Eerste keer hoofdluis, ZEER dik haar

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door fairy2011, 30 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Oke ik ben echt zwaar de sjaak. Mijn dochter met mega dik en lang haar heeft luis. Tot groep 4 luisvrij geweest en nu dus aan de beurt.

    Ik heb bij ontdekking drie luizen uit het haar gehaald, daarna begon het neten plukken. Ik ben minimaal een uur bezig met haar haren, omdat ze zoveel haar heeft.

    Maandag Prioderm shampoo gebruikt bij ontdekking.
    Woensdag weer.
    Zaterdag (vandaag) ook weer.

    De neten die er uit komen worden minder en minder. Maar vandaag 3 miniluisjes eruit gehaald.

    Komt dit nog goed met alleen kammen en elke drie dagen in de shampoo? Of moet ik het anders aanpakken?

    Ik hoop succesverhalen over mega lastig haar te lezen. Super dik haar, bijna niet te kammen haar. Kregen jullie de luizen er uit?

    Onze kapster sprak ons moed in. Ze ziet wel eens dat meisjes met een extreme bos haar er een jaar zoet mee zijn. Top dat geeft de mens moed...
     
  2. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.470
    24.320
    113
    Mijn jongste dochter heeft lang afro haar en daar komt het ook helemaal goed. Kammen met een goede luizenkam en nat haar met cremespoeling erin tot er een week niks meer uitkomt. Ik ga nooit neten plukken dus ben zo’n 20 min kwijt met kammen.
    Elke drie dagen luizenshampoo is onnodig. Na een week herhalen is genoeg. Luizeneitjes komen na ca. 7 dagen uit en ze zijn dan na ca. 7 dgn geslachtsrijp.
     
    Zusterke, Juul75 en fairy2011 vinden dit leuk.
  3. maliro

    maliro Niet meer actief

    Kammen, kammen, kammen. Dat vooral. Met cremespoeling erin gaat het makkelijker. Ik kam dochter altijd 2 weken lang 2x per dag. Kost behoorlijk tijd maar is wel effectief. Prioderm hoeft echt maar maximaal 1x per week. En dan na een week tot 10 dagen herhalen. Maar kammen is het meeste effectief
     
    Zusterke en fairy2011 vinden dit leuk.
  4. Bakfietsmoeder

    Bakfietsmoeder Niet meer actief

    fairy2011 vindt dit leuk.
  5. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Mayo schijnt goed te helpen :roflmao:

    Zonder gekigheid: elke 3 dagen shampoo hoeft niet, het werkt niks beter en het is best agressieve spul.
    Veel conditioner erin en zoveel mogelijk kammen. Haar vet houden (hoe vies het ool klinkt), daar houden luizen niet van.
     
    fairy2011 vindt dit leuk.
  6. Lief

    Lief Fanatiek lid

    26 sep 2007
    3.276
    736
    113
    Heb je de versie met dimeticon?

    Van het RIVM:

    ‘’Middelen op basis van dimeticon hebben de voorkeur omdat deze middelen geen insecticiden bevatten en omdat er geen resistentie kan ontstaan tegen deze middelen.Geadviseerd wordt een middel met dimeticon te gebruiken dat is geregistreerd als geneesmiddel."


    En collega van mij redde het ook met afrohaar dochter. Flessen cremespoeling erdoor ;)
     
  7. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Wij waren er na 2 weken ook vanaf hoor met lang dik klittend haar. Als dochter haar hoofd beweegt zie je de klitten er in springen dus ik vreesde ook het ergste. Maar is goed gekomen. 2x per dag 45 minuten kammen, dat wel ;) maar goed Beter dat dan er nog weken maar half mee bezig zijn en dat het dan blijft!
     
    fairy2011 vindt dit leuk.
  8. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ja die heb ik inderdaad!

    Heb vanmiddag ook de netenkam van assy binnen gekregen, die werkt echt veeeel beter dan de simpele kam die we hadden.
     
  9. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    O damn dik en veel haar. Succes! Hier vandaag voor het eerst 1 luis gezien bij de jongste. Verder wat eitjes die stug aan het haartje plakken. Denk zo'n 10, meteen eruit gehaald. Shampoo erin en nu maar hopen dat het klaar is. Hier dun, wit kort haar, lekker makkelijk te zien gelukkig. Alle beddengoed in de was en knuffels in zak luchtdicht geknoopt. Kunnen veel knuffels helaas niet de was in, dan maar op deze manier
     
  10. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Fijn dun haar haha.

