Eerste echo gehad! vraagje over hartslag..

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Shirin1508, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shirin1508

    3 apr 2013
    28
    0
    0
    Begeleidster gehandicaptenzorg
    Wijk bij Duurstede
    hallo,

    Ik heb nu bijna een week geleden de eerste echo gehad. We zagen een heel mooi kloppend hartje. We zijn dolgelukkig, ik ben nu bijna 9 weken zwanger.
    Ik heb een vraagje, wat is een normale hartslag bij 8-9 weken? als ik het goed heb had ons boontje een hartslag van 134/135 per minuut..

    ik zal blij zijn als de 12 weken voorbij zijn, ondanks ik vorige week de mooie echo van ons boontje gezien heb blijf ik onzeker en bang. Ik geniet nu wel meer van mijn zwangerschap, maar pfff die onzekerheid. Je hoort zoveel van die nare verhalen, dat maakt mij weer zo angstig grrrr. hopelijk blijft alles gewoon goed gaan. Een kloppend hartje is al een heel mooi begin!
    Op 13 mei heb ik mijn volgende echo.

    Groeten van Shirin
     
  2. bibinijmegen

    bibinijmegen Fanatiek lid

    6 apr 2012
    2.254
    0
    0
    mijn gezinneke
    Ik zou je niet veel zorgen maken je bent nog in begin stadium
    en als je mooi kloppende hartje hebt is het prima
    ik zou lekker van je echo nagenieten en je maak jezelf ongerust voor helemaal niks het was mooi echo toch ?

    ;):D
     
  3. Mammamuis

    Mammamuis Fanatiek lid

    8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik zou me er ook geen zorgen over maken. Ik heb dat in het begin ook gehad en ik was met alles bang dat het mis zou gaan. Tot ik op een gegeven moment bedacht dat ik het niet allemaal zelf in de hand had, en dat stress ook niet goed is voor de baby. Ik deed (en liet) alles wat nodig was voor het kindje in mijn buik. Meer dan ik al deed kon ik niet doen dus als het mis was gegaan was het toch wel mis gegaan en had het niet aan mij gelegen.
    Ik weet natuurlijk niet hoe jij verder in elkaar zit maar bij mij zorgde dit besef voor veel berusting.
     
  4. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb ergens gelezen dat er na het vaststellen van een kloppend hartje het nog in 5% mis kan gaan dus 95% kans dat het goed gaat! Dus probeer je geen zorgen te maken!
     
  5. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik snap je ongerustheid maar mocht het misgaan kun je er niks aan doen, dat is dan gewoon zo.
    Maar nu het hartje klopt is de kans dat het misgaat al een stuk kleiner.
     
  6. Sabine1991

    Sabine1991 Niet meer actief

    Ik weet alleen dat mijn baby met 13 weken eennhartslag van 161 had. Maar als het niet goed was dan zou ze het echt wel zeggen,geen zorgen!!
     
  7. Myhiro

    Myhiro Actief lid

    13 okt 2012
    492
    0
    0
    Bij mij zei ze helemaal in begin dat de hartslag steeds tussen de 120 en 160 zou moeten liggen, dus heel goed hoor bij jullie kindje! :) Ze zei trouwens ook dat een keer een uitschieter naar onder (tot 100 geloof ik) en naar boven tot 180 normaal is, maar het mag niet steeds zo zijn.
     
  8. blackrose88

    blackrose88 Bekend lid

    16 dec 2012
    877
    0
    0
    1ste echo tussen 5 en 6 weken was hartslag 120
    2de echo tussen 10 en 11 weken was hartslag 165
    3De echo tussen 13 en 14 weken was hartslag 162

    Dus denk dat die van jou ook gewoon goed is, want als het niet goed was dan had je vk/gyn je dat wel gezegd lijkt mij
     
  9. LeennKen

    LeennKen Bekend lid

    12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    tegen mij zegt de gyna telkens:

    tussen de 120 en 170 is oke :D
     
  10. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Als ze niets gezegd hebben, dan zijn er geen bijzonderheden... die les kun je maar snel leren als je zwanger bent ;)

    gefeliciteerd trouwens
     
  11. Babii

    Babii VIP lid

    10 jun 2009
    11.520
    2
    38
    Verplaatst naar onderzoeken en echo's,.
     
  12. Minerva

    Minerva Niet meer actief

    Ja, zoiets hadden wij ook ja. Rond de 160. Ondertussen is het aan het "zakken" naar rond de 150. Als het niet goed zou zijn, dan had de verloskundige het vast wel gezegd :)

    En inderdaad, met een goed kloppend hartje neemt het risico op een miskraam gelijk een heel stuk af!
     
  13. Shirin1508

    3 apr 2013
    28
    0
    0
    Begeleidster gehandicaptenzorg
    Wijk bij Duurstede
    Bedankt allemaal! Ik moet me ook gewoon niet zo'n zorgen maken, maarja het gebeurd gewoon haha! Maar bedankt voor jullie reacties:)

    Ik moet gewoon positief denken en ervan genieten!
     
  14. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Bij 8 weken een kloppend hartje, dan is de kans zelf nog maar 3% dat het nog mis gaat.
    Hartslag is in het beginstadium iets trager dan verder in de zwangerschap. Bij Caitlyn vanwege de eerdere miskramen veel echo's gehad en de eerste twee keer dat we het hartje zagen/hoorden (7,5 en 8,5 week) een traag hartje nog en de weken daarna een mooi snel ritme :)
     

Deel Deze Pagina