een wonder

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door mono, 14 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mono

    mono Lid

    14 jan 2006
    45
    0
    0
    Hallo allemaal, Ik wil me hier graag even voorstellen, omdat ik heel graag mijn verhaal kwijt wil, maar nog niet in mijn omgeving. Dat is omdat ik momenteel zwanger ben. Dat zijn er wel meer hier, snap ik, maar dit is voor mij heel bijzonder, aangezien ik net een (tot maart 2005) een chemokuur achter de rug heb vanwege borstkanker. In 2000 heb ik een gezonde zoon gekregen, die inmiddels 5 is en de wens naar een tweede kindje hadden wij gelijk al, maar dat mocht niet zo wezen. Helaas heb ik daarna 4 keer een miskraam gehad in het begin van de zwangerschap, steeds bij 6/7 weken. Toen ontdekten we de borstkanker en ging mijn wens helemaal in wolken op. Want de tumor was hormoongevoelig en ik diende na alles in de overgang te zijn en geen hormonen meer aan te maken. Maar dat deed ik wel en toen hebben mijn man en ik de beslissing genomen om toch nog te proberen voor een tweede kindje te gaan. En nu ben ik dus zwanger, 6 weken. En ik vind het heel spannend, maar voel me zo gelukkig. En de tijd gaat zo langzaam....Ik durf nog niet zo goed naar het ziekenhuis te bellen voor een echo, want stel dat het niet goed is, weer. Ik weet het dat is struisvogelpolitiek, maar durf het nog niet. En ik hoop zo dat het nu goed gaat en dat we alle vervelende dingen van de afgelopen jaren af kunnen sluiten. :rolleyes:
     
  2. Art

    Art Lid

    11 jan 2006
    6
    0
    0
    sjeetje zeg, wat een rot tijd heb je gehad. Ik hoop dat alles nu beter gaan blijft en je een geweldig tweede kindje mag krijgen.

    groeten van Arthur
     
  3. mono

    mono Lid

    14 jan 2006
    45
    0
    0
    ik ook, dat snap je :D
     
  4. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    jemig wat spannend allemaal zeg!!

    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap :)
     
  5. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik hoop ontzettend voor jullie dat jullie geluk niet weer verstoord mag worden dan!! En dat dit kindje heel mooi gaat groeien en over een tijd lekker in jullie armen mag liggen!!
    Spannende tijd hoor, laat je weten wanneer je gaat bellen voor een evt echo??

    Liefs Carry
     
  6. mono

    mono Lid

    14 jan 2006
    45
    0
    0
    zeker weten dat ik dat laat weten. Het is nu al heerlijk dat ik erover kan praten. Onze moeders weten het allebei, maar beiden zijn gematigd enthousiast. Wel over dat ik zwanger ben, maar we zijn allemaal een beetje bang hoe het zal verlopen. Ik heb al een stuk of 6 testen gedaan, gewoon om dat lekkere gevoel vast te houden. En aan een kant zou ik het wel van de daken willen schreeuwen, maar aan de andere kant wil ik eerst wat zekerder zijn over het het verloopt. Schnappie?
    Ik denk dat als ik nog niet vloei bij een week of 8 ik ga bellen, want dan is er zeker een hartje te zien als alles goed gaat, maar mocht het niet zo zijn, dan betekent dat weer een curretage en dus naar het ziekenhuis en dat is nu net hetgeen wat ik de laatste tijd te vaak van binnen heb gezien. Maar wie weet. Mijn lichaam is gezonder als de afgelopen paar jaar en waarom niet, het zou toch zomaar kunnen.
     
  7. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Absoluut zou dat kunnen, vind je positieve instelling ook geweldig. Je voelt zelf ws gewoon dat het goed zit dit keer!! Hoop gauw te horen dat het goed gaat met je kleintje in je buik!!

    Liefs Carry
     
  8. Stientje

    Stientje Fanatiek lid

    2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Van harte welkom en lekker genieten hoor
    van je zwangerschap !! We duimen voor je
    mee hoor dat alles fantastisch verloopt !
     
  9. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Welkom en van harte gefeliciteerd.
    Hoop dat je er toch lekker van kan genieten!
     
  10. job

    job Lid

    10 jan 2006
    29
    0
    0
    Wat een naar verhaal, maar wat een fijn nieuws daarbij :) gefeliciteerd !
     