    Ik denk toch dat ik het te zwaar in heb gezien. Vandaag nog 6 neten eruit kunnen halen in 2 kambeurten van een half uur.

    Zou het einde dan toch in zicht zijn....
     
  11. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Wat een gedoe he die beesies, helemaal horror met zo veel haar. Hoop voor je dat ze snel oprotten. Ik ben zo bang dat het straks in alles zit, beddengoed, knuffels, bij d'r broer, of misschien wij zelf wel, blegh!
     
  12. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.185
    2.388
    113

    Knuffels wassen ed is achterhaald beleid. Net als luizenzakken.
    Het is onderzocht en luizen lopen alleen van hoofdhaar naar hoofdhaar.
    Een tussenstop overleven ze niet.

    Kind behandelen en jezelf een keer controleren is voldoende
     
    Zusterke vindt dit leuk.
  13. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.275
    2.176
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    We hadden het hier 8x in 1 jaar. Ik kamde een uur voor school en een uur 's avonds..... Lang extreem dik krulhaar tot over de billen. Ik wens je vooral heel veel sterkte!
     
  14. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Heb knuffels in zakken gedaan en dicht geknoopt. Verder hebben ze op school regelmatig luizepluizen in de klas. Gisteren weer en dochter was clean. Hier dus echt maar 1 beesie gehad en was er dus optijd bij. Klasgenootje zit helemaal onder. Daar kan je ze zo zien lopen zoveel zijn het er, en helaas heeft dat meisje het dus vaak en vooral veel...
     
  15. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik ontdekte het toen ze pas drie luizen had. Kennelijk is dat vrij vlot. Afgelopen drie dagen geen luis en geen neten meer in de kam gehad. De assy kam is echt super. Ook op het oog geen neet meer te zien.
    Ik heb echt twee keer per dag minstens een half uur a drie kwartier per keer gekamd, misschien wat overdreven maar we zijn luisvrij.

    Nu de haren elke dag strak in een knot op het hoofd en het beste er maar van hopen.
     
  16. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.464
    1.509
    113
    Vrouw
    Mayo is achterhaald, werkt niet en aangezien ik vroeger een meisje in de klas had die altijd heel vies vet haar had (net zoals haar zusjes) maar wel altijd luizen bleken te hebben met de luizencontrole geloof ik ook niet meer dat ze niet komen op vet haar :|:roflmao::roflmao:
     
  17. Baby4

    Baby4 Bekend lid

    1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    Zoontje ook pas luizen ontdekt, ook voor ons de eerste keer dus ben nog beetje zoekende. Heb een anti luizen shampoo gekocht en een speciale kam maar merk dat de neten niet aan de kan blijven hangen maar gewoon stug in het haar vastgeplakt blijven zitten. Hebben jullie dat ook? Heb eerlijk gezegd geen zin om die neten er steeds zelf uit te halen met Mn vingers, zoveel gepriegel en ze zitten vastgelijmd lijkt het wel. Ben wel van plan dagelijks met die kam te kammen en om de dag de shampoo te gebruiken. Zou dat voldoende zijn?
     
  18. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    hier hielp haren wassen met natuurazijn goed en nakammen met een electrische netenkam..
     
    Baby4 vindt dit leuk.
  19. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Even op de shampoo fles lezen. Op die van ons staat 1x ermee wassen en dN 7dagen later weer 1x en dan weer 7dagdn later nog een keer en dan was het klaar. Die kam vond ik ook onzin. Heb ze neten er zo stuk voor stuk uit gehaald. Was ff een werk maar na die ene dag heeft ze niks meer aan luizen gehad (hier was het 1 luis met zo'n 40 eitjes)
     
    Baby4 vindt dit leuk.
  20. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.470
    24.320
    113
    #20 Adje, 30 apr 2019
    Laatst bewerkt: 30 apr 2019
    Ik haal nooit neten met de hand eruit. Is ook onbegonnen werk, want handmatig mis je zeker wat en het is zeer tijdrovend. Je moet een goede luizenkam hebben (metaal met lange tanden van ‘Assy’). Wat er niet uitkomt aan neten, komt er straks wel uit als ze iets groter zijn. Dus neten die bijna uitkomen, of evt. als luisjes. Daarom moet je ook blijven kammen.
     
    Baby4 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina