Een vraag over t strijken van de babykleertjes!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door brabbel1988, 21 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabbel1988

    brabbel1988 VIP lid

    8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Moet je de babykleertjes strijken,na de eerste keer wassen?

    Ik had t er vandaag met een vriendin (hoogzwanger) over, en ze vertelde mij dat ze hadden gezegd dat dat moet!
    En waarom?
    Omdat t dan mooier in de kast ligt was t antwoord. :cool: :(

    Kunnen jullie mij vertellen of t moet, of niet?
    En zo ja waarom?
    De reden omdat t dan netter in de kast ligt vind ik niet echt een geldige reden,ik bedoel, dat maak je alsnog zelf uit,lijkt me.
    Maar blijkbaar is t erg raar als je ze niet strijkt.

    Ben benieuwd wat jullie er van denken!
     
  2. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    #2 Sila24, 21 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jun 2011
    ik heb alles gestrekenn hoor ook vanwege de hygiene , met strijken zijn alle bacterien dood, heb dus van hydrofiele washandjes tot rompertjes alles gestreken
     
  3. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik heb dat niet gedaan hoor. En dat het MOET om die reden vind ik een beetje raar eigenlijk.
    Heb er ook nog nooit eerder van gehoord...
     
  4. brabbel1988

    brabbel1988 VIP lid

    8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    :( :( :(

    Dat was de vraag toch niet?
     
  5. Sila24

    Sila24 Niet meer actief


    haha ik heb alles gestreken bedoel ik :D zie dat ik perongeluk wassen heb neergetypt.. ja maar je moet niet opzich je mag toch zelf weten wat je strijkt of niet?? heb mijn eerste berichtje al aangepast:p
     
  6. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb ook alles gewassen en gestreken.
    Inderdaad ook vanwege de hygiëne, met strijken dood je bacteriën.
     
  7. brabbel1988

    brabbel1988 VIP lid

    8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Aha!
    Kijk, daar had ik nog niet eens aan gedacht!

    Hebben jullie later ook alle kleertjes nog gestreken, of alleen gewassen en gevouwen?
     
  8. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik moest het niet doen vanwege de bacterien (vind ik een beetje onzin...) maar ik MOEST het van mn nesteldrang doen ;)

    Denk dat dat de enige legitieme reden is waarom een mens met in principe normaal verstand ALLE beebkleertjes, hydrofiele doeken en spuugdoekjes (van handdoekenstof haha) gaat strijken.... ;)
     
  9. SupernovA

    SupernovA Fanatiek lid

    27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn schoonzus vertelde me maanden geleden al dat zij alles na het wassen moest strijken en in luchtdichte zakken moest bewaren, inderdaad ivm bacterien (dat had de kraamzorg haar verteld).

    Bij mijn intake van de kraamzorg vroeg ik hiernaar. De intaker zei tegen mij 'meid, als je dat graag wilt doen, dan moet je dat doen, maar verplicht is het niet'. Ik denk dat het er maar net vanaf hangt welke richtlijnen jouw kraamzorg heeft.

    Omdat ik zelf een absolute hekel aan strijken heb, heb ik dit niet gedaan. Hygiene = ok, maar ik heb het idee dat men er soms in door kan draven. Maar dat is mijn mening natuurlijk ;)
     
  10. Delight

    Delight Fanatiek lid

    17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Nou ik doe dat niet..

    Ben ook wel beetje van mening als je gelijk alle bacterien dood enzo dat het ook geen weerstand opbouwt..

    Of ben ik nu een slechte moeder :d
     
  11. guppekop

    guppekop VIP lid

    28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    bij daniel heb ik het wel gedaan, maar ga het nu echt niet doen, alleen de hydrofiel doeken en lakentjes enzo, maar rompers niet. Of ik moet nog heel erg nesteldrang gaan krijgen:D
    Vraag me af wat het voor nut heeft om de bacteriën dood te strijken als het daarna nog weken in de kast komt te liggen...
     
  12. charity2010

    charity2010 Fanatiek lid

    29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Dat zij mijn kraamverzorgster ook maar het stond ook op de bevallingslijst van de VK. Hoefde niet alles in luchtdichte zakken te doen, alleen 10 hydrofiele luiers omdat ik thuis wou bevallen maar moest wel alles strijken voor de bacterieën..
     
  13. teletascha

    teletascha Actief lid

    5 mei 2011
    147
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn mama is zo lief geweest om alles te strijken.
    Maar als zij het niet had gestreken, had ik het zelf wel gedaan. Want ik strijk normaal ook alle kleren.
     
  14. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Wat een overdreven gedoe zeg, strijken om de bacteriën te doden ;). Hoeveel bacteriën zullen er nou in net gewassen kleren zitten... Nee hoor, als je geen zin hebt om de kleertjes e.d. te strijken dan doe je het niet. Ik heb het wel gedaan overigens, maar dat heeft meer te maken met omdat ik het anders zo slordig in de commode vind liggen :).
     
  15. AnkeM

    AnkeM Fanatiek lid

    21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Op mijn lijst van de VK stond ook gestreken katoenen luiers, maar ze zei dat dat niet meer hoefde. Heb net alle hydrofiele luiers gewassen en gevouwen, no way dat ik dat allemaal ga strijken.
    Geen last van nestdrang by the way ;)
     
  16. Tinus

    Tinus Actief lid

    18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee, het MOET niet. Er zal hier en daar wel een overijverige kraamhulp zijn, maar in principe moet het niet.

    Vind het zelf ook een beetje onzin ivm bacteriën. En vervolgens leg je het in de kast, heb je het in je handen en ligt je kindje tegen jouw niet gestreken pyama aan te kwijlen... Ik kan me voorstellen dat je met bijvoorbeeld prematuurtjes het zekere voor het onzekere neemt, maar ik ga echt niet voor mijn lol babykleertjes strijken. Moet het wel heel erg worden met de nesteldrang...
     
  17. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Neuh het moet niet.... ik strijk ze eigenlijk wel altijd, maar dat is idd meer omdat het dan mooier/beter opruimt.
    Wel doe ik van tijd tot tijd een aantal hydrofielen strijken, maar dat is meer om ze als "onderlegger" te gebruiken in de wieg of kinderwagen en dan is het ook weer "mooier".

    Normaliter moet je hydrofielen juist niet strijken, omdat je ze meestal gebruikt bij het badderen... gestreken hydrofielen nemen slechter water op dan ongestreken exemplaren.
     
  18. Mamvannu

    Mamvannu Niet meer actief

    dat moet je echt helemaal zelf weten!

    Ik heb het de 2e keer wel gedaan, omdat alles
    zo lang opgeborgen had gelegen.
     
  19. NathalieD

    NathalieD Fanatiek lid

    17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Mijn kraamzorg heeft er niets over gezegt.. Ik heb alleen de kleertjes en lakentjes gestreken omdat ik dat zelf mooier vond, de hydrofielluiers etc niet er zaten geen kreukels in omdat ik het recht had opgehangen dus waarom nog strijken:p. Ik heb een hekel aan strijken dus doe het zo min mogelijk.
     
  20. RomyDani1719

    RomyDani1719 Bekend lid

    19 okt 2008
    637
    0
    0
    verkoopster
    purmerend
    hier ook de eerste keer alles gestreken en netjes in de kast gelegd...
    daarna nooit meer gedaan...
    heb een hekel aan strijken!
     

Deel Deze Pagina