een vraagje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lisa84, 21 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa84

    lisa84 Actief lid

    20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    Hoi..
    Ik heb een miskraam gehad, 19 Feb was alles er uit.. en nog 2 weken daarna bleef ik bloeden dus tot 5 Maart... en nu was mijn vraag,,, na hoeveel tijd word je weer ongesteld?
    en als je na een maand NIET ongesteld bent.. ga je dan weeer naar je gyneacoloog of huisarts? om te kijken? of wat doe je dan???

    xxx
     
  2. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Bij mij was het altijd dat ik na een miskraam gewoon 28 dagen moest wachten voor ik ongesteld werd. Dus bij mij was het gelijk normaal. maar bij iedereen is het wel anders hoor.
    Heel veel sterkte met alles.
     
  3. mieltje

    mieltje Bekend lid

    19 jan 2006
    913
    0
    0
    Hoi Lisa,
    Je kan de miskraam als een ongesteldheid beschouwen, alleen is bloedverlies iets heviger en langer. Het zal dus iets langer duren voordat je weer ongesteld wordt.
    Bij mij is het 28 dagen na mijn miskraam op 2 maart.
    Door temperaturen weet ik dat ik 16-3 mijn ovulatie hebt gehad.
    Succes
    Mieltje
     
  4. Cleo

    Cleo Actief lid

    1 nov 2005
    471
    0
    0
    Hoi Lisa,

    In de informatie die ik van de gynaecoloog heb meegekregen staat het het gerust langer dan zes weken kan duren voor de eerste menstruatie volgt na een miskraam.

    heel veel sterkte!
    liefs,
    Cleo
     
  5. Annemonique

    Annemonique VIP lid

    13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Bij mij heeft het 10 weken geduurd, maar heb wel een curettage gehad.
     
  6. marianne30

    marianne30 Actief lid

    18 jul 2005
    370
    0
    0
    kornhorn (groningen)
    bij mij duurde het netjes 28 dagen voor ik weer ongesteld werd na curretage had miskraam gehad met 14wk

    groetjes Marianne
     
  7. lisa84

    lisa84 Actief lid

    20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    zo... 10 weken... oke.. en hoe weet ej waneer je opnieuw zwanger bent dan?
     
  8. Cleo

    Cleo Actief lid

    1 nov 2005
    471
    0
    0
    Als je geen menstruatiehebt gehad dan is dat heel lastig. Bij mijn eerste miskraam hebben ze ook bloedonderzoek gedaan. Het zwangerschapshormoon was al uit mijn lichaam. Ik ben na de miskraam meteen weer zwanger geworden, alleen bij de termijnecho bleek dat het weer mis was gegaan. De echo moest gemaakt worden, omdat ze niet wisten hoe lang ik dan zwanger was geworden. Doordat het hcg al uit mijn bloed was, had een zwangerschapstest ook zin toen ik dacht dat het wel heel lang duurde voordat ik weer ongesteld werd.

    Denk je dat je weer zwanger bent?

    groetjes,
    Cleo
     
  9. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Bah Cleo, dat is ook niet mis, meteen na je miskraam weer zwanger, en dan is het wéér niet in orde!
    Ga je nu eerst een menstruatie afwachten voordat je weer probeert?
     
  10. lisa84

    lisa84 Actief lid

    20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    nou we hadden toen het vloeien gestopt was gelijk weer onsafe gesext... dus het zou kunne.. maar ik was net op de wc.. en zag licht bloed op het wcpapier.. dus waarschijnlijk ben k NU al ongesteld.. en het is nog geen maand later.. (wel precies een maaand geleden dat ik het vruchtje heb verloren.. )maar 2weken later was ik pas klaar met vloeien...
     
  11. Cleo

    Cleo Actief lid

    1 nov 2005
    471
    0
    0
    Ik ga nu zeker een menstruatie af wachten. Dat was ik de vorige keer ook eigenlijk van plan, maar die ene keer zonder condoom... Ik vond het toen zo een raar idee om weer met condoom te moeten vrijen. Nu heeft de gynaecoloog ook gezegd dat ik op zijn minst 1 het liefst zelfs 2 menstruaties moet afwachten. Niet alleen lichamelijk wil ik dat, maar ook voor mijn rust! Het is best een zware tijd geweest. Van verdriet (vlakvoor kerst) bijna direct over in spanning vanwege weer zwanger zijn en dan weer verdriet. Deze winter is aan mij een beetje voorbij gegaan. Laat nu de lente maar komen!

    liefs,
    Cleo
     
  12. Annemonique

    Annemonique VIP lid

    13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Wij vonden het ook wel vreemd om het veilig te moeten doen, terwijl we zo graag weer zwanger wilden worden. Die 10 weken duurden ook een eeuwigheid en was zo opgelucht toen we daarna weer verder konden :) Na mn 1e menstruatie kreeg ik na 25 dagen al weer een menstruatie (normaal had ik een cyclus van 29 dagen)......en daarna geen menstruatie meer gehad, want toen was ik weer zwanger ;)
     

Deel Deze Pagina