Een voeding minder?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Asley, 13 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asley

    Asley Actief lid

    4 apr 2018
    494
    156
    43
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    wij hebben een lief klein mannetje van nu 11,5 week jong.
    We geven hem al een aantal weken 5 voedingen en bieden 180+6 aan. Soms drinkt hij dit leeg, maar de meeste flessen drinkt hij 150 op. Alleen de ochtendfles is sinds een week een drama.. hij weigert te drinken en met veel moeite krijg ik er 100cc in waarvan hij er ook weer veel uitspuugt...
    Nu ging ik tips opzoeken voor het slecht drinken van een fles en kwam ik tegen dat ze dan toe zijn aan een voeding minder...? Het is een grote jonge van nu denk ik ongeveer 6kilo en hij zit al in maat 68, dus wat dat betreft zou het denk ik ook niet heel raar zijn als hij nu zijn grootste groeispurt heeft gehad en nu eerder verzadigd is...
    Alleen slaat hij nu de ochtendfles over i.p.v. de nachtfles:rolleyes:. Nu is een nachtfles op deze leeftijd natuurlijk nog helemaal niet gek, maar dat hij daardoor de ochtendfles weer niet opdrinkt is wel een beetje jammer... hoe doen jullie dit? Kunnen we beter de nachtfles afbouwen en 4 keer 180+6 gaan aanbieden overdag? En in de nacht bijvoorbeeld nog maar 30+1 geven ofzo....?

    Het schema van nu is:
    07:00 uur fles (drinkt dus bijna niets en duwt eigenlijk vrijwel direct de speen uit zijn mond, hij wil wel 1,5 uur wakker zijn vanaf 07:00, maar hij wil dus niet drinken...)
    11:00/12:00: fles
    Rond 16:00: fles
    20:00: fles
    03:00/04:30: fles

    wat hij bij de overige flessen drinkt is rond de 150/180.
    Zal hij beter gaan drinken als we naar 4 voedingen gaan van 180+6?
     
  2. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.511
    113
    Vrouw
    Waarom is 150cc drinken niet goed? Das toch een prima hoeveelheid?
    Als hij max 100 cc drinkt s’ochtends dan heeft hij gewoon geen trek in meer.
    Gewoon je kindje volgen, hij geeft echt overduidelijk aan wat hij wil, prima toch?

    Dat slecht drinken dus een grotere fles snap ik nooit zo goed.
    Ik zou eerder zeggen, waarom is niet die grote fles drinken slecht? Dan geef je toch vaker een kleine fles? Naarmate ze groeien gaat die fles op een gegeven moment wel op.
     
    Liekje81 en Fristi2012 vinden dit leuk.
  3. Asley

    Asley Actief lid

    4 apr 2018
    494
    156
    43
    Vrouw
    Vijf voedingen zou ook niet erg zijn. Punt is dat hij er geen vijf meer wil. De ochtendfles drinkt hij zo goed als niet meer;). Ik heb nu gewacht tot hij zelf kwam voor eten. En toen dronk hij zonder problemen 180+6 op. Dus volgens mij wil hij zelf liever minder vaak, maar wel grote flessen;).
     
  4. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Hier had dochter dat ook en we zijn haar toen in de nacht 90/3 gaan geven als ze na 4.00 's nachts kwam omdat ze inderdaad anders s morgens bijna niks dronk. Bleek dat zo'n klein flesje ook voldoende voor dr was om weer lekker verder te kunnen slapen en tussen 8.00-9.00 ging dr fles weer een heel stuk beter.
     
  5. Asley

    Asley Actief lid

    4 apr 2018
    494
    156
    43
    Vrouw
    Fijn dwt het bij jullie zo gelukt is! Wij zitten er ook aante denken om een klein flesje snachts te geven en kijken of hij dat accepteerd. Maar 90+3 gaat dan denk ik nog teveel zijn gezien hij al niet altijd veel drinkt snachts... Ging bij jullie toen vanzelf die kleine nachtvoeding weg?
     
  6. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Haha nee hier hebben beide kinderen tot ver na hun eerste verjaardag een nachtvoeding gehad. Daar tussen soms een korte periode dat het niet nodig was, maar kwam altijd weer terug. Waarschijnlijk op den duur geen honger meer, maar het was de makkelijkste manier om ze weer in slaap te krijgen. :rolleyes:
     
  7. Asley

    Asley Actief lid

    4 apr 2018
    494
    156
    43
    Vrouw
    haha dat geloof ik. Wij zijn nu sinds twee nachten gestopt met de nachtvoeding en geven ‘s nachts alleen de speen. Eerste nacht had hij er moeite mee, de tweede al heel veel minder. Hij geeft ook geen hongersignalen ofzo, hij wil volgens mij vooral even bij je zijn. Hij krijgt nu vier flessen van 180+6 en drinkt nu veel beter! Blijkbaar had hij geen behoefte meer aan 6 flessen.
     

Deel Deze Pagina