heb ik een eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nikkie80, 23 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikkie80

    Nikkie80 Fanatiek lid

    9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Vraagje: als je ongi wordt wil dat zeggen dat je altijd een eisprong hebt? Hoe weet je nu of je een eisprong hebt? Ik weet van de ovulatietesten maar dat lijkt me zo'n gedoe.

    Want mijn cyclus is erg onregelamtig. Eerst 20 dagen, vorige keer 30 dagen, dus ik weet niet wanneer ik de ovulatietesten moet gebruiken :(
     
  2. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Je kunt ook je temperatuur bij houden dit doe je iedere dag op het zelfde tijdstip voor je uit bed stapt. en houdt dit goed bij. Als het goed is hoort je temperatuur te verhogen met minimaal 0,3 graden als je een eisprong hebt gehad. Ik ben zo ''slim'' om het zo vaak te vergeten dat tempen :)


    Als ik het fout heb kunnen jullie mij verbeteren.

    En dat je cyclus onregelmatig is kan komen door het ontpillen zover ik dat weet veel succes meid
     
  3. jent

    jent Fanatiek lid

    12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Dat klopt doormiddel van temperaturen leer je je cyclus een beetje kennen. Je ziet wanneer jeje ei krijgt, je kunt zien wanneer je eventueel een innesteling hebt en je kunt weten hoe lang je fase tussen het ei en je menstruatie gemiddeld duurt en wanneer je dus ongi wordt of kunt testen. Ik moet zeggen is erg handig.

    xxx Joyce
     
  4. Nikkie80

    Nikkie80 Fanatiek lid

    9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Dat klinkt allemaal veelbelovend. Maare hoe werkt dat dan precies dat temperaturen?
    Elke dag zelfde tijdstip tempen? En bij een verhoging van minimaal 0,3 is dat dan mijn ei?
    Als je bloed verliest, alleen bruin en dik, kun je dan spreken van een menstruatie?
     
  5. jent

    jent Fanatiek lid

    12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Het makkelijkste is om op de eerste dag van je nieuwe menstruatie te beginnen. idd elke ochtend zelfde tijdstip dus probeer in je planning te kijken zodat je kunt zien wat de beste tijd is 's ochtends. Altijd voor het opstaan tempen. Niet daarna want je temp stijgt heel snel als je al uit bed bent geweest. Je ei komt in principe voor de verhoging van je temp. Je moet maar een bij rubriek temperatuurkaartjes kijken dan snap je het denk ik het beste. En nadat je ei is geweest moet in principe je temp hoog blijven wil je een kans maken dat je zwanger bent. Op het einde van de cyclus als je weer ongi wordt zie je de temp weer dalen. En ongeveer in het midden tussen je ei en ongi kun je 1 dag een lage temp zien en dat kan komen doordat je ei is ingenesteld dat is niet per defenitie zo, maar dat zou dus kunnen.

    xx Joyce
     
  6. Nikkie80

    Nikkie80 Fanatiek lid

    9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant

    Poeff, klinkt best ingewikkeld zeg. Maar is zal een kijken bij de temperatuurkaartjes misschien dat ik daar eens kijken of ik er wijs uit kom :( Bedankt voor de tip ;)
     
  7. lauwie

    lauwie VIP lid

    17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Hoi Nikkie,

    Ik vond het temperaturen ook heel ingewikkeld. Maar er is een site waar je je temperatuur dan elke dag in kunt vullen in een grafiek: www.fertilityfriend.com. de software van die site geeft het dan vanzelf aan als je je eisprong hebt.

    het is wel belangrijk dat je elke dag ongeveer op dezelfde tijd je temperatuur opneemt en vóórdat je opstaat. door beweging gaat je temperatuur namelijk ook omhoog.

    als je wilt, kun je op die site een hele cursus volgen over hoe het allemaal werkt. je kun ook aan je afscheiding en de positie van je baarmoeder zien of je vruchtbaar bent namelijk. dit kun je ook allemaal invullen in de grafiek.

    de site is wel in het engels en omdat het soms best ingewikkeld is, helpt het als je engels goed is. maar je kunt natuurlijk ook je vragen stellen bij de onderwerpen van de temperatuurkaartjes!

    ik hoop dat je je eisprong snel ontdekt en dat je snel zwanger bent!

    groetjes, lauwie
     
  8. lauwie

    lauwie VIP lid

    17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    o en menstruatie is (vanaf de eerste dag) rood bloed.
     
  9. jent

    jent Fanatiek lid

    12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Dat is bij iedereen wel verschillend hoor. Het kan ook met oud bloed beginnen en eindigen of met spotting begeinnen en eindigen, kan ook alleen fel rood bloed zijn.
    Gewoon als je iets verliest wta bloed is beginnen met tellen, want meestal gaat het binnen een paar dagen over naar echt veel menstruatie.

    xxx Joyce
     
  10. Nikkie80

    Nikkie80 Fanatiek lid

    9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Bedankt voor de tip lauwtje! Ga ik toch maar eens kijken op die site! Handig dat het programa dan precies berekent wanneer je een ei hebt!
    Ga ik doen :D !

    Ja over het begin van de menstruatie, hoor ik verschillende dingen over. De een zegt dat je moet beginne te tellen zodra je maar iets verliesd. De ander zegt dat je mag gaan tellen vanaf het moment wanneer het helder rood bloed is. Ze zeggen dat het nog " oud bloed" kan zijn...of innestelingsbloed.
    Ik zou het echt niet weten...... :(
     
  11. bebe29

    bebe29 Actief lid

    26 sep 2006
    112
    0
    0
    brabant
    Bij temperaturen "zie "je je ei pas na de eisprong zeg maar.
    Bij ovulatietesten zie je aan de streep dat je ei er aan komt.
    Dus ik hou het liever bij de ovulatietesten. Mijn gyn raadde dat ook aan. Zag niet zo'n heil in temperaturen. Tenminste bij mij niet.
     
  12. lauwie

    lauwie VIP lid

    17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hoi bebe,
    dat klopt, je weet pas achteraf of je je eisprong gehad hebt. maar ovulatietesten schijnen niet bij iedereen te werken. mij lijkt het lastig en duur, maar kan me voorstellen dat het jou helpt!

    nikkie, dat je pas achteraf je eisprong ziet, betekent inderdaad dat je wel een paar dagen langer 'verplicht' klust (als je dat wilt natuurlijk!).

    helemaal ideaal is volgens mij als je het allebei doet: temperaturen en ovulatietesten.

    groetjes, lauwie
     
  13. Nikkie80

    Nikkie80 Fanatiek lid

    9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Temperaturen moet je eerst een paar maanden doen, toch? Om te zien of er een lijn in je cyclus te vinden is. Het is de goedkoopste manier om te ontdekken of ik wel een ei heb. Maar wel een omslachtige manier en een tijdrovende....Maar wel zeker de moeite waard!

    Ik zat ook eerst aan de ovulatietesten te denken. Maar er ziten er maar 5 in zo'n verpakking. En ik denk dat het een duur " grapje" gaat worden bij mij, aangezien ik een onregelmatige cylus heb......
    Maar het fijne van de ovulatietesten is idd dat je nog niet te laat bent met klussen...... :D
    Bij temperaturen misschien wel.....dan heb je volgens mij nog twee dagen ofzo dat je vruchtbaar bent....mits je tijdig door hebt dat het je ei was haha!

    Ik ben nu uitgegaan van een cylus van 30 dagen. Dan zou ik dus vanaf dag 12 van mijn cyclus kunnen starten met de ovutesten, toch?
     

Deel Deze Pagina