  11. mono

    mono Lid

    14 jan 2006
    45
    0
    0
    het is zeker een naar verhaal, maar er gebeurt zoiets bijzonders met je. Je krijgt een enorme kracht en je voelt enorm veel liefde en warmte om je heen, dat de herinnering terug toch heel bijzonder is. Niet dat ik hoop het ooit nog mee te maken, maar dat waren wel prachtervaringen.
    En ook de manier waarop ik nu in het leven sta is best wel een beetje veranderd. Mijn motto al die tijd was acceptatie en dat lukt me aardig. Ik maak me minder druk, geniet van alles wat goed gaat en ben zelfs weer aan het werk, waar ik ook heel erg van geniet. Sporten lukt weer, dus zie de toekomst zonnig en nu helemaal, want stel je toch eens voor.
    En ooit jaren geleden, was ik bij een paragnoste, ze vertelde me niets over de kanker en miskramen, maar wel in sept. zwanger of een kindje en de datum waarop ik uitgerekend ben is sept. Dus nog meer hoopgevend. Ach je houdt je toch aan alles vast!
     
  12. Duim

    Duim Actief lid

    28 dec 2005
    162
    0
    0
    Groepswerker Jeugdhulpverlening
    Jeetje, wat een moeilijke en spannende tijd moet dat zijn geweest zeg!

    Gefeliciteerd met je zwangerschap, ik hoop dat het goed blijft gaan. Probeer er zoveel mogelijk van te genieten. Heel veel succes!
     
  13. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik hoop van harte dat alles goed gaat.
     
  14. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Wat heb jij een hoop mee gemaakt meid,
    Ik hoop dat het vanaf nu aan alleen maar beter gaat met jou en het wondertje wat in je mag groeien!

    Channie
     
  15. mono

    mono Lid

    14 jan 2006
    45
    0
    0
    hebben jullie dat nu ook al, het is net of mijn broeken strakker zitten. Ik had dat al af en toe in de kerstvakantie, maar goed toen namen we het er ook goed van, maar ik gooi hem steeds vaker los en ik hou ook wat meer vocht vast. Is dit herkenbaar?
    En nog een beetje een rare vraag: mijn cervixslijm heeft een andere geur. Niet dat ik er aan ruik, maar bij de wc ruik je het gewoon en als ik eerlijk ben, lijkt het een beetje op het geurtje van toen mijn zoontje bijna kwam en het vruchtwater rook. Rare gewoonte hou ik er misschien op na, maar dat was me toen verteld, dat dat zoetig ruikt en toen mijn zoon geboren was, konden ze hem ook niet verwarren met een ander kind, want hij rook toen net zo!
     
  16. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Welkom!!

    En Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

    Ik kan me voorstellen dat jullie heel erg blij zijn met dit grote wonder.
    Ik hoop ook dat jullie met volle teugen mogen genieten van deze zwangerschap!!!

    Groetjes
     
  17. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    Jeetje wat naar zeg dat je daar helemaal door heen moest.. Ben je helmaal genezen?? En hoe ons asjeblieft op de hoogte.. Ik leef in iedergeval met je mee..
     
  18. mono

    mono Lid

    14 jan 2006
    45
    0
    0
    Of ik helemaal genezen ben, kun je pas zeggen als je zoveel jaar verder bent en je niet opnieuw borstkanker of uitzaaiingen hebt gehad, dus dat zal de tijd leren. Het enige waar ik nu van uit kan gaan is dat ik me goed voel, niet moe (maar ook weer wel) maar anders als daarvoor en goed naar mijn lijf luister. Echt te controleren is het ook niet, dus het enige wat ik inderdaad kan zeggen is dat de tijd het zal leren.
    En over de zwangerschap zijn de meningen verdeeld. Voorheen hoorde je heel vaak dat de hormoonuitbarsting die in je lijf plaats vindt bij een zwangerschap risicovol is, nu lees je ook dat studies uitwijzen dat ik niet meer risico loop als vrouwen die niet zwanger worden en dat het progesteron zelfs beschermend kan werken. Dus waar wil je je aan vasthouden??? Zekerheid heb je gewoon nooit. Maar ik ga van het positieve uit, dat voelt lekkerder dan doemdenken.
     
  19. manon

    manon Bekend lid

    27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    GEFELICITEERD :p

    En ik hoop voor je dat nu alles goed gaat :p
    En dat 2006 een beter jaar voor jullie word ;)

    Geniet er van ;) en veel plezier hier :p

    Gr.manon.
     
  20. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Ook namens mij van harte welkom en al helemaal van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!!!!!!!!!
    En voor jou is nu wel duidelijk: Wonderen bestaan echt!!!!
    Heel veel sterkte met alles.

    Groetjes van Angela.
     

Deel Deze Pagina