Eerste menstruatie dochter

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Bloempjelief, 30 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.667
    6.835
    113
    Vrouw
    Er zijn al meerdere topics over geweest, maar toch even een nieuwe waar weer in gereageerd kan worden.
    Dochter van bijna 11,5 is denk ik ongesteld aan het worden/geworden. Sinds gister al met vlagen buikpijn en vandaag had ze wat bruine afscheiding op school. Vanmiddag thuis wat meer en net was het echt wat roder geworden zei ze. Het loopt er nog niet uit zegmaar, maar ben bang dat dat wel gaat komen. Ah, ik vind het gewoon rot en daar baal ik van. Ik heb zelf altijd zo’n vreselijke hekel aan mn menstruaties dat ik de pil uiteindelijk echt een uitkomst vond. Ik had altijd best hevige menstruaties. En ik hoop zo dat dat haar bespaart blijft. Morgen zou ze gaan zwemmen met een aantal klasgenootjes, dus in tranen natuurlijk toen ik zei dat we even af moesten wachten of dat wel door kon gaan. Daar had ze zelf natuurlijk nog even niet aan gedacht.
    Wil ook kijken naar menstruatie ondergoed. Gebruiken jullie dochters dat en zo ja welke vinden ze fijn? Ik zag ze van Libresse in de aanbieding nu, maar online iig uitverkocht :(

    Zo, ik moest het ook even kwijt merk ik. Ik wist dat het eraan zat te komen, ze is zo ontzettend aan het groeien overal. Maar toch he… had van mij natuurlijk nog wel een paar jaar mogen wachten.
     
  2. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.481
    6.168
    113
    Vind het ook zo vervelend voor m’n oudste, ook omdat ze nog zo onregelmatig is, en ze nog wel eens doorlekt snachts. Ze werd het vorig jaar voor het eerst, net toen we een weekendje weg waren, zo sneu. Zij gebruikt maandverband, tampons lukt niet zegt ze, en ondergoed vind ze niet handig.
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    Het ondergoed van moodies en moi&marie bevalt goed hier. Er zijn ook zwembroekjes, waar je een bikini topje bij aan kunt, ideaal.
    Dochter is heel blij dat ze geen maandverband meer hoeft te gebruiken.
     
    Butchke, suus1983, evaleana en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.667
    6.835
    113
    Vrouw
    Ik zag dat bikinibroekje inderdaad! Dat is misschien ook nog een optie. Ik zag van van de moit &marie een set staan incl 2 boxers. Ken je die ook? Op het plaatje lijkt die me niet heel comfortabel, maar dat is misschien gezichtsbedrog?
     
  5. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.667
    6.835
    113
    Vrouw
    Ja vreselijk lijkt me dat. Hoop echt zo dat ze het niet zo erg gaat zijn. Ik vind t gewoon even zielig :$
     
  6. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik herken je gevoel. Mijn oudste dochter was ruim 11,5 toen ze ongesteld werd. Ze belde me op mijn werk. Ze was die nacht ongesteld geworden notabene bij het kamperen bij de zomerspelen. Ik was toen ook wel even van de leg. Ik zag het al aankomen want ook al even bruine afscheiding. In die tijd had je nog geen menstruatie ondergoed maar haar menstruaties waren zo heftig dat ik me überhaupt afvraag of dit voldoende was geweest. Het eerste jaar droeg ze maandverband en is toen zelf begonnen met tampons. Echt een uitkomst. Ze slikt nu al een tijdje de pil en slikt hem bij voorkeur lang door. Bij een stopweek altijd tampons. Mijn jongste wordt binnenkort 11 jaar en ik hoop echt van harte dat het nog even duurt. Begint wel al borstgroei te krijgen en is aardig lang aan het worden dus dat zal binnen nu en een jaar ook wel komen.
    Ik heb mijn dochter echt weleens ziekgemeld tijdens de zware dagen. Ik hoop dat het mee zal vallen voor je dochter en anders maar lekker verwennen. Kruikje, lekker eten, dekentje, leuk filmpje.
     
    Bloempjelief vindt dit leuk.
  7. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.667
    6.835
    113
    Vrouw
    Fijn zo’n reactie. Ach ja, het is ook voor mij allemaal nieuw natuurlijk. En ongesteld zijn is nou eenmaal niet leuk en al helemaal niet als je nog kind bent. Ze is er gelukkig ook wel open over, daar ben ik heel blij mee. Heb gezegd dat we even aankijken hoe het morgenochtend is. Als het dan erger is mag ze van mij lekker even thuis blijven. Maar ze vind school (gelukkig) ook erg leuk, dus gerust gaat ze gewoon. Maar ik wil wel echt dan dat menstruatie ondergoed gaan bestellen voor dr. Ik heb daar zelf eerlijk gezegd nooit echt in geloofd, geloof gewoon niet dat het met mijn menstruatie zou werken, maar ik ga er maar vanuit dat het bij haar, iig in het begin, niet zo erg gaat zijn en dan is het denk ik wel fijn voor dr.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  8. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.477
    5.135
    113
    Vrouw
    Dochter van 12 gebruikt modibodi broekjes. Ze vindt het echt veel fijner dan maandverband. Hier waren de eerste 3 x redelijk pijnloos naar de laatste keer lag ze met paracetamol op de bank :(
     
    Bloempjelief vindt dit leuk.
  9. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou dat zeker overwegen dat ondergoed. Mogelijk dat ik het straks bij de jongste ook zal doen.
     
