sneller moe en futloos minder geduld richting onze vier kinderen. Minder goed kunnen lopen en veel pijn.

    ik weet al een paar jaar dat ik psoriasis heb , die hebben we continu proberen te behandelen maar dat is tot op heden nog niet gelukt. Nu zit ook mijn hele hoofdhuid onder en volgens de arts heb ik al veel beschadigde haarzakjes waardoor die haren niet meer terug zullen groeien.

    in die 8 maand dat we nog langer hebben moeten wachten op de pup voelde ik mij steeds slechter, meer pijn, minder goed kunnen bewegen etc
    Bij de ha geweest en die stuurde mij door, en de arts heeft het 1 en ander onderzocht.

    nu was het 2 weken geleden eindelijk zo ver dat we onze pup konden ophalen. We hebben zo lang gewacht en zo naar uitgekeken, elke dag contact met de fokkers, af en toe langs gaan, ze kwamen af en toe bij ons. We hebben ons helemaal ingelezen, verzekering afgesloten, aangemeld bij puppy cursus en dergelijke. Voor ons gevoel echt goed voorbereid op de komst van een pup.

    de pup is logische der wijs een echte pup. Dit mag ze ook wezen.

    nu is het alleen zo dat vandaag mijn arts gebeld heeft dat ik reumatische psoriasis heb, en volgens haar moet ik aan een chemo kuur, wij hebben afgelopen jaren verschillende medicatie geprobeerd en niets hielp. Maar nu ook lichamelijk klachten komen vind de arts het noodzakelijk dat ik behandeld word met chemotherapie.

    dit houd in dat ik de nadelen van die therapie ook erbij krijg. Haarverlies misselijkheid moeheid etc.

    alle vier de kinderen gaan naar school en onze ouders willen met de kinderen wel helpen.

    Echter een pup opvoeden zien ze niet zitten.

    De verbouwing wil mijn man wel stil leggen, dit deden we altijd zelf in eigen vrije tijd. Maar zijn eigen werk zal door gaan, hij werkt in de zorg en de nood is vaak hoog, hij moet vaak al onverwachts werken.


    Deze arts is al mijn second opinion ( qua eerste psoriasis ) ik weet niet wat ik moet doen. Nog een nieuwe arts vragen ? Kijken of die nog andere mogelijkheden weet ? Volgens mijn arts hebben we alle mogelijkheden al geprobeerd die kunnen qua mijn andere ziektebeelden.

    Hoe moet ik lichamelijk en medische gezien voor mij zelf zorgen en voor vier kinderen en een pup opvoeden terwijl ik ziek ben van die kuur,

    Of als ik die kuur niet neem …. Hoe erg is reumatische psoriasis in die eerste ontdekkings periode… kan dit maanden duren ? Blijft dit stabiel ? Of word dit erger…. Want als dit erger word dan kan ik ook slechter zorg dragen voor de pup.

    wie heeft tips voor mij hoe ik tijdens zo’n behandeling toch alle ballen hoog kan houden ? Of juist zonder behandeling. Ik heb voor nu namelijk gezegd dat ik geen behandeling wil. Ik ben bang dat het mij teveel word en dat ik dan zo ziek word van die kuur dat ik de hond niet meer kan bieden aan basis wat ze nodig heeft, juist deze eerste maanden zijn zo belangrijk. Alleen als ik het niet doe speelt hoogstwaarschijnlijk die reuma kant op…. En kan ik misschien ook niet meer voor de pup zorgen.

    vrijdag word ik terug gebeld, ze wil dan van mij weten of ik echt af zie van de behandeling of niet.

    Ik snap dat dit misschien niet zo heel heftig is, het is niet super ernstig ofzo, en ik ben dankbaar dat reuma/reumatische psoriasis de reden is van een eventuele chemo en geen K . Maar deze uitslag doet wel heel veel met mij, ik vind het echt heel erg en baal enorm want ik zie nu opeens zoveel beren op de weg en ben er echt zo verdrietig van. Zie het echt als een flinke tegenslag waarvan ik nu niet weet hoe ik daar mee om moet gaan.
     
