Eerste menstruatie na bevalling duurt al 12 dagen

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Helena88, 22 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Helena88

    Helena88 Actief lid

    12 feb 2015
    272
    40
    28
    Hallo dames, ik ben 9 weken geleden bevallen en ik ben 10 november voor het eerst na de bevalling weer ongesteld geworden. Vanaf die dag was ik ook meteen begonnen met de pil. Echter bloed ik nu, 12 dagen later, nog steeds. Niet zo veel zoals de eerste 3 dagen. Maar ik moet mijn inlegkruisje wel 3 keer per dag verwisselen. Het is helder bloed dus geen oud (bruin) bloed. Ik maak me nu wel zorgen. Misschien had ik niet meteen moeten beginnen met de pil? Morgen ga ik de huisarts bellen. Heeft iemand van jullie zoiets meegemaakt? Of enig idee wat dit kan zijn?

    alvast bedankt!
     
  2. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Huisarts of verloskundige bellen ?
    Geen ervaring mee, maar je lichaam moet natuurlijk weer even zijn balans vinden lijkt me hoe vervelend het ook is
     
  3. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Ik heb altijd de eerste startmaand van de pil dat ik blijf bloeden. In totaal 4 weken dus. 3 met pil en dan weer een stopweek erachteraan. Mijn huisarts zei toen dat het na een maand of 3 wel gestabiliseerd moest zijn. Maar bij mij was het gelukkig elke keer na 1 maand slikken over.
    Spiraal had ik ook 5 maanden lang (soms helder, soms bruin) bloedverlies en dat mocht tot 6 maanden duren. Dus ik denk wel dat het ‘normaal’ is.
    Maar als je je zorgen maakt: bellen!
    Want we zijn hier allemaal (waarschijnlijk:p) niet jouw dokter ;)
     

Deel Deze Pagina