Eerste afspraak gynaecoloog, wat te verwachten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Appeltaartje121, 13 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appeltaartje121

    Appeltaartje121 Actief lid

    22 apr 2020
    350
    297
    63
    Vrouw
    Dag dames,

    Omdat ik helaas al in ronde 18 ben beland hebben mijn partner en ik toch maar eens aan de bel getrokken bij de huisarts. Mijn partner heeft vorige week zijn sperma ingeleverd en daaruit is voortgekomen dat niet alle cellen optimaal zijn maar hij mij wel makkelijk zwanger kan maken. Ik heb gister met de huisarts gebeld en die heeft mij doorverwezen naar de gynaecoloog. Ik wacht hiervoor nog op een afspraakbevestiging. Op de doorverwijzing staat alleen dat de wachttijd ongeveer 70 dagen is.. dus nog maar even wat extra geduld.

    Omdat ik toch wel benieuwd ben, wat kan ik verwachten van de eerste afspraak bij de gynaecoloog? Dit zal vast wel verschillen per ziekenhuis en per persoon maar ik ben gewoon even nieuwsgierig.
     
  2. Lyn23

    Lyn23 Fanatiek lid

    6 nov 2019
    1.003
    602
    113
    Vrouw
    Hoi @Appeltaartje121

    Jeetje 18 rondes.. je 1e kindje denk ik?
    Hier in ronde 17 voor ons 2e kindje:(
    1e keer ging vanzelf, 1e ronde en nu dit

    Wij zijn afgelopen herfst bij de gyn geweest. Omdat ikbij het 1e gesprek al vlak voor mijn eisprong zat ging hij direct via een inwendige echo kijken hoe groot mijn eiblaasjes waren. Aan de jand daarvan kan hij zien of ze goed groeien, en ook dat ze gesprongen zijn. Je moet dan dus welom de 2 dagen weer terug voor een inwendige echo.

    Na 2 cyclussen bekeken te hebben is er bloed geprikt. Omdat er geen afwijkingen waren moeten we nu door tot de zomer op eigen kracht en dan mogen we er terug komen voor evt verder traject
     
    Appeltaartje121 vindt dit leuk.
  3. Appeltaartje121

    Appeltaartje121 Actief lid

    22 apr 2020
    350
    297
    63
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie!

    Ja we zijn inderdaad bezig voor de eerste, de wens was er al zo lang. Toen we eindelijk besloten hadden om er voor te gaan liet het helaas wel erg lang op zich wachten.. je gaat er haast al niet van uit dat het lukt, misschien ben ik er ook wel te veel mee bezig maar daar kan ik echt niks aan doen na 18 rondes en een baby boom om mij heen.

    Vervelend he dat er toch geen verklaring voor is in jou geval waarom het maar niet lukt. Ik hoop dat het snel raak is voor jullie.
     
  4. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    In december 2019 had ik een echo waaruit pcos bleek, toen meteen doorverwijzing gynaecologie. Toen kregen we vragenlijsten opgestuurd, moest ik bloed laten prikken op hormonen en chlamydia etc en mijn man kreeg een sperma onderzoek. In maart was de intake waarin we eerst een gesprek met fertiliteitsassistente hadden, die nam je dossier vluchtig door. Daarna gesprek met gynaecoloog die de uitslagen met je doorneemt en verteld hoe de behandeling eruit gaat zien. Bij ons was dit alleen super gehaast en is er zo goed als niks besproken. Aangezien ik pcos label had gekregen en mijn man prima was, was de behandeling duidelijk (ondanks eigen eisprongen).

    @Lyn23 och nog altijd niet :( ik duim voor je meid! Tot zomer is nog wel erg lang wachten, ergens anders second opinion?
     
    Lyn23 vindt dit leuk.
  5. Lyn23

    Lyn23 Fanatiek lid

    6 nov 2019
    1.003
    602
    113
    Vrouw

    Nope ik niet..
    Maar jij wel zie ik!!! Wat goed! Gefeliciteerd meid, super gegund
     
  6. Annnie12

    Annnie12 Lid

    3 sep 2017
    49
    24
    8
    Vrouw
    Hi,
    Wat vervelend dat het nog niet vanzelf gaat. Je gaat zo aan jezelf twijfelen.
    Wij zijn nadat mijn man zn sperma had laten testen ook doorverwezen naar de gynaecoloog.
    We konden snel terecht en hadden eerst een gesprek met een co assistent. Deze ging vragen stellen over je relatie en over je cyclus.
    Daarna door naar de gynaecoloog. Deze ging de zelfde vragen stellen en je cyclus in kaart brengen . Daarna kreeg ik een inwendige echo er werd gekeken hoe het daarbinnen allemaal uitzag. Ook werd er gelijk een uitstrijkje gemaakt. Toen nog bloed laten prikken en daarna konden we weer naar huis.
    1 week later kregen we de uitslag en hadden we een nieuwe afspraak gemaakt om alle vervolg opties te bespreken. Deze afspraak heb ik uiteindelijk moeten afzeggen omdat ik 3 weken na de afspraak zwanger was.
    Ik hoop dat je snel een afspraak kan maken en dat je snel een positieve test in je handen hebt.
     
  7. Appeltaartje121

    Appeltaartje121 Actief lid

    22 apr 2020
    350
    297
    63
    Vrouw
    bedankt voor je reactie! Fijn dat het uiteindelijk is gelukt bij jullie!
     
  8. Appeltaartje121

    Appeltaartje121 Actief lid

    22 apr 2020
    350
    297
    63
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie, je gaat inderdaad erg aan jezelf twijfelen. Maar wat fijn zeg dat het uiteindelijk toch is gelukt bij jullie!
     

Deel Deze Pagina