Eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'De mama's' gestart door Lysta, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Hoi

    Hier het vervolg voor het zwangerschapsclubje "een eerste kindje in oktober 2016". Natuurlijk zijn ook andere mama's die in hetzelfde schuitje zitten in en rond oktober welkom.
     
  2. Taj87

    Taj87 Actief lid

    30 mrt 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leuk! :D
     
  3. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Daarstraks naast t consultatiebureau geweest om kleine te wegen. Ze is nu op 4 dagen 150 gram aangekomen. Is wel 'n opluchting daarvoor heeft ze 3 dagen nodig gehad voor 10 gram. Dus de borstvoeding gaat nu goede kant op.

    Hoe bevalt jullie 't moederschap tot nu toe? En hoe gaat 't met de nieuwe papa's? Mijn man maakte zich eerst zorgen over papa worden maar daar is niks van terug te merken. Zelf vind ik aan onze meid ook alles geweldig zelfs elk scheetje dat ze laat.
     
  4. Taj87

    Taj87 Actief lid

    30 mrt 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het moederschap voelt GOED! Ik geniet er echt van! Als ze zelf in haar wiegje (naast ons bed) slaapt en ik daar eigenlijk gebruik van moet maken om ook te gaan slapen dan zit ik alsnog meer dan een half uur naar haar te kijken. Gewoon kijken. En mezelf rijk prijzen met haar.

    Mijn man is echt een geweldige vader. Voor de bevalling had hij het er wel eens over dat hij het wel eng vond. Zo'n klein lichaampje. Qua verschonen, optillen en dragen. Ze zien er zo breekbaar uit.
    Maar alles gaat als vanzelf. Hij doet alles, niks is hem te gek. Hij is echt apentrots op zijn meisje.
    Zo lief om te zien!
     
  5. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Mijn man zei een paar weken voor de bevalling nog dat hij niet wist of hij de kleine wel vast zou durven te houden. Thuis gekomen heeft de kraamzorg hem meteen opgezadeld met de eerste luier. Hij helpt nu ook echt veel mee. Echt heel lief. De eerste avond was hij helemaal hyperventilatie en kom hij niet slapen. Hij ging de hele tijd weer in 't wiegje kijken naar een kleine meid. Hij neemt ook af en toe de nachtvoeding over dit afgekolfde melk te geven, zodat ik 's nachts wat meer kan bijslapen . Moet dan wel op letten dat hij daadwerkelijk haar 't flesje geeft en 't in zijn moeheid niet vergeet nadat hij jaar verschoond heeft. Hij is ook heel bezorgd maar mij en onze dochter toe.
     
  6. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Ik leef hier op een roze wolk en mijn man ook. Ondanks dat ik nog niet meer dan twee uurtjes slaap aan één stuk door krijg al een hele week, leef ik nog op adrenaline denk ik, haha! Zo blij met mijn meisje. Maar ik krijg ze nog niet in slaap in haar eigen wiegje, enkel als ze tegen mij ligt...afkolven heb ik ook nog niet geprobeerd, lijkt me wel handig als je man dan eens een voeding kan overnemen, lysta!
    De stuwing is hier nu gelukkig minder vandaag. Ik heb wel enorm veel pijn aan het scheurtje! Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat zoiets geneest.
     
  7. Bagheera3

    Bagheera3 Fanatiek lid

    22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Hallo!

    Ook hier bevalt het moederschap goed. Ik geniet echt intens. Vannacht wel even zwaar nachtje omdat Mila krampjes had.
    Borstvoeding was even niet mogelijk ivm heftige tepelkloven dus ben gaan kolven. Nu met tepelhoedje voeden en dat gaat een stuk beter. Dat kolven vond ik toch best een opgave, zeker S nachts.
    Nu voeden naar behoefte en S nachts de wekker om de 6 uur ipv 3.

    Vl vind het ook heerlijk. Heeft nu lekker 2 weken vakantie en kan dan ook van de kleine genieten. Doet ook echt veel. Hij doet de controles en luier verschonen etc. omdat ik verplichte bedrust opgelegd heb gekregen (ik doe teveel). Ben hem echt intens dankbaar. Je hoort wel eens anders...
    Vandaag komt de vk voor de eindcontrole. Hopelijk kan ze wat hechtingen verwijderen, beginnen een beetje te trekken...
     
  8. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Moby, hier moet mijn man van de kraamzorg verplicht 2 nachten de voeding om 3 uur overnemen juist zodat ik kon slapen. Ze hoopte zo dat ik wat meer uitgerust zou zijn wat de bv weer ten goede komt omdat 't hier niet zo goed ging. We moesten elke 3 of 4 uur de kleine wakker maken en waren dan makkelijk 1,5 uur bezig dus ik en de kleine waren dan gesloopt en zo kregen we weinig rust. Maar 't beviel mijn man zo goed dat hij nu elke nacht vraagt of hij die voeding mag doen. Waarschijnlijk kan volgende week de nacht ook weggelaten worden.
    Op verzoek bv geven gaat hier nog niet zo. We moeten nog vaak de kleine wakker maken om tot 7 voedingen te kunnen komen, anders krijgt ze misschien toch weer te weinig. Vandaag heeft ze voor 't eerst 20 minuten aan 1 borst gedronken zonder dat we haar telkens moesten wakker maken (tot nu toe was ''t 10 min aan elke borst met 'n hoop gedoe om haar wakker te houden)

    Bagheera, tepelkloven lijken me heel pijnlijk. Kolven is inderdaad ook niet alles. Fijn dat 't scheelt met 't tepelhoedje. Jammer dat ze zo'n last van krampjes had. Werkt de infacol goed?
    Hopelijk kunnen ze wat aan de hechtingen doen.
     
  9. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Lysta:ik ben ook echt continu aan het voeden. Ze blijft gewoon om melk vragen, mijn tepels doen heel veel pijn en ze stopt ook niet met drinken. De voedingen duren heel erg lang en als ze eindelijk klaar is, haar luier gedaan is en ik zelf snel een hapje in mn mond prop of iets in het huishouden wil doen, dan heeft ze al weer honger...
    Ik heb daarnet de eerste keer proberen te kolven, maar er kwam nog niet genoeg uit. Wanneer kolven jullie juist af? Tussen 2 voedingen door of juist voor of na een voeding? Ik ga het volgende week nog eens proberen en hoop dat het snel lukt dan. Iemand trouwens tips om stoelgangvlekken uit babykleertjes te krijgen? Die luiers zijn nog zo ruim dat het er soms letterlijk uitloopt! Heb de kleertjes direct laten weken en nu gewassen, maar de vlekken zitten er helaas nog in...
     
  10. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Ik deed dat na elke voeding op de nacht na om de melkproductie te stimuleren. Nu nog maar 3x per dag om mijn productie op peil te houden omdat ze zelf nog niet alle melk eruit drinkt en dan kan die ook voor de nacht gebruikt worden of tussendoor als ze weer heel slecht drinkt. Heeft de kraamhulp er bij jou niet naar gekeken? Ik heb zelfs extra uren gekregen voor de problemen met 't voeden, maar ik weet niet hoe dat in België gaat. Drinkt ze bij jou wel aan 1 stuk door als ze drinkt? En hoe lang?
     
  11. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Ik heb nog geen uitleg gehad over kolven. Ik moet haar wel af n toe aanporren als ze drinkt, maar meestal blijft ze wel stilletjes zuigen.
     
  12. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Dapper hoor dames met de bv! Zo makkelijk is het allemaal niet.
    Heb mij wel schuldig gevoeld dat we voor fv zijn gegaan. Maar dat was ook het advies van de vk na de bevalling. Die was te heftig en had ontzettend veel medicatie binnen gekregen.

    Vandaag heeft hij minder last van krampjes gelukkig. En al weer drie keer gepoept. Het is een heerlijk mannetje! Wat kan je toch verliefd zijn op zon klein humpie!
     
  13. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Fijn dat het vandaag beter gaat mimi.
     
  14. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Leuk al jullie verhalen te lezen!

    Mama zijn valt mij ontzettend mee! De eerste dag was soms wat zoeken en ik voelde me best onzeker, maar ondertussen gaat het allemaal best goed.
    Onze Jules is op alle vlakken een modelkindje, hij huilt amper en drinkt goed.
    Hij clustert wel regelmatig, dat is wel vermoeiend snachts. De eerste nacht heeft hij van 2 tot 6 af en aan gedronken.
    Vannacht van 3 tot 5u30 dus dat was al iets beter, om 6u45 was ie er weer en toen ik hem om 7u30 weer in z'n bedje legde, had ie de hik dus nu ligt hij gezellig bij me ;) geen slaap meer voor mama dus want ze zullen zo het ontbijt wel brengen.

    Hoe gaat bij jullie het kraambezoek? Hier was het tot gisterenavond erg gezellig, enkel nog familie (mijn ouders) en de meter ontvangen en iedereen spraak heel goed met ons af wanneer ze welkom waren enzo, tot het late bezoekuur gisterenavond.

    Mijn man heeft 10 broers en zussen waarvan hij de tweede oudste is. De jongste is 9. We hadden al,tijdens de zwangerschap gezegd dat we zeker niet alle jonge kinderen tegelijkertijd in het ziekenhuis aan mijn bed wouden, want ze kunnen erg druk zijn.

    *verhaal even onderbroken door Jules die wou drinken, controle van de vroedvrouw, ontbijt en terug voeden ;)*

    Gisteren waren een zus van hem, en zijn oudste broer met z'n vrouw en hun kindje van 3 hier. De kamer is vrij klein, dus het was hier al goed vol.
    Toen kreeg zijn zus die hier was een sms van z'n oudste zus (die nog thuis woont) met de vraag of ze mocht afkomen met de vier jongste zussen.
    Mijn man en ik,zeiden hierop liever niet, het is al wat te druk. Morgen is er weer een dag.

    Waarop ze terug stuurde (naar haar zus dan) dat ze toch onderweg waren, dat wij dan maar aan hen moesten uitleggen waarom ze hun neefje niet mochten zien. En dat we de kleine desnoods maar achter het glas van de verzorgingskamer moesten zetten -/

    Wat?!?!

    Mijn man heeft onmiddellijk kwaad gebeld en gezegd dat ze meteen rechtsomkeer moesten maken. Dat hebben ze gelukkig ook gedaan. Maar dat geloof je nu toch niet? Ik heb al geen zin meer om überhaupt bezoek van hen te krijgen...
     
  15. 1986Lynn

    1986Lynn Fanatiek lid

    3 sep 2009
    2.614
    364
    83
    ..
    Jeej, daar zit je inderdaad niet op te wachten Pinkie.. jullie bepalen en doseren wat goed is voor jullie en voor Jules.. blijven benoemen hoor!

    Hier zijn de naaste mensen allemaal geweest, maar netjes op afspraak en korte niet drukke bezoekjes..

    Mijn petekindjes zijn ook even geweest, zijn nog jong en onstuimig, 'aar de ouders hielden ze echt rustig en ze bleven niet lang.. ze waren zo trots op hun kleine neefje..
     
  16. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Ai Pinkie, da's vervelend!
    Soms snap je toch echt niet hoe respectloos sommige mensen kunnen zijn...
     
  17. Taj87

    Taj87 Actief lid

    30 mrt 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Naja Pinkie wat idioot. Sommige mensen kunnen zo opdringerig zijn he!
    Goed dat jullie het echt geweigerd hebben. Soms is boos worden even nodig.

    Hier is Abby vandaag 11 dagen en we zijn aanbeland bij een regeldag. Ze meld zich sinds gisteravond en vandaag erg snel voor de volgende voeding. En moet overal zijn waar ik ben. Als ze me ook maar in de buurt ruikt dan gaat het alarm af. :D
    Hadden we ook nog een new born shoot vandaag. Niet de beste timing, het risico was er dat er een regeldag aan zou komen. Maar ik had gehoopt op dag 10 en dan de dag erna een stuk minder.

    Maar we hebben toch een aantal leuke foto's kunnen laten maken. Helaas geen slapende baby dus het is iets anders geworden. Maar hebben nu wel een paar mooie gezinsfoto's en een aantal van haar maar dan met ogen open. Ach ja, ze heeft mooie kijkertjes dus dat mag best van ons.
    Ze was overigens wel heel tevreden tijdens de shoot. Ze was klaarwakker maar liet wel alles toe, ondanks het feit dat er dus 2 paar vreemde handen aan haar zaten.

    Ben echt trots op ons meisje!
     
  18. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Heeft jullie kleintje ook 'last' van de val/schrik reflex tijdens het slapen? Jules strekt regelmatig ineens z'n armpjes helemaal uit en dan zie je aan z'n gezichtje dat hij schrikt. Hij wordt er verder niet wakker van, maar ik vind het zo zielig!
    Ik denk eraan om hem eenmaal thuis in te bakeren, maar hij heeft ook graag een knuistje aan z'n gezicht.

    Vanaf vanavond ook last van stuwing, ben benieuwd voor de nacht :)

    Ik merk ook dat m'n hormonen terug beginnen op te spelen, net zei iemand dat hij binnenkort alweer niet meer in een truitje zal passen dat hem nu nog te groot is, en ik moest bijna huilen. Ik wil helemaal niet dat ie groter wordt :-D
     
  19. 1986Lynn

    1986Lynn Fanatiek lid

    3 sep 2009
    2.614
    364
    83
    ..
    Taj - fijn dat jullie toch leuke foto's hebben.. Hier was Pepijn ook wakker tijdens de shoot en ging ook niet in de newborn houding, hij lag gewoon helemaal ontspannen languit.. foto's zijn wel erg leuk geworden :)

    Pinkie - dat reflex is herkenbaar, zeker de eerste dagen.. wordt nu al minder hier.. Wij gaan een puckababy slaapzak proberen, is wel de geborgenheid, maar nog niet echt inbakeren.. alleen wil Pepijn graag zijn duimpje in zijn mond en dat kan dan natuurlijk niet..
     
  20. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Wij gebruiken ook de puckababy. Echt een aanrader! Ons mannetje wordt er erg rustig van. Is soms wat wild met zijn armen. Als hij zichzelf overdag uit zijn slaap houdt, trekken we hem deze ook aan. Maar normaal gezien alleen de nacht.
    Dat schrikreflex is volgens onze kraamhulp dat ze de wand van de baarmoeder zoeken. Dat veilige gevoel zoeken ze dan.
     

Deel Deze Pagina