Eerste IUI en wat is het spannend!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door miekkie, 19 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    705
    162
    43
    Vrouw
    Gisteren heb ik mijn eerste IUI gehad in de natuurlijke cyclus. De week ervoor is dmv echo’s mijn follikelgroei in de gaten gehouden. De dag voor de IUI had ik een licht positieve ovulatietest en 2(!!) follikels van beide ruim 18mm.
    Gisterenavond kreeg ik gigantische buikpijnen. Vandaag is het nog niet helemaal voorbij. Met de verpleegkundige gebeld die aangaf dat het kon komen van de vloeistof waarmee het zaad bewerkt is of van de dubbele eisprong.
    Ik vind het nu superspannend. Geen idee nog hoe ik deze twee weken door ga komen. En dus ook nog een kansje op een tweeling (geen idee hoe groot die kans is).
     
  2. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Zeker spannend allemaal en dan kunnen 2 weken erg lang duren hihi.
    Ik had na mijn eerste iui ook veel buikkrampen, kon niet eens boodschappen doen. Maar dat trok na een dag gelukkig weer weg. Daarna kreeg ik ook heel gevoelige borsten, maar dat kwam wrs van de pregnyl.
    Ik wens jou veel succes en hoop dat je een positieve in handen heb over 2 weken!
     
  3. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    705
    162
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie Pink Lady. Ik zie dat jij al door een hele medische molen bent gegaan en nu IVF gaat proberen?
    Bij mij is de buikpijn wel voor het grootste deel weggegaan, maar er blijft een spierpijnachtige gevoel in mijn buik. Geen idee hoe dat nou kan.
     
  4. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Ja helaas loop ik al even in het zkh. Maar gelukkig weten we nu waarom. Hopelijk geeft ivf nog uitkomst.
    Heb je ook pregnyl gespoten? Ik had daar ook echt lang last van namelijk, soort beurse blauwe plek op mijn buik.
     
  5. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    705
    162
    43
    Vrouw
    Nee ik hoefde geen pregnyl te spuiten. Ze willen het eerst geheel in de natuurlijke cyclus proberen. En ik had twee grote follikels in combinatie met een positieve ovulatietest.
     
  6. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    705
    162
    43
    Vrouw
    Echter ben ik buikpijn blijven houden sinds maandagavond. Wat spierpijnachtige buikpijn, maar het trekt inmiddels ook door naar mijn liezen. Heb vanmiddag even mijn urine weggebracht. Dacht misschien heb ik een blaasontsteking opgelopen door de vele echo’s en aansluitend de IUI. Maar er zaten geen bacteriën in, maar wel eiwit. Ze gaf daar verder geen uitleg bij (was alleen bij de assistente en niet bij de huisarts) en nu zegt Google mij dat dit kan duidelijk op nierschade? Of zwangerschapsvergiftiging, maar dat kan natuurlijk (nog) niet.
     
  7. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik heb na IUi2 de gehele wachtperiode krampen gehad. De arts vertelde dat dat kan komen door het zaad wat ingebracht is. Er kan nog een beetje vloeistof bijzitten (ben de naam kwijt) en daar kan je baarmoeder op reageren.

    heel veel succes met wachten!
     
  8. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Ik heb de eerste iui ook veel last gehad, maar had toen ook 2 misschien wel 3 eitjes gehad. Maar het kan ook door mijn endo zijn dat ik meer last had, dus ik vind het moeilijk te zeggen of het normaal is om buikkrampen te hebben.
    Als je het echt niet vertrouwd of erger word zou ik zeker de arts in het zkh even bellen. Succes en hoop voor je dat het snel beter word!
     
  9. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    705
    162
    43
    Vrouw
    Oh jeetje Lisa dus echt die twee weken lang last gehad. Arts had me datzelfde verteld idd, maar niet dat het zo lang kon duren!
    Ja ik had dus ook twee eitjes PinkLady. Maar wel in natuurlijke cyclus. Hopelijk vergroot dat mijn kansen.
    Ik ben nog steeds erg nerveus en de tijd gaat langzaam.
     
  10. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Ik ben toevallig twee dagen eerder (zaterdag) voor iui geweest. 1e poging voor een 2e kindje.
    Ik had ook hevige krampen in de avond, maar gelukkig was het de vorige dag wel weg. Dat kan inderdaad door de vloeistof komen, al eens eerder gehad.
    Of ik nu meerdere eitjes had, weet ik niet. Ik heb alleen een ovulatie test gedaan, geen echo.
    Hoe gaat het nu met de buikpijn?

    Lang wachten hè. Maar helaas daarna nog meer wachten.. en nog meer.. en nog meer. De tijd gaat soms erg langzaam.
     
  11. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    705
    162
    43
    Vrouw
    Heb je al getest Nora001?
    Ik kon het vandaag niet laten. Al zit ik natuurlijk pas 9 of max 10 DPO. Spierwitte test en eigenlijk is meteen mijn hoop een beetje weg. Denk dan; had een dubbele eisprong, veel hormonen, dus als ik zwanger zou zijn, dan zou er nu vast al een lichte streep zichtbaar moeten zijn.
     
  12. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    705
    162
    43
    Vrouw
    Ik zie nu trouwens dat het bericht wat ik al eerder aan je terug had gestuurd helemaal niet onder jouw bericht is geplaatst!
    Ik had gestuurd dat ik het ontzettend leuk vond dat we ongeveer gelijk oplopen en of je het leuk vind om contact te houden.
     
  13. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    705
    162
    43
    Vrouw

Deel Deze Pagina