  2. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Dat snap ik volledig. Ik vind het in eerste instantie al knap dat je kiest voor een pup naast vier kinderen en een huishluden/werk. Ik zou denken dat je gezondheid voor gaat en vragen of de fokker iets voor je kan betekenen mbt he terugnemen van de hond. Je kunt niet behandelingen weigeren vanwege een hond en dan straks vier kinderen tekort doen (plus de hond). Maar dit is hoe ik erover denk.
     
    Jackie87, hummeltje5, Lamode en 8 anderen vinden dit leuk.
  3. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend vervelend voor je/jullie! Kun je iets regelen met de fokker? Situatie uitleggen en dat de puppy bij hen blijft tot de behandeling voorbij is? Ze zullen vast mee willen denken en kijken of er een oplossing gevonden kan worden!
     
    Hippo89 vindt dit leuk.
  4. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Een pup van een fokker met stamboom neemt met alle liefde de pup terug na dit verhaal.
    Ik zou de fokker vertellen hoe t er voor staat misschien heeft die een goede oplossing.

    In elk geval beterschap!
     
    Hippo89, Zoe123, Shay25 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.051
    2.431
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hé wat een beroemde situatie zeg!
    En vooral dat jij je zo slecht voelt en chemo moet gaan krijgen natuurlijk.

    Ik krijg nu zelf chemotherapie ivm borstkanker. Een heel andere ziekte natuurlijk.
    Maar tot nu toe heb ik weinig last van bijwerkingen. Ik zou best een hond uit kunnen laten elke dag, zou ik er een hebben.
    Maar ik snap dat een pup nog veel meer werk is. En zeker omdat je man moet werken kan het te zwaar zijn.
    Want stel dat er wel dagen zijn dat jij je niet goed voelt dan is het zwaar.

    Doe wat goed voelt voor jezelf. Ook al is dat dan helaas misschien de optie om eerst ‘beter’ te worden en daarna voor een pup te gaan.

    Zoals ik al zei krijg ik ook chemo. Haarverlies enz ook. Je kunt me altijd pb’en. Heel veel sterkte de komende periode en succes met het nemen van dit lastige besluit.
     
    einad en Nina Sanders vinden dit leuk.
  6. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.500
    2.394
    113
    Poeh dat is best een dilemma.
    Is het een zware kuur, tabletvorm of infuus, want daar schijnt ook nog verschil in bijwerkingen in te zitten. Hoeveel kuren krijg je en hoeveel tijd zit ertussen?
    Hoe ziek je bent is moeilijk te voorspellen. Ik ken mensen die er redelijk doorheen gefietst zijn en mensen die doodziek waren de eerste week na een kuur. In het begin viel het mee, maar naarmate er meer behandelingen kwamen werden de bijwerkingen erger.

    Hoe oud zijn de kinderen?
    Wat kan er met de fokker geregeld worden? Misschien volgende nestje, als het beter gaat?
    Lang lopen meter de hond mag nog niet meteen, dus dat scheelt. Anderzijds moet hij wel zindelijk gemaakt en opgevoed worden. Moeilijk hoor.

    De artsen kunnen natuurlijk geen garantie geven over het verloop van de ziekte als je niet behandeld. Net zomin als de pijn die het geeft. Is het met pijnstillers te doen bijvoorbeeld?
     
  7. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Huishoudelijke hulp nemen
    Boodschappen laten bezorgen
    Honden uitlaat service of een misschien wat oudere buurjongen/meisje de hond laten uit laten zodat deze een zakcentje kunnen verdienen

    Ik denk dat het aan de ene kant zwaar is, maar het kan wel veel liefde en afleiding geven.

    Ben je ook al eens bij een orthomoleculair arts of homeopaat geweest?
    En al eens iets met voeding en/of supplementen gedaan?

