Een week overtijd, test is negatief

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nena84, 14 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Ik heb een onregelmatige cyclus die gemiddeld 28 dagen is. Nu heb ik op dag 16 van mijn huidige cyclus een paar dagen bruin bloed verloren. Ik denk dat dit een ovulatiebloeding was.

    9 dagen later was ik een dag of 3 enorm duizelig en voelde ik lichte steekjes rechtsonder in mijn buik.

    Op dag 28 was ik nog niet ongesteld. Ik heb getest op dag 29 en dag 32: beiden testen waren negatief. Wit en echt geen (tuur)streepje te zien.

    Ik ben nu een week overtijd en het maakt me enorm onzeker. Ik heb rugpijn, pijn in mijn borsten en ben soms misselijk, mijn temperatuur is hoog (BBT de afgelopen dagen rond de 37 graden).

    Nu denk ik erover om morgen even te bellen met de huisarts. Misschien kan ik een bloedtest laten doen zodat ik hopelijk wat rust in mijn hoofd krijg. Ik dacht vandaag zelfs: 'laat die ongesteldheid maar komen, dan weet ik tenminste waar ik aantoe ben'. Terwijl ik niets liever wil dan zwanger worden/zijn.

    Nu lees ik veel verhalen op verschillende forums over vrouwen die weken later dan hun NOD of zelfs nooit positief testen door een lage HCG aanmaak. Op de meeste sites over zwangerschap lees ik juist weer dat dit eigenlijk zelden voorkomt.

    Ik wil niet teveel hoop hebben, maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen en of jullie dit herkennen van jezelf of van iemand uit je omgeving.
     
  2. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.794
    7.124
    113
    Vrouw
    Kan het niet zo zijn dat je eisprong later was? Heb je ovulatietesten gebruikt of getemperatuurd? Omdat je zegt dat je cyclus onregelmatig is...
     
    Leraje vindt dit leuk.
  3. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Zonder dat je zeker weet wanneer je eisprong was, kun je niet spreken van overtijd. Ik denk zelf dat je eisprong pas op dag 25 was, omdat je toen die steekjes voelde. Ik zou het even twee weken afwachten en dan een test doen, als je nog niet ongesteld bent.

    Je schrijft dat je cyclus onregelmatig is. Is het dan niet een idee om ovulatie testent e gaan gebruiken? Dan ga je uit van je kortste cyclus en je langste, en kun je meten wanneer je daadwerkelijk je ei gehad hebt en wanneer je NOD is.
     
  4. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Ik heb 5 maanden ovulatietesten gebruikt, maar was het deze ronde beu. Net deze ronde... Maar die bloeding was wel duidelijk van mijn ovulatie, ik heb dat vaker gehad en voelde mijn ei ook op dag 16.

    Ik bel morgen toch de huisarts even voor advies.
     
  5. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Je eisprong voelen is onbetrouwbaar. Je zou niet de eerste zijn die denkt dat haar eisprong geweest is terwijl dat niet geval is.
     
  6. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.870
    15.306
    113
    Dit, inderdaad.

    De huisarts zal vermoedelijk ook niet anders zeggen dan dat je nog moet afwachten.
     
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Eens met alles van bovenstaande.
    Daarbij spreek je over je temp.
    Heb je die je hele cyclus genomen zoals het hoort?
    Dus rectaal, in de ochtend, direct na het wakker worden, zonder op te staan etc??
     
  8. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Tja, zeker is het inderdaad niet dat mijn eisprong toen was. En mijn temperatuur meet ik wel meteen na het wakker worden, maar ik ben daar niet consequent in geweest deze maand.

    Hmmm... zou dus kunnen dat ik later of geen eisprong heb gehad natuurlijk. Daar hebben jullie gelijk in. Ik heb ook wat hormoonschommelingen gehad, dus misschien moet ik gewoon geduld hebben en afwachten.
     
  9. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Update: huisarts gebeld en de assistente gesproken voor overleg. Ze was vol begrip en ik mag maandag langskomen bij de huisarts als ik dan nog niet ongesteld ben geworden of een positieve test heb.
     

Deel Deze Pagina