Eerste keer lange autovakantie, tips?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Elena22, 3 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Goedemiddag allemaal!
    Wij gaan eind van de maand voor het eerst op een lange autovakantie. We gaan naar Bretagne (ongeveer 10 uur rijden). Voorheen gingen we op max 5 uur afstand en dat was prima te doen. Nu dus twee keer zo lang (als het verkeer meezit anders nog langer) en stiekem vindt ik het toch wel spannend. De bedoeling is tussen half 6 en 6 uur s'ochtends te gaan rijden. We willen ergens onder in België een eerste (korte) stop doen. Een plas en koffiepauze en een kwartiertje a 20 minuten de benen strekken. Daarna hopen we door te kunnen rijden tot aan de lunch (langere stop). We nemen broodjes mee voor het ontbijt en snacks/lekkers voor in de auto maar zijn eigenlijk op zoek naar een leuke plek (wel aan of vlak naast de snelweg) voor de lange stop. Daarnaast vraag ik me af of ik voldoende vermaak mee heb voor de autoreis. Voor onze jongste (vier jaar) heb ik; een smartgames magnetic boekspel, een dinoboek, raamstickers en slijm (in afsluitbaar bakje). Voor de oudste (negen jaar) heb ik 2 tijdschriften, slijm en twee nieuwe spelletjes voor de Switch. De jongste zou evt ook nog eventjes op de Switch kunnen spelen. Daarnaast ga ik autobingo maken van pillendoosjes (idee op internet gevonden) voor beide jongens. Ik geloof dat mijn man ook nog van plan was wat filmpjes op Netflix te downloaden voor offline kijken op de tablet. Oh en wij spelen altijd "spot de kaaskop". Degene die als eerste een Nederlands kenteken ziet roept heel hard kaaskop en als het inderdaad een Nederlands kenteken is dan krijg je een punt. Degene die de meeste punten heeft wint. Dit doen we meestal een x aantal keer tijdens de reis zodra we over de grens heen zijn. Na de lange stop willen we in een keer doorrijden naar de camping. Ook heb ik al kussentjes zodat ze hopelijk nog een paar uurtjes zullen slapen. Ben ik voldoende voorbereid? Nog tips voor de lange stop? Of andere goede tips? Alles is welkom! Alvast bedankt :)
     
  2. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Denk dat je zo prima bent voorbereid! Ik moet zeggen eerste jaar deed ik ook cadeautjes, en zoeken naar leuke stopplekken etc.. had me scheel gekocht aan reisspelletjes etc..
    Maar kids sliepen bijna de hele reis... Wij stoppen bijna niet... zolang de kids slapen rijden we veelal door!
     
    Elena22 en Butchke vinden dit leuk.
  3. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Bedankt voor je reactie! Onze jongste slaapt bijna niet in de auto, daar moeten we behoorlijk lang voor rijden (afgelopen jaren sliep hij pas op de ring van Parijs). Daarnaast gaat zoals elk jaar mijn broertje mee en vindt het dan wel zo aardig als hij even zijn benen kan strekken zo nu en dan haha. Meer ben ik ook zeker niet van plan om te kopen eigenlijk. Moet ook nog geld overblijven voor op vakantie :roflmao:
     
  4. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.551
    6.246
    113
    Hier ook zo idd. Als we smorgens vroeg weg gingen dan gingen de kinderen de avond van te voren laat naar bed. Ik had voor de meiden tekenspullen mee, oudste heeft haar telefoon. Voor de jongste speelgoed. Eten en drinken namen we mee (koelbox op de sigaretten lader), en natuurlijk wat lekkers. Als we moesten tanken doen we gelijk plaspauze en benen strekken. Even een bakkie koffie halen en weer door. Maar de meiden slapen veel onderweg, we leggen dekens en kussens tussen hen in, kunnen ze lekker tegenaan liggen of over hen heen doen.
    We rijden ook wel eens snachts, ligt eraan hoe ver we gaan), dan slapen ze sowieso al een hoop uur.
    Qua spelletjes gaan wij ook wel eens op zoek naar een roze of oranje auto. Meiden vinden het gelukkig helemaal niet erg om lang in de auto te zitten, dus soms stoppen we alleen even om van bestuurder te wisselen.
     