    Verder lees ik hier nog veel andere opties, naast chemotherapie:
    https://www.maartenskliniek.nl/reumatologie/behandeling-met-medicijnen-psa
     
  8. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.859
    7.805
    113
    Amsterdam
    Heeft de arts je ook vertelt wat de gevolgen kunnen zijn van de reumatische psoriasis? Eerlijk als ik het zelf zou zijn zou ik voor de behandeling gaan. Deze ziekte is zo veel schadelijker dan zelfs een gewone reuma en kan echt tot grote schade leiden.
    Dus mijn advies zou zijn ga voor de behandeling en daarnaast ga in gesprek met de fokker. Vertel het dat jullie het echt willen proberen maar dat je bijv afspreekt dat als het echt niet gaat de pup toch terug moet of eventueel tijdelijk?
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  9. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie, dat is inderdaad een andere ziekte ! Wat ontzettend kaa uu tee voor jullie ! Wel fijn dat de chemo tot heden nog redelijk goed valt.

    het liefst kijken we naar de opties waarbij we de pup kunnen houden. Alleen omdat ik ook andere chronische aandoeningen heb verwacht de arts de eerste maanden dat het slechter word en ik van daaruit op moet krabbelen.

    We hebben er met de kinderen zo naar toe geleefd, kan het niet over mijn hart verkrijgen ze zo verdrietig te maken.

    Jij ook Heel veel sterkte
     
  10. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw

    Bedankt voor de tips !

    Aangepaste voeding en homeopaat zijn we al mee bezig geweest,

    medicatie voor de reuma heb ik, ik gebruik 60 mg prednison per dag en 25 mtx per week. Dit helpt helaas lang niet voldoende, het is nu namelijk niet alleen de reuma.maar reumatische psoriasis en die heeft andere behandeling nodig dan alleen de reuma helaas
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  11. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Dat is inderdaad wat mijn arts ook zei, vandaar dat zij ook zei dat ik echt eerst goed na moest denken voor dat ik meteen nee zou zeggen. Vrijdag word ik terug gebeld om te horen of ik misschien toch voor de behandeling kies.
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  12. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Jeetje wat een rotsituatie :(
    Hebben jullie de financiële middelen voor een uitlaatservice? Kan je man met de pup naar puppycursus? Of misschien vrienden/ familie?

    Wie weet zijn er wel mensen hier op het forum die bij je in de buurt wonen en et leuk vinden om te helpen met het puppy?
     
  13. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw

    Het word infuus vorm, de kinderen zijn 5 7 10 en 12.

    ze willen allemaal best helpen met bijv een boodschap doen of een keer wat simpels koken, ook willen ze best wandelen met de hond. Maar de opvoeding zal ik zoveel mogelijk zelf moeten (en willen) doen.
     
  14. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Jeetje wat vervelend!
    Ik kan mij deels wel vinden in jou verhaal, ik heb zelf ook psoriasis en in periodes is het heel ernstig, momenteel is het vrij rustig. Heb al meerdere malen lichttherapie gehad en dit werkt erg goed alleen is vrij intensief. Ook heb ik medicatie gehad, heb een jaar lange methotrexaat gebruikt. Dit werkte ook vrij goed het had alleen veel bijwerkingen.
    Momenteel merk ik dat ik de laatste tijd ook snel moe ben en geprikkeld. Maar vooral ook pijn in mijn knieën en vingers/handen.
    Ik ben erg benieuwd wat zijn jou klachten precies?

    Mijn advies is: laat zeker een second opinion doen want er is nog zoveel ook niet bekend over psoriasis bij artsen.
    Een chemo kuur doet natuurlijk heel wat met je lichaam.
    Ook zou ik de artsen vragen wat het doet op de lange termijn en of het eenmalig is.
    Ik heb zelf nooit die behandeling ondergaan dus daar kan ik je geen advies over geven.
    Ik heb wel van iemand in mijn omgeving die ook ernstig psoriasis heeft een keer gehoord van het medicaijn Stelara. En dat werkte bij die persoon heel erg goed.

    Ik wil je in ieder geval veel kracht en sterkre wensen met de behandeling en hopelijk gaat je lichaam daarna een stuk verbeteren.
     
  15. Dizzle

    Dizzle Niet meer actief

    Ten eerste: wat erg! Heel veel sterkte!

