Een tweede kindje maar endometriose

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Yanalilo, 18 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yanalilo

    Yanalilo Actief lid

    29 aug 2016
    106
    19
    18
    Vrouw
    Administratief bediende
    België
    Hallo allemaal,

    Ik en mijn man hebben er voor gekozen om voor een tweede kindje te gaan. Bij het eerste kindje hebben we ook wat geduld moeten oefenen. Na 18 maanden was ik zwanger. De hele zwangerschap en bevalling was super en nu ben ik klaar voor een 2e spruit.

    Nu heb ik gisteren mijn spiraal laten verwijderen en nu heeft de gynaecoloog een klein bolletje gevoeld van een 2 à 3mm. Dit lag echt heel diep en heeft hij niet kunnen zien op de echo, enkel kunnen voelen. Het deed ook pijn. Hij zegt dat dit endometriose is en dat dit waarschijnlijk ook de reden is waarom het vorige keer wat langer geduurd heeft.

    Wat zijn jullie ervaringen met zwanger worden en endometriose? Het is bij mij niet heel erg aanwezig.
    Zijn er mensen die spontaan zwanger zijn geworden met endometriose? Zijn er misschien mensen die 2 kindjes hebben met endometriose? Ik ben bang en ik heb het gevoel dat ik nu weer zo lang ga moeten wachten.
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.179
    113
    bozoe vindt dit leuk.
  3. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    Bij mijn weten kunnen ze de diagnose endometriose pas echt met zekerheid stellen na een kijkoperatie. Ik heb zelf ook endometriose, voornamelijk op mijn eierstokken (cysten). Ik heb (nog) geen verklevingen, eileiders zijn goed open, maar zwanger word ik niet. Al 3,5 jaar niet. Het is onverklaarbaar, en we zitten nu in onze 1e ivf poging.

    Maar er zijn wel genoeg dames die spontaan zwanger worden, mijn eerste was ook een spontane zwangerschap, alleen is de endometriose pas later ontdekt. Het ligt er ook een beetje aan of je verklevingen hebt of niet. Maar het is zeker aan te raden om je nader te laten onderzoeken, endo wordt meestal alleen maar erger en genezing is er helaas niet.

    Heel veel succes!
     
  4. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Hier ook Endometriose, best heftig. Het zit vol met verklevingen. Zit het in de holte van Douglas bij je? Je hoort inderdaad wel vaker dat zwanger worden -doordat het op die plek zit- wat lastiger is. Voor onze oudste zijn we erg lang bezig geweest, lukte niet en waren aangewezen op mmm. Besloten dit niet te doen en ben toen toch spontaan zwanger geraakt. De tweede is een heel ander verhaal:roflmao:

    Gezien ons verleden ging ik er vanuit dat we een traject in moesten mochten we een tweede willen. Maar niets bleek minder waar want na 1x onveilige seks (te laat teruggetrokken) was ik zwanger :)
     
    Aimra vindt dit leuk.
  5. Yanalilo

    Yanalilo Actief lid

    29 aug 2016
    106
    19
    18
    Vrouw
    Administratief bediende
    België
    @bozoe

    Hij heeft niets van die plek gezegd, maar ik ben het even gaan opzoeken en het kan inderdaad dat het op die plek zit. Hij zei dat het heel diep was, maar tegen mijn darm. Wel nog maar miniem, maar wel aanwezig..

    Zat het bij jou ook op die plek?
     
  6. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ja, maar ook op mijn eileiders (niet doorgankelijk) en eierstokken. Dat was meer de reden waarom een zwangerschap uitbleef.
     
  7. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.713
    6.983
    113
    Vrouw
    Een vriendin van mij heeft endometriose. Van de eerste is ze in de 7e maand zwanger geraakt en van de tweede na ruim 1.5 jaar en in de 5e iui zwanger geraakt. Hopelijk hoef je voor de 2e niet zo lang te wachten. Succes ❤
     
  8. Rozeline

    Rozeline Fanatiek lid

    11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Ik ben ook spontaan zwanger geworden ondanks endometroise, maar het ligt er helemaal aan waar de endometroise zit. Ik heb het niet in de eierstokken of baarmoeder zitten. Bij mij was de endometroise vooral heel pijnlijk, omdat hij op een zenuw zit. Om die reden werd ook geholpen met behandelingen. Ik heb wel een lange weg gehad. Eerst de endometroise rustig krijgen in een kunstmatige overgang. Daarna de cyclus weer opgang krijgen en vervolgens iui behandelingen met spuiten enzo. In de maand dat we 'rust' hadden, omdat we niet konden starten raakte ik spontaan zwanger.
     
  9. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.031
    3.774
    113
    Vrouw
    Ik heb ook endometriose, bij mij lukte het zwanger worden wel, maar het zwanger blijven niet. Bij mij is de endometriose (tijdelijk) weggehaald en vastgesteld door een kijkoperatie.
     

Deel Deze Pagina