  5. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.046
    3.509
    113
    Vrouw
    Volgens mij heb je je prima voorbereid. Hier is het op de wakkere momenten vooral kletsen, met de liedjes meezingen en veel filmpjes. Kadootjes heb ik zelf nog nooit meegenomen. Ik zoek nooit stop plekken uit omdat je toch nooit weet waar je wanneer bent of wanneer er behoefte is aan een lange stop.

    Enige wat ik zelf niet zou doen is om half 6/6 uur wegrijden. Dan zouden ze hier in de auto echt niet meer slapen, en dan aan het eind van de dag door de vermoeidheid niet meer zo gezellig zijn. Wij vertrekken of 's avonds voor de ritjes van 14/15 uur of begin van de nacht, als we ca. 10 uur moet rijden. Maar wij vinden in de nacht rijden beide geen probleem en de kinderen slapen goed in de auto.

    Veel plezier!
     
  6. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier slapen de kinderen niet, maar kijken rustig 4 uur filmpjes (!!) . Het eerste uur is hier standaard zonder scherm, maar daarna... Plannen van de tussenstops doen we eigenlijk niet- je weet toch niet hoe het loopt, wanneer er iemand moet plassen en hoe druk het op de parkeerplaatsen is. We houden wat dat betreft de borden gewoon in de gaten, de sfeer in de auto ;) en de energie van degene die rijdt.


    Overigens is onze max altijd zo'n 600 km. Dit jaar uiteindelijk wel langer- maar dit doen we met een overnachting ;) .
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  7. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Let op met switch of tablet dat ze niet naar beneden hoeven kijken. Veel kinderen worden super misselijk van naar beneden kijken tijdens een autorit.

    Wij bevestigen de ipad's van de kinderen altijd via een speciale hoofdsteun-mount.

    Verder ook nooit ander vermaak meegenomen en ook niet gemist. Maar wij rijden 'snachts dus ze slapen eerst heel wat uurtjes.:thumup:
    Wij rijden meestal zo'n kleine 1000km met 1 hooguit 2 stops om te wisselen van chauffeur.
     
    Gewooniemand en Elena22 vinden dit leuk.
  8. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.593
    3.973
    113
    Wij gaan dit jaar ongeveer 800 km rijden. We vertrekken denk ik rond 5 uur dan hoop ik dat we een beetje eind van de middag op de camping zijn. Onze 2 kinderen kijken filmpjes via youtube of netflix, op onze telefoons. Ik neem wat kleurtjes en papier mee. Jouw kinderen kunnen lezen, dus een spelletjes boek, leesboek, stripverhalen zou ik ook meenemen. Een bal voor tijdens de langere pauze dat je even over kunt schoppen is ook fijn.
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  9. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.494
    1.090
    113
    Idd een bal, kunnen ze even rond rennen en spelen bij een stop. Hier bewaakt onze zoon hem altijd tussen zn benen in de auto. Mooi plekje voor een bal:p
    En verder niet te veel plannen, ooit stoppen we ieder uur en dan weer een aantal uur niet. Net hoe moe en gaar we zelf zijn, proberenom de 2 uur te stoppen.
    Krat met drinken zetten we in t midden op de achterbank, kan zoon zelf iets pakken en blijven de kinderen uit elkaar zonder te vechten :roflmao:
    Knuffels mee in de auto zodat ze wat te knuffelen hebben, slapen ze vaak ook sneller.
    Wij rijden voor 1000 km altijd rond 3/4 uur s nachts aan, zijn we voor de spits parijs voorbij en rond 3/4 uur opnse camping. Nu mogen we pas om 5 uur inchecken dus kunnen we uitslapen.
     
  10. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je over-voorbereid bent. Wij rijden veel in een zomervakantie, meestal 3á4 landen door. Mijn dochter heeft haar IPad (Met Netflix, Videoland en spelletjes) en tekenvellen en kleurtjes en een paar popjes. Ik laat haar zelf een klein koffertje inpakken voor onderweg.
    Daarnaast maak ik altijd een klein koeltasje voor haar, met allemaal dingen die zij lekker vindt, verse sap, koekjes, snoepjes, tomaatjes, mini-mozzarellaatjes enzo. Op is op... brood en andere dingen in de koelkist.

    En stoppen onderweg doen we wanneer er geplast moet worden... niets uitzoeken oid, geen extreme lange stops. Zonde van je tijd, zo langs een snelweg. Ik zie altijd overal gevaar op dat soort plekken.
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  11. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Je bent volgens mij prima voorbereid zo. Alleen slime in de auto??? o_O Oeh, dat zou ik niet durven hoor :$
     
  12. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Wat hier geweldig werkte was via marktplaats ouderwetse discmans kopen,bij de kringloop een berg verhaaltjes cd's en ze waren echt uren zoet met hun eigen verhaaltje (en wij konden dus ongestoord onze eigen muziek luisteren voorin :D)
    Mijn oudste kan heel goed lezen in de auto, sinds de coronatijd hebben de oudste 2 een ereader, ook dat was een fantastische aankoop, ook voor in de auto als je kind er tegen kan :thumup:
     
    autumn86 en Elena22 vinden dit leuk.
  13. Plopperdeplopperdeplop

    1 feb 2020
    266
    446
    63
    Vrouw
    Dit. Ik kijk altijd wel hoe het loopt. Het enige waar ik rekening mee probeer te houden is dat er voldoende tijd en geen stress is om op tijd bij een bestemming te komen. Zoon en ik zitten wel eens ruim een uurtje bij een wegrestaurant als het gezellig is. Op andere momenten, plassen, broodje kopen en weer verder.

    Luisterverhalen doen het hier wel goed evenals de tiptoi boeken.
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  14. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Ik denk genoeg vermaak hoor.
    Wij rijden ook zo'n 10 a 12 uurtjes vaak en vertrekken dan rond 3 uur snachts. Ondanks de nacht slapen onze kids niet in de auto. Ongeveer 1x per 2 uur een klein cadeautje als raamstickers, vingerpoppetje oid. En verder vooral veel op de switch, tablet en filmpjes kijken op de dvd-speler
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  15. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.930
    1.660
    113
    Vrouw

    Dacht ik ook.... niet zo zeer het durven
    Maar het valt mss en de bodem vd auto is vaak met zand etc... slijm wordt dan behoorlijk vies


    Verder top voorbereid maar
    De stops doen wij minimaal

    en mss al om 0:00 rijden??? Dan slapen ze wellicht nog in de auto en kun je de eerste 6 uur flink doorrijden
     
  16. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Ik bedoel ook meer als er een stuk valt of erger, als ze erop gaan zitten o_O Wordt echt een gore bende. Niet leuk in de bekleding van de auto enzo:D
     
    Athina vindt dit leuk.
  17. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.494
    1.090
    113
    Mijn evaring is dat ze juist niet meteen weer in slaap vallen in de auto, al rijd je midden in de nacht aan, onze oudste staat altijd strak van de adrenaline op dat moment en stuitert de auto door:roflmao:
    En dan na de eerste stop word hij toch wel moe en als t dan licht is valt hij in slaap en tuffen wij door zo lang hij slaapt. Nu voor t eerst een lange reis met 2 kinderen, hopelijk slapen ze beide, en opt zelfde moment;)
     
  18. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.952
    8.763
    113
    Onze zoon kan geen filmpjes kijken maar wij hebben luisterboeken. Hij heeft een eigen tablet (storio) en een koptelefoon. Zo kan hij zelf zijn verhalen aanklikken.

    Voldoende drinken is belangrijk net als te eten voor de eventuele files.

    We nemen ook standaard snoetenpoets doekjes mee om even op te frissen (of wat anders frisser te maken haha)

    Je zou tussen hun in een mand of wat anders kunnen zetten om hun spullen in te bewaren.
    Zo kon onze zoon zijn lekkers pakken en wegzetten als hij er even geen zin in had.(zonder dat het verdween onder de stoelen)
     
  19. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.952
    8.763
    113
    Oja vertrektijd berekenen we zo dat we kijken hoe lang de route is, stoptijd , tot hoe laat kun je inchecken en de verwachten files.

    Plus nog wat tijd als speling.

    Tot hoe laat mag je inchecken?
     
  20. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.324
    136
    63
    Hier zijn de dvd schermen ideaal allebei apart nieuwe dvd we hebben voeig jaar terug weg niemand gehoord ..reis van 16uur
     

Deel Deze Pagina