Een zomerkindje..

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door nijntje87, 19 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje87

    nijntje87 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Hi!

    Ik krijg een zomerkindje (juli) en dat is nieuw voor mij. Mijn dochter is geboren in de herfst en toen was ik vooral bezig met het warm houden van mijn kindje. Ik zie nu bijvoorbeeld al echt de leukste kleertjes voorbij komen, alleen bedenk ik mij vervolgens dat, als de zomers zo heet blijven als de afgelopen 3 jaar, het niet handig is nu onwijs veel warme kleertjes te kopen. Klinkt logisch, maar het is allemaal zo leuk!:D Zo loop ik tegen meer dingen aan die ik volgens mij niet direct nodig heb.

    Dus mijn vraag is; wat heb ik echt nodig voor een zomerkindje? Wat was er voor jou onmisbaar in je zomerkindje- uitzet en was de meest onnodige aankoop voor dat seizoen?
     
    Afua32 vindt dit leuk.
  2. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.302
    5.920
    113
    Vrouw
    Hier een hittegolf met newborn. Wat had ze aan: meeste dagen alleen een romper met korte mouw of zonder mouw.
    Mutsjes waren overbodig, evenals truien, broekjes en kruiken..

    We deden in de nacht vaak wel een shirt over de romper aan + dun dekentje, en hielden natuurlijk haar temperatuur in de gaten.. maar vaak was een shirt en deken niet eens nodig. Mja, dit was heel extreem, we zijn 2 weken niet met haar buiten geweest, ik vond die zon en hitte veel te heftig. Ligt misschien aan mij ook.. :|

    Ik heb voor mezelf veel koelelementen gebruikt om mezelf wat comfortabel te voelen. Stuwing was ook erg fijn in de hitte, met een strakke BH dag en nacht.. :rolleyes: Maar ik geef geen bv dus weet niet hoe dat voor jou is.
     
    miniVosje en nijntje87 vinden dit leuk.
  3. Parasol

    Parasol Actief lid

    21 aug 2020
    272
    246
    43
    Vrouw
    Mijn meest geniale aankoop: een mobiele airco! Even geïnvesteerd in aanbiedingen zoeken + kijken welke er goed werken en jeetje wat een verademing. Hele slaapkamer koel en daardoor een prettige verblijfplek voor mij + baby.

    Vast niet wat je had verwacht als antwoord hihi maar toch ook zeker t vermelden waard. Verder werd mijn zoontje niet direct in de hittegolf geboren en hebben we ook nog kruiken nodig gehad en kleding met lange mouwen. Denk dat t fijn is om van alles wel wat te hebben, en dan niet teveel. Je hebt het zo online bijbesteld als je wat tekort komt!
     
    PlainJane, Chechi, miniVosje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.879
    3.849
    113
    Vrouw
    Hier een baby uit juni 2020, 35 graden buiten. Madam kon zich moeilijk warm houden. Lag veelal met een romper met lange mouwen, broek, trui, dikke sokjes, muts en in een dekentje gewikkeld bij ons. De eerste dag naar buiten (schuifelen over de parkeerplaats) in een voorverwarmde kinderwagenbak en vervolgens weer onder de 36 graden. Heeft 5 weken geduurt voor ze het een beetje onder controle kreeg en was toen tevens maat 46/52 uit. Dus alle schattige t-shirts die ik had gescoord liggen nu te wachten op een nieuwe baby.

    Een vriendin beviel in juli een paar jaar terug, toen was het 11 graden. Ik zou vooral van alles wat halen, kijken wat je nodig hebt. Afhankelijk van wat je te kort komt je partner met een duidelijk lijstje naar hema/prenatal/zeeman sturen.
     
    Wollig en nijntje87 vinden dit leuk.
  5. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.317
    4.698
    113
    Vrouw
    Ik denk echt dat het moeilijk te zeggen is. Hier is de nu nog jongste van mei 2018, was toen een hele warme zomer. Toch had m'n zoontje een kruik en mutsje nodig omdat hij zichzelf niet warm hield ;)
     
    nijntje87 vindt dit leuk.
  6. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    @nijntje87; ik heb exact dezelfde vraag. Zag al veel leuks, maar zo zonde als het kindje enkel in een rompertje ligt..

    Maar een dun lang broekje en shirtje met lange mouwen zal echt wel gedragen worden.
     
    nijntje87 vindt dit leuk.
  7. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Dochter juni 2018.

    Veel dunne katoen broekjes en shirtjes met korte en lange mouw. Of broekje en romper lange mouw.
    Dus van alles in huis halen.
    En ja je kan ook zo wat online bestellen na de bevalling.
    En ik had een heerlijke wafeldoek van koeka. Niet de teddy. Om daar ook mee te variëren.

    Pas op met airco/ventilators want kindje mag niet in de luchtstroom liggen.
     
    nijntje87 vindt dit leuk.
  8. nijntje87

    nijntje87 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Oef bevallen in een hitte golf lijkt mij erg extreem indd! Het is dus echt op gevoel, temp in de gaten houden, niet te warm niet te koud kleden:thumup:
    Bedankt voor de tip voor/tegen de stuwing! Ik ga indd wel bv geven. Stuwing met hitte is dus wel een dingetjeo_O
     
  9. nijntje87

    nijntje87 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Alle tips zijn welkom, ook voor de moeder in spe:rolleyes: dus bedankt!
    Nee precies, dat had ik ook wel bedacht; als je dus niet in de hitte bevalt dan kunnen krukjes, dekentjes en lange mouwtjes wel van pas komen. Oké check, van alles wat dus:thumup:
     
    Parasol vindt dit leuk.
  10. nijntje87

    nijntje87 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Het ligt dus ook echt aan je kindje;)Ongeacht hoe warm het is, als het kindje zich niet op temperatuur kan houden dan kan je nog alles uit de kast trekken:rolleyes:

    Oké check, bedankt! Van alles wat dus en anders is 't snel bijgehaald:thumup:
     
  11. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Hier vorige keer ook in de hittegolf bevallen. Eerste periode in het ziekenhuis (prematuur) waar het niet zo warm was, maar later thuis had ze vooral rompers met korte mouwen aan of mouwloze rompers met shirtjes/jurkjes er over. Alleen 's avonds als het afkoelde had ze soms nog wel moeite om op temperatuur te blijven.

    Ook sommige a terme kindjes hebben de eerste dagen moeite met temperatuur houden, zelfs in de hittegolf. Dus ik zou wel zeker ook een mutsje en wat laagjes op voorraad hebben!
     
    nijntje87 vindt dit leuk.
  12. nijntje87

    nijntje87 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Ja precies, zoals al eerder genoemd; het ligt er ook echt aan wat je kindje nodig heeft. ;) Bedankt!

    Deze mama gaat toch maar toegeven aan een paar hele leuke pakjes die ik voorbij heb zien komen :thumup:
     
  13. nijntje87

    nijntje87 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Haha phieuw dacht even dat ik alleen stond in dit dilemma:rolleyes:
    Ja dat dus! Zoveel leuks, maar goed ik begrijp dat van alles wat het beste werkt;)

    Ja eens! Dun katoenen pakjes met lange mouwen. Ook daar heb ik er genoeg van voorbij zien komen :D
     
    Isabella2020 vindt dit leuk.
  14. nijntje87

    nijntje87 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Ooh wat goed zeg, bedankt voor de tips. Vooral van die wikkeldoek is een fijne tip. Heb toevallig net een mooi dunnetje aangeschaft + een paar hydrofiele xl doeken dus dat moet wel goed komen:thumup:
     
  15. nijntje87

    nijntje87 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Haha thanks! Daar ben ik nu uit indd; van alles wat, eerst maar eens zien wat mijn kindje nodig heeft, ik wil wel voorbereid zijn:thumup: En met laagjes werken is natuurlijk ideaal. Er kan altijd iets uit:)
     
  16. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Ja precies! Als je een leuk boxpakje hebt is, kun je die evt ook nog aan doen zonder romper als het wat warmer (en niet bloedheet) is..
     
    nijntje87 vindt dit leuk.
  17. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Hier een winter en zomer kindje.
    De jongste droeg de eerste weken alleen maar lange mouwen. Rompers met lange mouw vindt ik sowieso verschrikkelijk bij newborn, dus had alleen maar korte mouw.

    Vanaf een week of 6 droeg hij overdag wel eens alleen de romper of een boxpakje met blote armen/benen.

    Wij hebben bewust weinig kleertjes gekocht en later nog bij gekocht.
     
    nijntje87 vindt dit leuk.
  18. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Zoontje geboren eerste dag van de hitte golf.
    Hij kon zijn temperatuur al snel goed houden en heeft overdag vaak met alleen een romper met korte mouwen gelegen,in de nacht wel een broekje en broek aangehad.
    Veel lange mouwen niet of nauwelijks aangehad.
    T-shirtjes wel,toen de temperatuur wat daalde.

    Zou ervoor zorgen dat het huis een aangename temperatuur heeft, ook voor jezelf.
    28 klamme graden in huis tijdens je kraamweek is vreselijk.
     
    nijntje87 vindt dit leuk.
  19. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Juni 2019. De eerste week gewoon pakje met lange mouwen, mutsje, en sokjes. Toen hij z'n temperatuur goed kon houden shirtjes met korte mouw. Ik had vooral geïnvesteerd in rompertjes met of Onder mouw. Maar die een klein broekje eraan hadden. Zag er net wat leuker uit dan een romper.
    S nachts wel altijd lange mouw aangegeven.

    Kijk ook wat je voor je kinderwagen als afdekking koopt. Te vaak zie ik nog newborns waar een hydrofiel doek over de kinderwagen wordt gegooit, om geen zonneschijn in de kinderwagen te krijgen. Maar het wordt dan bloed heet. Ik had een parasol, maar werd er niet enthousiast van. Deze keer ga ik voor een speciale afscherm doek. (weet even nog niet hoe het echt heet)

    Als ik ging wandelen nam ik vaak een natte doek mee dat ik soms z'n nekje en hoofdje even iets kon afkoelen. En reken op veel voed momenten als je naar buiten gaat. Ik dacht wel eens thuis voeden en dan even naar het dorp. (s ochtends voor de grote hitte begon) in het dorp aangekomen. Wou hij vaak al weer drinken, soms al na een klein uurtje.
     
    nijntje87 vindt dit leuk.
  20. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Oh, dit is ook precies mijn vraag. Onze kinderen zijn geboren in koudere periode. En nu verwachten we een zomerkindje.

    Ik had ook al bedacht dat we dit jaar echt een airco aan gaan schaffen. (zul je zien dat we een kwakkelzomer krijgen :roflmao:
    )
    Warmere kleertjes heb ik wel, maar wat als het echt bloedheet is? En inderdaad ook fijn als er tips zijn voor kraamvrouwen.
     
    nijntje87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina