eerste 2 uitwendig en nu inwendige echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door marievs, 13 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marievs

    marievs Fanatiek lid

    16 sep 2013
    2.051
    271
    83
    Goedemiddag dames,

    Vanochtend mijn 1e echo gehad. Eerst uitwendig, maar ze kon het niet goed zien. Dus inwendig en een mooie baby (of iets wat er op lijkt ;)) gezien. Ik dacht zelf 7.1, maar ze kwam op 7.0. Hartje klopte zeer krachtig. Zelfs een filmpje van meegekregen <3.

    Nu had ik bij mijn 2 dochters met 6.4 en 6.5 een uitwendige echo en hoefde dit niet inwendig. Iemand dit al wel eens eerder meegemaakt?

    Nu weer 3 weken wachten op de volgende echo <3.
     
  2. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.951
    7.880
    113
    Vrouw
    Dat heb ik ook meegemaakt bij mijn derde. Die lag dieper. Aan het einde was mijn buik ook niet zo groot als bij de eerste twee.

    Het kan ook nog verschillen per apparaat. De ene is beter dan de andere.
     
  3. marievs

    marievs Fanatiek lid

    16 sep 2013
    2.051
    271
    83
    Ja ze had het ook over de stand van mn baarmoeder ofzo. Ze zag wel iets uitwendig, maar niet een mooi beeld. Ik gelijk in de stress natuurlijk. Bij de andere 2 zag ik gelijk iets en nu moest ze zoeken.

    Apparaat is hetzelfde als bij de andere 2.

    Dank je wel :).
     
  4. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Fijn dat je een goede eerste echo hebt gehad!

    Hier bij m'n eerste zwangerschap bij 8 weken inwendig omdat uitwendig geen goed beeld gaf. Nu bij deze zwangerschap met 8 weken uitwendig en prima te zien. Waar hem het verschil in zat, geen idee eigenlijk..
     
    Candyflower vindt dit leuk.
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.073
    113
    Vrouw
    De gyn deed inwendig bij iedereen tot 10 weken. Bij dames met morbide obesitas langer tot zeker 14 weken

    De verloskundige deed alleen uitwendig op vroeger termijn van 7 a 8 weken als ze dames had met geen buikvet. Maar liever inwendig tot 10 weken.

    Ook qua tijd: inwendig was het gelijk duidelijk ipv zoeken zoeken, zwangere in de stress, toch inwendig etc. Helemaal in covid tijd dat afspraken wat strakker gepland worden snap ik dat wel
     
  6. marievs

    marievs Fanatiek lid

    16 sep 2013
    2.051
    271
    83
    Dank je wel. Ben er zelf ook heel blij mee. Maar je blijft angstig. Ik moet ook stoppen met googlen enzo.

    Ze had het er zelf over dat mn baarmoeder verder weg lag. Ze was ook totaal niet ongerust ofzo. Ik had iets meer stress.
     
  7. marievs

    marievs Fanatiek lid

    16 sep 2013
    2.051
    271
    83
    Ja hoor het vaker ja dat de gyn standaard inwendig doet. Vond het verder ook geen probleem hoor. Zei al tegen der, ach, heb ik dit ook een keer meegemaakt :).
    Maar in de stress zat ik wel, mn vk niet. Die zei gelijk al van ai, die ziet diep. Denk niet dat ik het zo lekker kan zien.
     
  8. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.573
    970
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Ik heb mijn vroege echo’s (tussen de 6 en 8 weken) altijd inwendig gehad. Meestal kunnen ze het dan beter zien als uitwendig.
     

Deel Deze Pagina