Eerste echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mowtom, 13 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Vanavond hebben we onze eerste echo gehad! Wauw, ook al is dit onze 2e, het blijft bijzonder. Ons kindje sprong zowat op en neer in mijn buik en het hartje klopte erg goed stevig door!
    Toch wel weer een geruststelling! Alles zat erop en eraan.

Nu vroeg ik me ook even af. Wij hebben niet gekozen om een combinatie test te doen, maar er werd wel bloed geprikt bij mij. Waarom is dat eigenlijk dan? Ben het vergeten te vragen. :)

Groetjes een gelukkige Mowtom...

2. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Waarschijnlijk voor je bloedgroep, rhesus en antistoffen te bepalen. En te kijken of geslachtsziektes of andere rare dingen hebt. Gewoon standaard bloedonderzoek bij zwangeren.

En fijn dat alles erop en eraan zat! Ook ik vond het erg spannend, ook al is het dan ook mijn 2e zwangerschap. Geniet ervan!

3. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Is inderdaad voor eventuele geslachtsziektes en ijzer, bloedgroep enz. Doen ze volgens mij standaard hoor dus geen zorgen. Fijn dat je en goede echo had trouwens!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    49.191
    34.374
    113
    Oh gefeliciteerd! Mooi om te zien he!

Waar heb je je echo gehad, gewoon bij de vk? Dan zal het idd om je bloedgroep ed gaan de bloedafname.

5. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Wat super dat alles goed is met jullie kindje

Bloed prikken doen ze altijd ivm bloedgroep en ziektes

6. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    suus1983; ik heb de echo bij het diagnotisch cenrum gehad. Helaas doen ze dat niet bij onze vk...

Het zal idd wel daarvoor geweest zijn dan ja...dank je allemaal!

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    49.191
    34.374
    113
    @mowtom: Hier doen ze ook geen echo’s bij de vk, maar dan vind ik het wel raar dat er bloed af is genomen. Als je een echo krijgt bij een diagnostisch centrum doen ze verdere controle’s toch ook bij de vk. (hier wel tenminste). Misschien dat ze zich hebben vergist en dat ze dachten dat je wel een combitest wilde doen. Snap anders niet waarom ze bij een diagnostisch centrum bloed zouden afnemen.

8. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Tja dan wachten we het maar af he....
    Ik moet over twee weken weer naar de vk dus ja dan zullen we de uitslagen wel horen en weet ik ook meteen waarvoor ik getest ben hahaha...

9. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

5 aug 2008
    255
    0
    0
    3 september mag ik voor m'n eerste echo en dan wordt er ook meteen bloed geprikt. Een standaard onderzoek dus.

10. Niet meer actief

ik heb ook geen combitest laten doen, maar bij mij is ook, met 7 weken al, bloed geprikt. Dit was puur om je gezondheid te checken en idd geslachtsziektes, etc. Dit heeft niets met die combitest te maken.

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar onderzoeken en echo's.
    Elmo

Deel Deze Pagina