    Bloempjelief vindt dit leuk.
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Het is ff nakijken/navragen bij de huisarts maar als ze zo gezegend is zoals ik dat was, met hele felle pijn en een complete veldslag zou je evt naproxen kunnen overwegen. (Aleve is naproxennatrium, is ook prima)

    Voor een volwassene zonder batterij aan medicatie doe ik daar niet moeilijk over maar bij een jong kind ben ik zelf wat voorzichtiger met de zwaardere spullen.

    Naproxen remt de vloeing wat, maar is bij mij t enige wat er voor zorgt dat ik de eerste dagen nog kan functioneren soms.

    Als schoolganger aardig wat les gemist door die ongein. Pas een jaar of 6 geleden leerde ik dat van Aleve van een collegaatje.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  11. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    hier ook 13.5 en net voor het eerst ongesteld geweest. En ze heeft de jackpot, de hormonale migraine van oma en de enorme buikpijn van mama.

    Om uit te proberen heb ik menstruatie onderbroeken bij shein besteld en die bevallen haar goed. Fijner dan maandverband vond ze.

    We wachten even af wanneer de volgende keer is en of ze weer zo'n enorme buikpijn heeft anders ga ik in overleg met de huisarts of ik haar daarvoor naproxen mag geven. Helaas is ze nog te jong en te licht voor medicatie tegen de migraine en zal ze dat moeten handelen met paracetamol en zetpillen tegen de misselijkheid.
     
  12. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat een ellende is het toch ook.
    Ik had als jong meisje ook altijd van die enorme heftige menstruatie, verlies van stolsels etc, zo goor allemaal en dan die buikpijn
    Mijn oudste dochter ook altijd zo heftig. Zo blij dat zij nu al even de pil slikt en zelfs met een stopweek ook weer zo enorm heftig, wel minder lang.
    Ik hou mijn hart vast als mijn jongste straks gaat menstrueren. De ene menstruatie is echt de andere niet.
    Ik zou voor je dochter inderdaad even overleggen met de huisarts wat er mogelijk is.
    Ellendige zooi is het.
     
  13. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Mijn dochter vind menstruatie-ondergoed vreselijk. Ze weigert pertinent het te gebruiken. Ik zou dus niet teveel in één keer aanschaffen, eerst kijken of ze het fijn vindt.

    Ze slikt nu anderhalf jaar de pil oid, voor dat ze daar mee begon was ze iedere maand een week ziek... Nu is het nog steeds pittig, maar het is wel wat beter te doen en doordat ze het met de pil kan uitstellen en plannen ed ook beter te overzien. Als ze teveel last heeft, slikt ze ook Aleve Feminax erbij, dat helpt ook wel iets.
     
  14. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.667
    6.835
    113
    Vrouw
    Ik heb vanmorgen pcm500 gegeven, maar ze heeft nog steeds veel buikpijn. Heb de huisarts maar even gebeld of ik ibu of aleve mag geven. Assistente gaat even overleggen en ik moet zo terugbellen.
    Libresse ondergoed lag er helaas niet bij de kruidvat hier. Die wil ik eigenlijk even kopen om te proberen, die zijn €10 nu.
     
  15. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Heb even gegoogled

    Aleve feminax doosje 12 stuks 275 mg naproxen kost 4,49

    Een doosje naproxen eigen merk (kruidvat) 10 stuks 220 mg kost 1,79
     
  16. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.667
    6.835
    113
    Vrouw
    De naproxen en aleve is de dosering nog te hoog, dus ze mag nu 4x per dag 500pcm en 200ibu
     
  17. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    daar ben ik dus ook "bang" voor straks bij onze dochter, maar we gaan eerst de volgende menstruatie afwachten en dan eventueel contact opnemen met de huisarts.
     
    Bloempjelief vindt dit leuk.
  18. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.678
    1.608
    113
    Vrouw
    Hier ook een dochter van ruim 11,5. Ruim 1.60 en borstgroei dus ik verwacht dat het echt niet lang meer gaat duren, al hoop ik stiekem dat het nog een jaar weg blijft.

    Met het idee dat zij binnenkort ongesteld gaat worden, heb ik voor mezelf menstruatie ondergoed besteld om uit te testen. Ik moet zeggen dat het echt dikke prima is. Ik heb modi body getest. Ik ga dit zeker aanschaffen voor dochter als het zo ver is.
     
    Saartje33 en Bloempjelief vinden dit leuk.
  19. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.137
    1.058
    113
    Mijn dochter was net 12 toen ze voor het eerst ongesteld was. Ik was dezelfde leeftijd en heb erg geworsteld die eerste jaren, met doorlekken, buikpijnen en ziek melden op school, tot ik aan pil ging. Ik zette mij dus ook schrap.

    Maar het lijkt allemaal reuze mee te vallen bij dochter. Lekt nooit door, redt zich prima met libresse normal, heeft wel wat buikpijn (maar wil zeker geen pijnstiller) en doet gewoon haar ding... Ook vrij regelmatig eigenlijk. Ik heb al wel eens geopperd dat je het in app kan bijhouden, dat eventueel pil een optie is e.d. maar dat vindt ze allemaal niet nodig.

    Het heeft me doen beseffen dat het echt een individuele ervaring is die per vrouw kan verschillen...

    Ik hoop dat het meevalt voor je dochter!
     
    Saartje33, suus1983 en Bloempjelief vinden dit leuk.
  20. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.667
    6.835
    113
    Vrouw
    Ik heb een set besteld bij Moi&Marie, ben heel benieuwd!
     
    liset22, Athina en tuc vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina