Eerste hulp bij surprises!

Discussie in 'De lounge' gestart door einad, 8 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Volgens mij was er nog geen surprise topic.

    Dit jaar mag ik er drie maken..
    Wie heeft er leuke inspiratie?

    Deze week krijg ik de lootjes binnen en weet ik hopelijk ongeveer wat ik kan maken.
     
  2. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Oooh zo leuk!

    dochter heeft vandaag lootjes getrokken op school. Wij mogen aan de bak. Ik heb er helemaal zin in. Helaas maar 1 voor ons. ik ben jaloers op je haha

    ze wil een tractor maken.
     
    einad vindt dit leuk.
  3. Patatje1982

    Patatje1982 Actief lid

    31 dec 2014
    426
    206
    43
    Vrouw
    Voor ons is het de eerste keer dit jaar. Heb het dochter vanavond geprobeerd uit te leggen hoe het zit met surprises. Ze zei letterlijk: ik geloof je gewoon echt niet hoor mam. Nou, oké dan……

    De kans dat ze iets voor een meisje moet maken is ongeveer 85%. Ik ben al allerlei dozen en bruikbaar materiaal aan het verzamelen. Op Pinterest zag ik superleuke en redelijk makkelijke surprises van een unicorn, cupcake of nagellak potje :D. Krijg nu wel zin om te knutselen.

    Hoop deze week iets van school te horen.
     
    owly en einad vinden dit leuk.
  4. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.475
    3.331
    113
    Ik heb eens een hond gemaakt maar je kan ook konijnen, katten, cavia's enz maken.

    Je pakt je cadeautjes in. Dan lijm je hem rondom helemaal, watten erover dan neem je een lintje en maak je een nekje zeg maar halverwege het cadeau. Dan Wiebel oogjes en maak je van papier een tongetje.

    Snap je hem nog:roflmao:

    Een vierkante doos knip je tot mand, je beplakt hem met leuk inpakpapier.
    Of je maakt van kleinere pakjes, puppy's, kittens enz of je maakt een mand vol pakjes en daarbovenop een hond.
     
    einad vindt dit leuk.
  5. Ik ben meer van de gedichten, al vind ik surprises maken ook wel erg leuk!

    Een oogschaduw pallet is ook niet te ingewikkeld en erg leuk!
    Veel plezier alvast :)

    Dat klinkt ook super leuk!!
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  6. suikerfee

    suikerfee Fanatiek lid

    13 jan 2010
    1.694
    361
    83
    Als je zoekt op valentine boxes, kom je veel leuks tegen.
     
    rocketscience en einad vinden dit leuk.
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Ik ga met mn dochter een scheermes maken voor papa...zij ergert zich kapot aan zijn prik baard.

    Sinterklaas geloofd ze toch niet in (nog niet concreet bevestigd overigens), dan laten we die discussie maar gewoon in t midden en maken een surprise.
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Ik maakte ook de mooiste surprises voor mijn dochter haar lootje, jaar na jaar... maar elk jaar kreeg zij de meest knullige surprises (lees, doos simpel alleen ingepakt, met in de doos haar kadootje -welke ver onder de max prijs lag) van een ander terug.

    Al meerdere keren aangegeven bij de onderwijzers, maarja die kunnen er niet veel mee.
    Dus dit jaar hebben we besloten om niet meer zo ons best te doen op een surprise.
    Heel sneu voor het lootje wat ze trekt, maar het kan nooit erger zijn dan mijn kind wat jaar na jaar zwaar teleurgesteld was in de surprise die zij kreeg.
     
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.950
    8.763
    113
    Onze zoon zit op een andere school sinds dit schooljaar maar ik heb geen idee wat ze doen. Dus we wachten af.

    Als hij wel zijn eerste surprise moet maken kan hij lekker aan de slag. Hij zal het zelf moeten doen. Ik wel wel af en toe assisteren maar ik ga het niet maken.
    Het moet geen wedstrijd welke mama/papa maakt het mooiste.

    Als ik lees dat sommige alleen een ingepakte doos krijgen is dat ook wel aan de juf /meester om daar wat aan te doen.

    Sommige scholen moeten het eerder inleveren zo dat de juf/meester nog kan helpen om er wat van te maken.

    Niet iedereen heeft een ouder die kan en wil helpen. Je weet ook niet altijd de omstandigheden thuis.
     
  10. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.593
    1.792
    113
    Vrouw
    Wij hoeven er maar 1 dit jaar. Gelukkig. Dit jaar zijn we wel zo slim geweest alvast materiaal (dozen, karton, piepschuim) te bewaren en ik heb alvast een nieuw lijmpistool en lijm gekocht bij de action, over 2 weken is dat nergens meer te vinden weet ik uit ervaring :|

    In voorgaande jaren hebben we een hond met hok, een minecraft figuur, een basketbal, een groot potlood gemaakt. Als zoon weet wie hij heeft dan gaan we weer nadenken en googlen. Het idee is mijn taak, zoon en man maken de surprise samen. Ook ervaring, het is echt niet mijn talent :roflmao:
     
    NiVa0230, owly en einad vinden dit leuk.
  11. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.966
    113
    Vrouw
    Ik ben opzoek naar een leuke surprise! Cadeau zijn jeu des boules ballen en het is voor mijn vader (halverwege de 60).
     
  12. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.305
    5.921
    113
    Vrouw
    Ik ben benieuwd naar de resultaten. :D
     
  13. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.025
    2.163
    113
    Vreselijk….. ik haat knutselen en kan het ook helemaal niet. Mijn jongste is 8 en heeft dit jaar ook surprises. Hij kan het zelf ook niet maar vindt het wel erg leuk. Maar ik weet nu al dat het eindigt in een geïrriteerde moeder en een jankend kind…. Maar goed, ik ben al blij dat de oudste twee op de middelbare zitten en niet meer aan die onzin mee hoeven te doen.
     
    NiVa0230, Syane, Madelie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.687
    1.612
    113
    Vrouw
    Met alle liefde lees in mijn kinderen voor, neem in ze mee in het bos, speel ik spelletjes met ze.....maar knutselen VRESELIJK.

    Hier trekken ze volgende week lootjes op school en ik moet er voor het eerst twee maken. Nee correctie, mijn man moet er twee met de kids gaan maken.
     
  15. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.713
    1.351
    113
    Vrouw
    Ah, dat is wel heel sneu. Jammer dat daar vanuit school niks mee wordt gedaan.

    Ik heb nog geen idee of ik surprises moet maken. De oudste 2 zijn van school gewisseld. We wachten het af.
    Ik heb een hekel aan surprises maken. Als ik het zelf zou moeten doen zou ik het nog wel leuk vinden. Maar ik wil dat de jongens zelf ook goed meehelpen en dat is nog wel een dingetje.
     
  16. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik vind het ook vreselijk!

    snap dat het niet leuk is als de surprise misschien minder “mooi” is dan degene die je zelf gemaakt hebt..
    maar dat zijn vaak wel de surprises die door de kinderen zelf gemaakt zijn..
    En uiteindelijk zijn het de kinderen die hem moeten maken..
    Mijn kinderen hebben altijd wel prima surprises gehad.. maar vliegt toch dezelfde dag nog de kliko in hoor.. hoe mooi ze soms ook zijn…
     
    Zeebra, Syane en Madelie vinden dit leuk.
  17. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.253
    7.820
    113
    Gelderland
    Bekijk bijlage 705619
    Ik kwam zojuist deze sticker tegen bij de zeeman voor 50 cent.

    Mijn oudste zoon mag dus een spelcomputer gaan knutselen :D lekker makkelijk deze keer want ik vind het altijd best veel gedoe :oops:

    Mijn jongste gaat een gitaar knutselen.. ik denk dat we hem 6-8 keer uit karton knippen en dan op elkaar plakken. De bovenkant kleden we dan mooi aan en binnenin stoppen we het kado.
    Bekijk bijlage 705620 Zo dus..
     
    Gewooniemand, Lamode, Zxcvb en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Het maakt niet uit of ze mooi zijn, het maakt uit of je ziet dat er moeite voor gedaan is. Mijn zoon heeft ook al
    1 keer een melkpak gekregen en daar waren 2 vierkante vouwblaadjes op geplakt… dat was het. Met een tennisbal (zo los) erin. Geen gedicht erbij. En hij (grondige hekel aan knutselen) had uuuren aan zijn surprise gewerkt omdat ikke zonodig 10000 keer moest zeggen: jij vind het straks ook leuk dat er iemand moeite doet om voor jou een mooie surprise te maken. :|
    Sinds dat fiasco hebben ze op school inderdaad bedacht om de surprises een week van te voren in te laten leveren zodat ze nog bij kunnen sturen ;) en maar goed ook, want het jaar erna had ie weer iemand die überhaupt geen surprise had gemaakt.
     
    NiVa0230, Gewooniemand en einad vinden dit leuk.
  19. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.477
    1.715
    113
    Dat vind ik echt een groot nadeel aan surprises op school.
    Zoon kreeg de eerste keer ook een lelijke troep surprise waar 0,0 aandacht aan was besteed. Cadeautjes was een tweedehands pennensetje van zijn zusje waarvan een aantal kleuren al op waren. Jongen vond zoon niet aardig en wilde zoon zo pakken. Snap alleen niet waarom die ouders niet hebben ingegrepen. Zoon was zwaar teleurgesteld en klasgenootjes hebben hun cadeautjes met zoon gedeeld. Het betreffende kind is nog wel hierop aangesproken door de juf en de klas vond het ook niet kunnen van de jongen. Dus zijn actie was mislukt. Wij doen ondanks dit of juist dankzij dit ons best om iets leuks te maken. Ik help zoon wel, omdat het anders niet erg mooi wordt, zoon is niet goed in knutselen nml.
     
  20. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.950
    8.763
    113
    Nou dat is echt triest!knap van je knul dat hij door had gezet. Wel erg teleurstellend dat iemand anders dan niet die moeite doet.

    Goed dat jullie school er wel wat aan doet!
     

Deel Deze Pagina