Eerste bezoek ziekenhuis; doorverwijzing gynaecoloog zwanger worden

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door truusjee, 10 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    Ik lees nu veel op internet dat de bloedtesten week na eisprong moet zijn. Dat gaat ik nu niet meer redden! :confused:

    Of me testen zijn verkeerd en me sprong is al geweest
     
  2. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Het klopt wat je zegt, ze kijken dan of je een goede eisprong gehad hebt.
    Heeft de arts ook gezegd hoe groot t eitje was??
    Heb jij woensdag ook getest dan??
    Ik moet volgende week vrijdag weer prikken om te kijken of ik weer een goede eisprong gehad heb. Vanmorgen was m’n follikel 22mm ofzo. Dus ik zit beetje mee, als we gisteravond gezellig gedaan hebben en we zouden vanavond weer, hoe is dan de kwaliteit van t zaad? Is morgen vroeg dan niet een betere optie?
    Follikel blijft 24 uur in leven????
     
  3. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Dat is wel balen zeg :( maar nu weet je idd tenminste dat de natuurlijke weg veel lastiger is. Hopelijk lukt het wel snel met de behandelingen.
     
  4. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Gister hebben wij gesprek gehad met de arts.
    Omdat we 2 jaar verder zijn wil hij wel aan IUI beginnen. Maar liefst met hormonen :(
    Dat is voor mij wel een struikelpunt. En waarom hormonen als m’n eisprong altijd prima is?
    Naja eerst maar eens manlief overhalen om überhaupt aan IUI te beginnen, dat ziet hij helemaal niet zitten omdat het onze derde is, waarom dan forceren zegt hij.
     
  5. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    Woensdag ook getest ook negatief! Ik bel maandag even het ziekenhuis. Hoe of wat.
    Hij heeft trouwens niet de afmetingen van de follikel gezegd.

    Het is volgens mij per man verschillend hoe het zaad is. Als je man goed zaad heeft maakt het niet uit elke dag. Maar ik als je het gister gedaan hebt is het voldoende. Zaad blijft volgens mij 48 uur leven. Dus dan zou ik het morgen ochtend nog eens doen.
     
  6. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Oh dat is jammer, dan had je het miss kunnen weten door de afmeting.

    Manlief heeft wel goed zaad.
    Hmmmm miss dan toch maar morgen
     
  7. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    Ik heb een sprong!!
    Vanmorgen een smiley :)

    Bel maandag toch even voor de zekerheid. Zou zonde zijn als ik voor niks prik

    Succes @Brondy we lopen echt gelijk! :D
     
    Brondy vindt dit leuk.
  8. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Mijn ovulatietest van vandaag!!!
    De test streep is donkerder dan de controle streep. Hmmmm vanavond dan nog maar een x :rolleyes:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    Haha wat grappig dit! Ik gebruik smileys! Als je de stick eraan uit klikt zie je ook streepjes. Waren wel vele male duidelijker dan de dagen ervoor. Maargoed je mag eigenlijk niet uitgaan van de streepjes.

    vanavond ook maar weer :roflmao: hopelijk met succes!!!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Brondy vindt dit leuk.
  10. truusjee

    truusjee Niet meer actief


    Ik bedoel de vorige dagen waren onduidelijker dan nu :roflmao:
     
  11. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    Nancydierengek / 32 jaar / eerste kindje / ronde 12 / nod ???

    Brondy / 32 jaar / 3e kindje / ronde 20? / nod 10-02-2018

    Truusjee / 28 jaar / 1e kindje / ronde 10 / nod 11-02-2018
     
  12. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Heb jij dan die van Clear Blue?? Of eentje die er op lijkt?
     
  13. Elena83

    Elena83 Bekend lid

    24 feb 2017
    629
    201
    43
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

    Zou ik hier ook mee mogen kletsen?
    Wij hebben ook te horen gekregen dat het niet natuurlijk gaat lukken en dat we een pittig traject in gaan.

    Als jullie het goed vinden dat ik meeklets dan zal ik me uitgebreider voorstellen.

    Ik kan me jullie onzekerheid en verdriet heel goed voorstellen..
    Ik na al die maanden hopen, proberen en wachten moet ik eerlijk zeggen dat ik wel ongeduldig word en het ziet er naar uit dat ik nog veel meer geduld zal moeten hebben.
     
  14. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    Ik heb clear blue. wel duur maar scheelt wel veel! Ik werd gek van dat staren
     
  15. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    Hoi @Elena83

    Tuurlijk! Je bent van harte welkom!
    Wij weten heel goed hoe die onzekerheden voelen! Wat ontzettend rot dat jullie ook in een traject terecht zijn gekomen.

    Wij zijn november 2016 gestopt met de pil. Maar al snel werd ik van alles onzeker. Ik begreep me cyclus niet en tuurde hele dagen naar ovulatie testen. Begon te tempen maar daar werd ik ook niet wijzer op. Mijn menstruatie duurde Soms 3 dagen en dan weer 7! Sinds sept eindelijk een beetje een beeld en regelmaat. Maar helaas nog steeds geen positieve test. Ben toen gestopt met tempen, overgestapt naar clear blue! Scheelt zoveel gestaar en afspraak gemaakt in het ziekenhuis. Gelukkig werden we al snel doorgestuurd en konden we op gesprek komen.
    Januari gesprek gehad. Bij mij zag er voor nu alles goed uit! Er rijpte zelfs een eitje al! Vandaag sprong gehad dus we hopen dat we het nog via de normale manier gaat lukken. Anders volgende week zaad inleveren en bloedprikken.
    9 februari uitslagen!

    En jullie?!
     
  16. Elena83

    Elena83 Bekend lid

    24 feb 2017
    629
    201
    43
    NULL
    NULL
    Dank je wel @truusjee

    Ik ben 34 jaar oud en mijn man ook. We zijn in 2009 getrouwd en in juni 2010 hebben we de pil in de prullenbak gegooid. Mijn cyclus was vrij snel regelmatig en had al snel mijn ovulatie gevonden. Maar na een jaar nog geen zwangerschap.
    We hadden met onze grote mond het aan verschillende mensen verteld dat we gestopt waren met anticonceptie. Dus we krijgen vaak de vraag, ben je al zwanger? Weten jullie wel hoe het moet? Het ligt vast aan jou, je moet je eens laten onderzoeken! Je moet er niet zoveel mee bezig zijn, dan komt het vanzelf...
    Ik kon die druk van buitenaf niet aan, en hebben gekozen om onze wens in de kast te parkeren voorlopig.

    In oktober 2016 begon het weer te kriebelen. Dus samen in gesprek en besloten ervoor gegaan. Ik had direct een goede cyclus en een positieve ovulatie test. Fijn!
    Ondertussen heb ik getemperatuurd, alle symptomen bijgehouden, vrijen op de juiste dagen, acupunctuur en fertiliteitmassage gehad. Jullie weten hoe dat gaat.

    Maar in oktober was ik weer ongesteld geworden en ik wilde nu ook wel weten wat er aan de hand is. Dus huisarts gebeld, samen langs geweest. En die vond aan de hand van onze geschiedenis en onze leeftijd het verstandig om ons door te sturen. Top. Maar oh wat vond ik het spannend.
    Het duurde even want we kiinden pad 5 dec in het ziekenhuis terecht voor een eerste gesprek.

    Op 5 dec zat ik op dag 10 van mijn cyclus en de arts wilde graag gelijk een echo maken. Geen probleem. Alles zag er goed uit. Ik ben nog 2 x terug geweest voor een echo. En bij de laatste echo was mijn eitje gesprongen. Een week later moest ik bloedprikken voor progesteron te bepalen en na ons eerste gesprek had ik al moeten latrrn prikken voor chlamydia en schildklier.
    Mijn man zijn zaad is ook ge controleer.

    Vorige week di kregen we alle uitslagen. Bij mij is bijna alles goed, alleen mijn schildklierwaarde is iets te hoog. Daar krijg ik nu medicatie voor. Ik had een goede eisprong gehad want progesteron was super goed.

    Het probleem ligt bij mijn man. Ze hebben bij hem geen zaadcellen aangetroffen en degene die er wel waren (3) waren dood. Dit kwam echt als een totale schok voor ons. De enige kans is icsi voor ons.
    Mijn man moet naar de uroloog en daar gaan ze kijken of ze ierrs kunnen vinden/doen. Ook heeft hij bloedmoeten laten prikken voor hormoon bepaling. En ze gaan chromosomen testen.

    Ik vind het heel spannend en dood en dood eng. De kansen lijken erg klein. Maar zolang we niet bij de uroloog zijn geweest weten we eigenlijk nog helemaal niets. Het duurt allemaal ontzettend lang. We is de afspraak bij de uroloog pas over een week of 5-7. Dan nog wachten op uitslagen etc..

    Ik probeer positief te blijven maar voor mijn man is het echt heel zwaar. Hij zegt ik voel me ineens geen man meer!
     
  17. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    Ach jeetje meisje toch! Wat een verhaal wat een rollercoaster maar ook wat een geduld!!!
    Ik ken de verhalen en gevoelens heel goed! Bij ons is dit ook met regelmaat! En alles wat ze zeggen werkt juist averechts! Of je het voor de lol doet dit allemaal! Gelukkig hebben we ook wat mensen om ons heen die ergens wel inzien dat het ook niet kan lukken! Paar vriendinnen van mij weten het, maar ik denk als we de uitslagen weten zal ik het misschien toch vertellen... aan me ouders bijv.

    wat een verschrikkelijk nieuws kregen jullie in het ziekenhuis! Ze kunnen tegenwoordig heel veel! Maar snap je gevoel heel goed! Dat heb ik al.. wat nou als het nooit mag lukken!? Eigenlijk moet je daar niet bij stil staan.. maar is heel moeilijk.
    Wat sneu voor je man... hou je ventje maar goed in de gaten! En ik wil je heel veel succes wensen!
    Praat lekker mee als je goed nieuws heb maar ook als je even je ei kwijt moet!
     
  18. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @Elena83
    Ten eerste welkom
    Maar wat heftig zeg!! En wat een geduld moeten jullie hebben dat het allemaal zo lang duurt. De wachttijden enzo. Poeh.

    @truusjee
    Ah dat dacht ik al, ik heb er daar ook nog 1 van, alleen vet over datum
     
  19. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Bovenste test is van vandaag, wat vinden jullie?
    Vandaag m’n eisprong denk ik, heb best veel steek nu links en dominante follikel zat links.
    Hopelijk springt hij wel.... maandag even bloedprikken
     

    Bijgevoegde bestanden:

  20. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Nancydierengek / 32 jaar / eerste kindje / ronde 12 / nod ???

    Brondy / 32 jaar / 3e kindje / ronde 20? / nod 12-02-2018

    Truusjee / 28 jaar / 1e kindje / ronde 10 / nod 11-02-2018
     

Deel Deze Pagina