    Ik sluit me aan bij wat al eerder gezegd is. Een goede fokker neemt de pup gewoon terug. Er is vaak een enorme wachtlijst en er staan andere mensen te springen om de pup. Snap dat het heel vervelend voelt... maar in deze situatie zou ik echt jezelf en je gezin voorop zetten
     
    Syane en Vero0504 vinden dit leuk.
  16. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    vrienden heb ik helaas niet. De vrienden van mijn man zijn vrienden wanneer het hen uitkomt

    mijn zusje haar man zit midden in een traject voor onderzoek naar hodgekin

    en mijn ouders willen op onze kinderen passen als mijn man heen werken is maar willen er liever geen pup bij.

    mijn schoonouders willen beiden niet.

    uitlaatserice zouden we best kunnen doen. En zouden we absoluut doen als de hond ouder was, dit is echt nog maar pupje, die uitlaat service moet dan ieder uur wel komen zo’n beetje ben ik bang,

    en opvoeden qua niet bijten grommen knuffels kapot maken of niet van tafel eten blijf zit hier mand etc moet natuurlijk allemaal wel geleerd worden.

    Ik weet dat het niet kan, maar vandaag kan ik alleen maar denken als een klein kind en denken “ als ik doe alsof het er niet is dan is het er niet “ dan kan ik gewoon alles hebben zoals ik wil.

    Ik heb niet voor niets zo lang gewacht. Ik wil geen keus maken, ik wil gewoon de pup zonder klachten met medicatie waar ik totaal geen bijwerkingen van ondervind

    ( ja kinderachtig i know kan er niets aan doen)
     
  17. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Ik heb ook lupus, daarom mag ik absoluut geen licht therapie. Metotrexaat gebruik ik ook, 25 mg per week. In injectie vorm want van de tabletten werd ik echt heel ziek. Lag er zo 2-3 dagen van te spugen.

    ik heb vooral veel last van mijn gewrichten ( knokkels enkels knieeen, voelt dik gezwollen en stijf aan)

    psoriasis op mijn hoofd is het ergste, mensen zien de dikke plak door mijn haren heen.

    de kuur zal elke 8 weken zijn voor ongeveer een jaar. Alleen door de overige ziekten en heftige reacties op andere medicatie is de arts bang dat ik van 1 kuur zo een week tot 1,5 week herstel nodig heb en dat ook dat qua moeheid nog zijn nasleep kan hebben

    Weet niet of ik het met de fokkers spits kan krijgen dat hun elke 8 weken 1,5 week oppassen en helpen opvoeden. En als die moeheid aanhoud misschien langer
     
  18. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw

    Ja er over denken alleen al voelt echt k*t

    zo lang naar uitgekeken en dan zulk nieuws krijgen waardoor dit toch ter sprake komt …. Vind het echt moeilijk
     
  19. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Jeetje wat een rot situatie maar ik zou de pup zeker niet weg doen.
    Jullie hebben er zo lang op gewacht en er tijd ingestoken.
    Wat voor hond is het en in welke regio wonen jullie?
    Je oudste kinderen zijn 10 en 12 jaar en die kunnen hem ook uitlaten.
    Kan je man niet met hem naar pupcursus?
    Een pup is pittig maar uiteindelijk krijg je er wel heel veel voor terug.
    Ik zou het eerst eens laten bezinken.
    Mijn schoonzus is chronisch ziek en heeft altijd veel pijn maar de aanschaf van hun hond is de beste keus ooit geweest.
    Sterkte met jullie besluit.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Jeetje wat een rot situatie. Lijkt me echt enorm naar, ten eerste heel veel sterkte!

    verder vind ik dat je altijd voor je eigen gezondheid moet kiezen. Ik heb altijd gezegd; huisdieren horen bij het gezin en zijn echt de allerbeste maatjes. Maar als het erop aankomt dan blijven het wel huisdieren. Je gezin, kinderen, gezondheid etc gaan wel voor een huisdier. Klinkt hard, maar is wel hoe ik het zie.

    Neem je ziekte serieus en kies voor de behandeling zou ik zeggen. Op je gezondheid moet je zuinig zijn. En ga het gesprek aan met de fokker. Een beetje gerenommeerde fokker zal dit begrijpen en een passende reactie geven. Heel veel sterkte hoor
     

Deel Deze Pagina