Een Rookie op ovulatietest gebied. ❤️

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Prettykitty, 28 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Oke, na lang twijfelen zijn mijn vriend en ik er al even uit. We willen graag een tweede kindje.

    Nu hebben wij deze maand voor het eerst via een app (dus absoluut niet betrouwbaar) bijgehouden wanneer mijn ovulatie zou zijn.

    Aangezien het via een app niet betrouwbaar is, maar we de vorige twee 2x ook op deze manier zwanger zijn geworden, dachten we we give it a try (1x miskraam 1x gezonde zwangerschap)
    We hebben dus veel seks gehad op de dagen dat mijn app zei kans op zwangerschap. Tot na mijn "eisprong"


    Nu had ik dus op 6DPO (onmogelijk eigenlijk) een licht streepje op mijn zwangerschapstest van Action. Vreemd natuurlijk, zo vroeg?

    Om het verhaal wat korter te maken, ik had erg veel symptomen die kunnen wijzen op een zwangerschap zoals hele gevoelige borsten, zichtbaardere aderen bij mijn borsten en nog wat dingen.. Hier heb ik normaliter GEEN last van alleen tijdens een zwangerschap.

    Ik ben nu op 4NOD en de testen zijn wit, en symptomen zijn al even verdwenen.

    Mijn vriend is heel erg teleurgesteld, en hij stelde voor om toch ovulatietesten te gaan gebruiken, en om wellicht te temperaturen.


    Aangezien ik nieuw ben op dit gebied, en ik echt enorm veel ervaringsdeskundige zie op dit forum dacht ik.. Misschien wilt iemad mij wat wegwijs maken?


    Ik heb inmiddels een bestelling gedaan bij Zwanger en Kids met ovulatietesten, zodat we daar gebruik van kunnen maken.

    Maar verder is het voor mij nog een beetje abracadabra.

    Als ik ovulatietesten ga gebruiken, vanaf wanneer kan ik deze het beste gebruiken?

    Als ik mijn temperatuur ga bijgehouden (dit zal wat lastig worden, mijn kind slaapt bij mij in bed) dan moet je altijd op hetzelfde tijdstip meten he? Zonder dat je al uit bed bent geweest?

    Screenshot_20210329_004610_com.lbrc.PeriodCalendar.jpg

    Hier een screenshot van mijn cyclus. Maar ook die is af en toe wat in de war.. Gemiddeld zo rond de 33 dagen maar af en toe een uitschieter van 42 dagen.
     
  2. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.381
    6.921
    113
    Vrouw
    Ik zou inderdaad ovulatietesten adviseren ipv tempen omdat tempen idd met even veel slaap uren moet, je niet uit bed moet zijn geweest en je steeds op dezelfde tijd moet tempen. Ik kan dat ook niet ivm onregelmatige diensten. Ovulatietesten kunnen altijd.

    In jouw geval zou ik beginnen op dag 12 met 1 test per dag. Wordt de streep donkerder, dan 2x per dag gaan testen. Het zou kunnen dat je dan lang bezig bent met testen omdat je cyclus soms zo lang is maar als je later begint loop je risico dat je je ei mist bij een kortere cyclus.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  3. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ja, tempen is hier ook onmogelijk want mijn zoontje moet op verschillende tijdstippen plassen, en slaapt ook niet tot even laat enzo. Dus dan zijn ovulatietesten wat makkelijker!
    Ik heb er 50 besteld, maar zo te horen ben ik daar dus redelijk snel doorheen. :roflmao:

    Nu eerst maar wachten tot mijn menstruatie komt.

    Moet ik dan bijvoorbeeld vanaf de eerste dag van mijn menstruatie tellen en dan beginnen op dag 12?
     
  4. Mj89

    Mj89 Fanatiek lid

    28 nov 2011
    2.591
    653
    113
    Groningen

    Ja, dit klopt!
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  5. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.381
    6.921
    113
    Vrouw
    Ja klopt. Als je 2x per dag gaat testen met een lange cyclus dan ben je er wel met 2 cyclussen doorheen ja haha
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  6. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.172
    6.696
    113
    Vrouw
    Je zou daarnaast ook je afscheiding in de gaten kunnen houden. Hoe meer eiwittig, hoe dichter je bij eisprong bent. Dan zou je met ovulatietesten kunnen beginnen zodra het op eiwitslijm lijkt.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  7. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik heb gisteren voor het eerst een ovulatietest gebruikt. Hij was zo goed als wit!

    En vandaag een veel duidelijkere streep. :D

    IMG_20210415_103404.jpg
     
  8. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Maar nog zegt dit niks. Hij moet gelijk aan zijn, of donkerder dan. Dit kan je hele cyclus voorkomen.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  9. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    CYMERA_20210416_094746.jpg

    Vandaag was hij weer lichter.
    Urine had wel dezelfde kleur ongeveer.
     
  10. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik hoopte inderdaad dat hij donkerder zou worden, maar vandaag is hij lichter.
    Morgen nog maar eens proberen.
     

Deel Deze Pagina