Ik kan het niet vinden... Wanneer had je ook alweer medische indicatie? Er stond volgens mij een lijstje hier op het forum, maar kan het dus niet vinden...
jeetje meid dat is verschillend zeg, als de arts het niet verantwoordelijk acht dat je de keuze hebt om thuis te bevallen of als er bepaalde (zij het lichte) complicaties zijn of bepaalde risico's kan je gyn zeggen dat je op medische indicatie bevalt in het ziekenhuis, dat is per persoon verschillend meid.. succes met je zwangerschap
Er is wel een lijstje te starten... - stuitligging - vorige bevalling een keizersnede - hoge bloeddruk - bevalling die voor 37 weken begint - als je over de 42 weken loopt - zwangerschapsdiabetes - ...
- een te krappen bekken doorgang. - Te hoge bloeddruk. - Baby in vruchtwater gepoept - verschillende medische problemen bij moeder.
Ik heb een echo met medische indicatie vanwege het feit dat ikzelf een gaatje in mijn hart heb. Dan willen ze kijken of mijn kindje dit ook heeft en of het ernstig is. Sowieso erfelijke aandoeningen altijd vermelden bij je vk, dan kan zij navraag doen of het voldoende is voor een medische echo. Gr. Anouk
veel overgwicht niet automatisch hoor... ik mocht bij de eerste thuis - volgens mij als er moeilijk met een brancard bij je te komen is - bij mijn gyn vanwege het onverklaarbaar niet indalen het kan per vk/gyn verschillen
Nee hoor... niet bij alle gyn's. Ligt denk ik ook erg aan de instelling van je vk/gyn. Hier zijn ze erg pro thuisbevalling en wordt je dus minder gauw doorgestuurd terwijl je ook vk hebt die liever op safe spelen. Er is voor beide wat te zeggen... maar je kan natuurlijk zelf, ookal mag je thuis bevallen, kiezen voor het ziekenhuis.
of je neemt de tussenweg en je bevalt net als ik ( is de planning iig) in een kraamhotel. Die ligt naast het ziekenhuis dus als er was mis is dan is het ff een gang door en ik ben er Na de bevalling mag ik van de ziekenfonds nog 5 dagen kraamtijd in het hotel doorbrengen Maar dan moet wel alles goed gaan. Ik heb streptokokken B. En moet in het ziekenhuis bevallen als de streptokokken ook in de urine zit of als de vliezen meer dan 24 uur gebroken zijn of als het kindje te vroeg geboren word.
Er is wel een lijstje te starten... - stuitligging - vorige bevalling een keizersnede - hoge bloeddruk - bevalling die voor 37 weken begint - als je over de 42 weken loopt - zwangerschapsdiabetes - ... - een te krappen bekken doorgang. - Te hoge bloeddruk. - Baby in vruchtwater gepoept - verschillende medische problemen bij moeder. _________________ -bloedverlies -
Als je 100 kg of meer weeg moet je in het ziekenhuisbevallen. Waar het op slaat? Was voor me zwangerschap iets boven de 100 ben nu 85 kg maar mag nog steeds niet thuis bevallen.