Eerste keer IUI met Menopur 75IE

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door CherylGD, 15 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CherylGD

    CherylGD Lid

    7 mrt 2019
    51
    11
    8
    Vrouw
    Hi dames,

    Eergisteren hebben wij eindelijk alle uitslagen van de samenlevingstesten binnen gekregen en alles blijkt goed! Heel dubbel, natuurlijk wel goed nieuws. Maar waarom duurt het allemaal zo lang.. Omdat wij al 2 jaar bezig zijn mogen wij gelukkig gelijk het traject in! En beginnen we met IUI.

    Ik heb een regelmatige cyclus, maar moet wel Menopur 75IE spuiten. Ben heel benieuwd of dit bij ons werkt! Ik mag over 2 weken beginnen op CD3!

    Hebben jullie ervaringen hiermee?? Let me know! Ben heel benieuwd!
     
  2. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Hier een nogal dubbele ervaring met menopur. Ben ermee begonnen omdat ik superveel bijwerkingen had van clomid. Qua bijwerkingen viel het veeeeel beter mee, dat was wel fijn. Maar ik had met 75IE al serieuze overstimulatie voor IUI (had 8 rijpe follikels ofzo). Nuja, blijkbaar is dat wel uitzonderlijk dus hopelijk voor jou gewoon 2 mooie follikels!
     
    CherylGD vindt dit leuk.
  3. CherylGD

    CherylGD Lid

    7 mrt 2019
    51
    11
    8
    Vrouw
    Oh jeetje! 8?! Poeh! Hopen dat er de volgende keer 2 mooie follikels voor je zijn. Dus met Menipur 75IE heb je dus kan op meerlingen? Of zorgt het er alleen voor dat de eitjes sterker zijn?
     
  4. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Menopur stimuleert eicelgroei, ik vermoed dat ze het je geven om meer dan 1 follikel te hebben en zo meer kans op succes. Maar inderdaad, zo heb je ook meer kans op een meerling.

    Wij zijn inmiddels al een hele tijd bij ICSI aanbeland, IUI was hier geen succes. Duimen dat het voor jou wel werkt!
     
  5. CherylGD

    CherylGD Lid

    7 mrt 2019
    51
    11
    8
    Vrouw
    Oke, duidelijk! Thanks! :) Ah vervelend dat het voor jullie niet geholpen heeft.. Ga voor jullie duimen met ICSI!
     
  6. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Graag gedaan!
    Momenteel bijna 8 weken zwanger (maar inmiddels al de 4de icsi zwangerschap) dus icsi werkt hier wel. Nu gewoon duimen dat ik ook zwanger blijf en we eindelijk een gezond, voldragen kindje mogen krijgen...
     
  7. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Over het algemeen is het wel zo dat je met iui meer kans op een meerling hebt. Omdat het doel ook is om 2 (soms ook 3) eitjes te laten groeien.

    75 is in principe de start hoeveelheid en gaat meestal wel goed. De eerste keer is het altijd spannend hoe je reageert. Alhoewel het per keer ook anders kan zijn.

    Ik vond zelf de menopur op zich prima te doen. Niet extreem veel bijwerkingen ofzo.

    succes!
     
    CherylGD vindt dit leuk.
  8. CherylGD

    CherylGD Lid

    7 mrt 2019
    51
    11
    8
    Vrouw
    Oh wat spannend!!! Positief blijven! Hopen inderdaad dat dit een mooi gezond en voldragen kindje mag worden!
     
    SD90 vindt dit leuk.
  9. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf ook heel goede ervaringen met menopur.
    Eerst kreeg ik Gonal-F maar wat een bijwerkingen... plus ik moest 17+ dagen spuiten voor er maar iets van follikelgroei was.
    Bij menopur geen bijwerkingen ondervonden en een veel betere en snellere follikelgroei.
    1ste ronde menopur waren ze zelfs te laat want bij de 1ste follikelmeting was mijn eisprong al begonnen op dag 8.
    2de ronde waren we er vlug bij en was het dus ook raak :)

    Maar evengoed is elk lichaam anders en heb ik al van vriendinnen net het omgekeerde gehoord en bij hun gonal f beter werkte...
    Het zal even afwachten zijn denk ik.
    Ik duim mee!!
     
  10. Meauxmeaus

    Meauxmeaus Actief lid

    4 jan 2020
    157
    109
    43
    Vrouw
    Ik ben ook met Menopur 75 destijds als eerste dosering begonnen en heb er echt weinig bijwerkingen van gehad! Helaas was het voor mij te licht en zit ik nu op 150 en daar heb ik wel bijwerkingen van en ga dan ook nu naar Gonal-f vanwege overstimulatie
    Het prikken lijkt in ieder geval vreemder dan het is als je er een beetje aan gewend bent
    Het valt reuze mee en ik hoop voor jou dat het meteen raak is!!
     

Deel Deze Pagina