Eerste echo geen hartslag

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door maryflair, 22 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18
    Hoi,

    Ik ben voor een eerste echo geweest. Volgens onze berekening ben ik 7+4. Weet de ovulatie en ben regelmatig.

    Vruchtje was qua lengte ook 7.5 maar geen hartslag. Kan dit nog wel goedkomen?. Dan zou de harstslag precies gestopt moeten zijn op de echo dag?? Ik heb wel een gekantelde baarmoeder. Ze kon heel langs niks vinden na 5 minuten zag ze pas dat het wel in de baarmoeder zat eerste dacht ze dat er niks was. Wat wij eigenlijk wel vreemd vonden. Iemand een zelfde ervaring?
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Als je ECHT 7+4 bent dan denk ik niet dat er nog een hartslag komt….

    maar misschien ben je gewoon minder ver en heeft ze het niet goed gezien aangezien ze al niks kan vinden…

    heeft ze wel een inwendige echo gemaakt?
     
  3. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.691
    7.734
    113
    Vrouw
    Hoi,

    wat vervelend zeg! Hoe zeker ben je van je eisprong? Hoe heb je deze gevonden?
     
  4. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18
    #4 maryflair, 22 apr 2022
    Laatst bewerkt: 22 apr 2022
    Met een clearblue stick. 10 maart was die positief. Ik weet niet hoe je precies moet rekenen eigenlijk.
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Je zou rond 28 maart dan 4 weken zijn. Dan ben je nu idd 7,5 week. En moet je al wel een hartslag kunnen zien :( sorry :( dit is helaas een missed abortion vrees ik :(

    Met 6 weken geen hartslag is geen man overboord, maar met 7,5 week is dat wel een probleem helaas. Hartje kan idd redelijk kort ervoor gestopt zijn
     
  6. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18
    Volgens jouw berekening ben ik dan toch 7.4? De echo was 2 dagen geleden dan zou ik 7.2 kunnen zijn? Klopt deze berekening?
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Ja :) maar dan zou je alsnog een hartje moeten zien helaas.
     
  8. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18
    Zou 7.2 niet een kantelpunt kunnen zijn? Of slechter zichtbaar door gekantelde baarmoeder?
     
  9. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.892
    25.243
    113
    Is niet vreemd hoor dat ze een tijdje moeten zoeken naar het vruchtje. Alles is ontzettend klein die eerste weken. Zeker ook icm een gekantelde baarmoeder is het echt lastig. Bij mij moesten ze daardoor ook altijd lang zoeken.

    Als je echt ruim 7 weken bent en er geen hartslagje is dan is het fout nieuws ben ik bang.
     
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Als ze de embryo kon opmeten, had ze ook genoeg zicht op de embryo om hartje te kunnen zien. Ik vrees eerder dat t het kantelpunt is waarbij de ontwikkeling is gestaakt. Met 7 weken moet het hartje al kloppen. Juist omdat het formaat wel klopte.
     
  11. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Ik snap dat je graag hoop wil dat het alsnog goed zit. Maar ik zou er echt vanuit gaan dat dit niet zo is… dat is rauw en pijnlijk. De kans is echt klein dat het goed komt. Op dit termijn zou een hartje zichtbaar moeten zijn, zelfs met gekantelde baarmoeder. Als het vruchtje goed op te meten is dan is het zichtbaar genoeg.

    Heel veel sterkte. Ik heb hetzelfde meegemaakt, met 11 weken zwangerschap bleek ik een misser abortion te hebben. Het was gestopt met groeien rond 7 weken 4 dagen. Ik had twee dagen ervoor met 7 weken en 2 dagen een goede echo gehad. In die week van de 7e worden veel vitale organen aangelegd en is het juist een week waar veel miskramen in ontstaan. Het is enorm verdrietig en onwerkelijk. Het verdriet blijft je altijd bij.
     
  12. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Wat rot zeg! Ik heb ook een gekantelde baarmoeder en bij mij is het als het nog zo klein is ook altijd even zoeken naar het vruchtje. Echter als ze het vruchtje gevonden hebben en kunnen meten zie je ook een hartslag als deze er is. Het hartje gaat kloppen bij 5+3 weken, dat is bij iedere embryo. Het ligt alleen aan de apparatuur of je het goed kan zien. Maar helaas is 7 weken wel echt een termijn dat je het al moet zien en goed kan zien. Ik sluit me helaas bij bovenstaande reacties aan dat dit waarschijnlijk een missed abortion is... sorry. Veel sterkte.
     
  13. Arretjescake

    Arretjescake Actief lid

    29 nov 2021
    141
    118
    43
    Vrouw
    Wat rot zeg. Dat lijkt mij geen goed nieuws met die termijn.... ik ging met 6+0 weken en zelfs toen klopte het hartje al.

    Veel sterkte!
     
  14. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    Oh wat verdrietig. Hier ook een gekantelde baarmoeder. Bij vroege echo (5+3, termijn was zeker vanwege ICSI), enkel en alleen een vruchtzak (geen dooierzak en/of embryo, laat staan een hartje) met apparatuur uit het ziekenhuis. Bij 7+3 een vruchtzakje, dooierzak en embryo met kloppend hartje en precies op lengte en dus termijn.

    Geen hartslag bij deze termijn betekent helaas weinig goeds. Wens je sterkte! (Hier helaas ook bekend met zwangerschappen die niet goed zijn afgelopen).
     
  15. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.450
    15.003
    113
    Nabij Utrecht
    Ik sluit me aan met bovenstaande helaas.

    Wat enorm spijtig zeg :(
     
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wat naar, ik sluit me er ook bij aan. Heel verdrietig. Sterkte!
     
  17. Novi

    Novi Niet meer actief

    Wat vervelend dat je geen hartslag gezien hebt. Dit kun je het beste met een deskundige bespreken en niet op een forum voorleggen. Dan krijg je een eerlijk onderbouwd en vooral betrouwbaar antwoord. Heb je het ook met de echoscopist besproken?
     
  18. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.723
    4.689
    113
    Vrouw
    Ik heb dit ook meegemaakt, was geloof ik een week of 7. Alleen was bij mij het vruchtje ook wel kleiner.. dus werd er gehoopt dat ik minder ver was dan dat ik dacht. Het kon nog alle kanten op zei de gyn. Drie dagen later kreeg ik een miskraam.

    Ik ken ook verhalen waarbij het wel goed kwam. Alleen waren deze vrouwen allemaal minder ver dan ze dachten. Als het vruchtje qua termijn wel klopt, had je helaas echt al een hartslag moeten zien. Wat zei de verloskundige er zelf van?
     
  19. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.745
    1.322
    113
    Vrouw
    Ik sluit me helaas ook aan bij de rest. Hier ook een embryo wat lastig te vinden was, maar toen hij in beeld was heel duidelijk een hartje zichtbaar.

    veel sterkte!
     

Deel Deze Pagina