een van de kinderziektes of allerigies

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door popje, 22 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Mijn dochtertje is van de week 2 á 3 dagen ziek geweest hooge koorts.
    Dit was dinsdag tot donderdag. Vanavond bij het uit kleden ontdenkte ik bij haar allemaal rode vlekjes op het rompje. Wat kan dit zijn?
     
  2. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    ik denk meteen aan 5e of 6e ziekte... even kijken wat nou het verschil was ;)
     
  3. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    vijfde of zesde ziekte?
    Ik heb geen ervaring, maar misschien kan je even googelen.
     
  4. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ja zesde ziekte, want dat begint met koorts en daarna uitslag:

    De Zesde ziekte, ook wel driedaagse koorts genoemd, is een kinderziekte die niet helemaal zo onschuldig is als de vijfde ziekte, maar toch nog vrij ongevaarlijk.

    De Latijnse benaming is exanthema subitum of roseola infantum. De ziekte wordt veroorzaakt door het humaan herpesvirus type 6, een virus dat verwant is aan de verwekker van de koortslip en van genitale herpes. In tegenstelling tot deze andere virussen geeft de verwekker van zesde ziekte geen terugkerende problematiek. De incubatietijd is 10 tot 15 dagen.