Eendenmoordenaar...

Discussie in 'De lounge' gestart door WenT, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Wat een schokkende ervaring... kan er nog tranen van in mijn ogen krijgen... :(

Wij wonen naast een eendenmoordenaar !
    Het is de buurman...

Het verhaal in het kort:
    Wij hebben een vijver in onze tuin en zijn gek op dieren. Zelf ben ik allergisch voor de meeste dieren, dus we hebben geen huisdieren, maar genieten des te meer van dieren die in de tuin op bezoek komen. Sinds begin April hadden wij een eenden-stelletje op bezoek. Elke ochtend landde eerst het mannetje in de tuin en het vrouwtje volgde dan niet lang daarna. Ze gingen samen in het tuinhuisje liggen, ik voerde ze broodkorstjes en in de middag gingen ze een rondje zwemmen in onze vijver.
    Wij hoopten natuurlijk dat ze in onze tuin een nestje zouden gaan bouwen, dus wij hebben er alles aan gedaan om ze zich welkom te laten voelen :D

De buren:
    Onze buren zijn extreem netjes... als zij bezoek krijgen, weten wij exact wanneer, want dan maken ze zelfs de dakgoten nog schoon. De buurman doet 4 maal in de week het gras en de wassen 2 tot 3 maal in de week de ramen... Hun huis is altijd vre-se-lijk schoon... zo schoon dat het erg klinisch ongezellig is...
    Hun vijver is overspannen met netten en stokken, zodat er maar geen vogels of kikker in kunnen, want die maken troep... ;) De buurman had wel eens gezegd dat "die smerige eenden maar uit zijn tuin moesten blijven, want hij zou 'm kapot slaan". Waarop wij elkaar vreemd aankeken en de buurman gauw zei dat het een grapje was. Wij dachten altijd dat het een onschuldige "tik" van de buren was (smetvrees ofzo), want ze lijken verder best aardig.

Tot die vreselijke avond eergisteren dus...
    Wij waren vroeg naar bed gegaan en lagen nog een film te kijken, toen ik ineens een hoop kabaal hoorde... Een gedempt gekwaak en wat luide tikken. En toen niets meer.
    Ik ben uit het raam gaan kijken en zag de buurman met een vuilniszak heel sneaky langs komen lopen. Even later liep hij zonder zak terug naar huis... Ik stond helemaal te trillen... het leek wel een akelige film ! Mijn man is toen gaan kijken op het veld waar de buurman heen was gegaan en zag de vrouwtjes eend, met een geknakt nekje in het gras liggen...

Ik ben echt geschokt ! Dit kan toch niet waar zijn ?!?!
    Heb er zelfs een nachtmerrie van gehad. Wie slaat er nu een eend dood ???? Als je een weerloos diertje dood kunt slaan... tot wat ben je dan nog meer in staat ?? Ik weet namelijk dat de buurvrouw een hekel heeft aan kinderen... Straks gooit ons meisje een bal in hun tuin... wat zouden ze dan doen ?!

Het vervelende is nog: we hebben altijd best goed contact gehad met de buren, ondanks hun eigenaardigheden.
    Ik ga ze hier zeker nog wel mee confronteren... weet alleen niet goed hoe... We moeten er tenslotte nog een hele tijd naast wonen...

Ik kan het niet van me af zetten... vind het zoooo akelig...

2. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Wat een vreselijke vent zeg,ik zou als het kan de vrouwtjes eend mee naar huis nemen en de politie bellen!! die pakken hem dan op!!

Ik had echt zijn kop in elkaar getrapt vuile klootzak!!!:x:x

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    wat een enorme debiel, eigenlijk zou je hier aangifte van moeten doen, maar weet niet hoe je dit moet bewijzen.

4. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    ik zou de politie bellen...

stomme dierenbeulen bah..!!

5. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Wat een vuile flikker zeg!!!! :x
    Is ie nou helemaal van de pot gerukt :$
    Ik zou niet aarzelen maar meteen de politie en de dierenbescherming inschakelen.
    Ik kan niet geloven dat mensen hiertoe in staat zijn :(
    Arme eendjes :(
    Vind het echt heel erg om te horen dit ... walgelijk!!!

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    :$ Wat een eikel zeg die kerel! Bah..
    Wat zielig voor het beestje:( zeker als het een stelletje was:( arm mannetjeseend

7. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Bah wat vreselijk! :(

Wat een ontzettende klootzak is die vent! Ik zou er zeker aangifte van doen en de buurman ermee confronteren. :x

8. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

idd politie bellen!

Wat vreselijk zeg!
    Kan hier echt niet tegen.

9. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Yep... ik reageerde precies zoals jullie.
    Dacht er de volgende dag dus ook aan om de eend te gaan halen en de politie te bellen, maar de eend was al weg. (Denk opgehaald door de groendienst ofzo).
    Heb dus helemaal geen bewijs.
    Bovendien weet ik niet of de politie überhaupt iets doet met dat soort meldingen ?

10. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

&*%&%^*&(*)(Ik ben echt woest nu!
    Wat een lul!
    Je moet echt de politie bellen hoor!
    Dit is niet normaal!!

En anders doe me zijn adres maar, jeetje
    wat uhhhhhhhhh

11. MyBelle

MyBelle Actief lid

26 apr 2010
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou echt uit de pan flippen tegen mijn buurman, wat een achterlijke gladiool zeg.....ongelofelijk :'( tranen in mijn ogen hier...hoe durf je een weerloos beestje iets aan te doen, ik zo het hier zeker niet bij laten zitten als ik eerlijk ben....
    Sterkte want het zal zeker wel verdriet doen....

12. namya

namya Niet meer actief

:$ te bizar voor woorden

weirdo

:( hoe kan je dat zo'n onschuldig beestje nou aandoen :(

13. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

Als nog bellen hoor!

Dan kunnen ze het in ieder geval
    registreren en mocht het dan nog eens gebeuren.

En ook de dierenbescherming??

oh ik zou echt tot van alles toe in staat zijn!

14. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

bah, met een brok in mn keel lees ik dit verhaal.

dit is dierenmishandeling, en dat is strafbaar.
    ik zou hier dan ook de politie voor bellen en aangifte doen.

edit: lees nu dat de eend al weg is. dat is spijtig :(

misschien kan je hier nog iets mee:
    Dierenbescherming.nl - Meld dierenleed

15. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Eend was de volgende ochtend helaas weg idd :(
    Dank je wel voor de link, die kende ik niet. Ik ga zeker even kijken wat ik daar nog kan doen.
    En straks nog even de politie bellen om het iig even te melden.

Bedankt voor alle reacties.
    Zit echt met het zweet in mijn handen... Ben ook wel bang om hem te confronteren, maarja ik ga het toch doen... Vind dit ook echt niet kunnen...

16. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wat een idioot zeg!! ik was naar de politie gestapt en dan wordt hij opgepakt voor dierenmihandeling en dood... dit is toch werkelijk niet normaal wat een beest om zoiets te kunnen doen.. arm eendje....

17. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Wat een monster. Die spoort echt niet. Bah bah bah bah!!!

18. Lien88

Lien88 Niet meer actief

Wat afschuwelijk!
    Ik krijg er gewoon de rillingen van, net alsof je in een slechte horrorfilm terecht bent gekomen!

En wat vreselijk zielig voor het mannetjeseendje zeg, al die tijd vrolijk met je vrouwtje, wordt ze opeens vermoord! Het gaat misschien ver om zo te denken, maar voor dat beestje is het wel zielig.

Ik zou idd de politie bellen.. En zeggen wat je hebt gehoord, van die geluiden dan. Hoe je verstandshouding ook is met de buren en hoe lang je er ook naast moet wonen, toch kan je het niet over je kant laten gaan. Wat nou als je straks iemand over de vloer krijgt met een hond? Zou die buurman die hond dan vergiftigen? Hoe vaak lees je dat niet.. Straks pakt tie alle buurtpoezen nog die vrij rondwandelen!!!! Nee hoor, meteen de politie bellen!!!

19. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    DOODSCHIETEN DIE EIKEL!!

Aangifte doen wegens dierenmishaldeling!!!!!! dat meen ik hoor!!!

Foto's maken van zn afvalbak voor bewijs... WAt een ontiegelijke hufter.. Waar woont zoiets...

Melden bij HvN, staat je buur er mooi op!!!

Afschuwelijk wat een KLOO****

Ik kan niet tegen die lui.... sowieso niet.. wie aan een dier komt, komt aan mij....

20. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    De reacties van de meiden hierboven verwoorden prima wat ik ervan vind! Hij mag blij zijn dat hij mijn buurman niet is, ik was 'm aangevlogen (ik heb dat eens gedaan voor minder dierenleed ;))!

Goed dat je alsnog de politie belt. En melding maken bij de dierenbescherming. Dat heb jij gedaan wat je kunt doen.
    en je buurman erop aanspreken? Anders samen met je vriend? Dan ben jij het in ieder geval kwijt. Hij mag best weten hoe jullie er over denken.

Wat een l*l :x:x:x

Deel Deze Pagina