eerste kindje met 38 wkn, tweede ook eerder?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Moesje78, 17 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Ik ben van mijn dochter bevallen met 38,3 weken.....

    Is de kans nu groter dat deze beeb ook eerder komt?
    Wie ervaring hiermee?
     
  2. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    geen idee ben daar ook wel benieuwd naar.
     
  3. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Het schijn niet te hoeven. Moeder van vriendje van mijn zoon heeft haar eerste met 33 weken zwangerschap gekregen en nu is ze volgende week uitgerekend en debaby zit er nog dus inmiddels al 6 weken langer als zijn broer.
     
  4. MaryWoods

    MaryWoods Fanatiek lid

    2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    38 weken wordt gezien als een normale termijn (vanaf 37 weken), dus er is geen pijl op te trekken wanneer je tweede geboren zal worden.
    Als je kindje prematuur (<37 weken) of extreem prematuur (<32 weken) is geboren, dan is de kans wel groter dat de tweede ook te vroeg komt... Maar ja, kans.... dat hoeft dus niet zo te zijn...

    Ben zelf met 31 w en 5 d bevallen, dus als er ooit een tweede komt wordt het heel spannend....
     
  5. MaryWoods

    MaryWoods Fanatiek lid

    2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    38 weken wordt gezien als een normale termijn (vanaf 37 weken), dus er is geen pijl op te trekken wanneer je tweede geboren zal worden.
    Als je kindje prematuur (<37 weken) of extreem prematuur (<32 weken) is geboren, dan is de kans wel groter dat de tweede ook te vroeg komt... Maar ja, kans.... dat hoeft dus niet zo te zijn...

    Ben zelf met 31 w en 5 d bevallen, dus als er ooit een tweede komt wordt het heel spannend....
     
  6. Laurhen

    Laurhen Bekend lid

    30 jul 2008
    612
    0
    0
    Ik weet niet of de kans groter is, maar mijn moeder is bevallen van drie kinderen.
    De eerste is mijn broer die met 38 weken geboren is.
    De tweede ben ik met 39 weken.
    En de derde is mijn jongere broer met 40 weken.
    :D
     
  7. Kitty

    Kitty Actief lid

    10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Ik ben van mn eerste ook op 38,4 bevallen en hoop alvast dat deze net zo vroeg komt piepen. Lijkt me toch veel leuker dat je meteen kan stoppen met aftellen dan dat je er plots nog enkele dagen moet bij kletsen.

    Mijn kiné zijn vrouw heeft bij beide kinderen 38w gedaan tot o pde dag, dus er is hoop, al denk ik ook dat het vanaf 38 allemaal neit zoveel uitmaakt.

    Ik wens je alvast enkele daagjes vroeger toe!

    Liefs
    Kitty
     
  8. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Dank je, lief van je....

    wens ik jou ook toe!
     
  9. princesje83

    princesje83 Fanatiek lid

    1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik hoop het!
    bij mij nl hetzelfde verhaal en ik hoop er deze keer dan ook echt op!
    wat zal ik balen als ik twee weken overtijd ga lopen nu...........
     
  10. minipi

    minipi Fanatiek lid

    17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Ligt eraan. Soms zit er 'lijn' in, dan hebben je moeder en evt. zussen waarschijnlijk hetzelfde.
    Bijv. mijn moeder is 5x veeel te laat bevallen, ikzelf dus ook pas met 42.3 ingeleid. Heb meer vergelijkbare verhalen gehoord. Neem aan dat dat met te vroeg ook zo kan zijn. Maar dan is het dus interessant om te weten wat je moeder (en evt zussen) voor ervaringen hebben.
     
  11. Jewel

    Jewel Bekend lid

    9 jun 2008
    553
    0
    0
    Het hoeft niet...
    mijn moeder was 1 keer 2 weken te laat en een keer 10 dagen te vroeg...

    Zelf ben ik bevallen met 40.6 dus hoop dat deze eerder komt... ;)
     
  12. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

    hier familiair gezien; mijn oma beide bevallingen 4 weken te vroeg, mijn moeder heeft 3 dochters, 1e 3 weken 'te vroeg', 2e (moi) met 38 weken geboren, 3e met 39 weken geboren. mijn zus heeft 2 kids, de 1e pcies op de dag, 2e 5 dgn vroeger.
    ben zelf van orlando met 36 weken bevallen, vk geeft wel aan dat de kans meer aanwezig is dat ik deze zwangerschap niet helemaal tot 40 weken uit zal dragen en mag volgens haar blij zijn als ik de 37 a 38 weken haal maar ja men zegt natuurlijk ook weer, elke zwangerschap is anders

    al met al, je zal het nooit weten zo 8) :)

    gr saskia
     
  13. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    melliemel, ik hoop het voor je meid!
     

Deel Deze Pagina