Eerste menstruatie na curettage

Discussie in 'Miskraam' gestart door Din, 24 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Din

    Din Actief lid

    28 okt 2020
    452
    546
    93
    Vrouw
    Lieve iedereen,

    12 oktober kregen mijn vriend en ik slecht nieuws. Een leeg vruchtzakje van 8 weken was te zien in mijn baarmoeder. Eerst met Cytotec aan de haal gegaan. Dit was helaas niet goed genoeg, dus ik ben 29 oktober gecuretteerd. Mijn baarmoeder is vervolgens gecontroleerd en deze was schoon. 2 dagen na de curettage was ook het bloeden gestopt en mijn afscheiding was weer normaal.

    Sinds vorige week had ik elke dag menstruatiekrampen zonder bloed maar gelukkig is gisteren mijn menstruatie toch doorgekomen, 3,5 week na de curettage. Nog best snel! Dus hier ben ik wel blij mee. Het enige rare is dat het heel anders is dan ik gewend ben. We zijn nu bijna 1,5 dag verder en ik vloei nauwelijks nog. Ik hoef zelfs geen maandverband om, alleen als ik af veeg zie ik een beetje slijmerig bloed wat er gelukkig wel normaal uit ziet. Gister had ik flink last van menstruatiekrampen, nu nauwelijks meer...

    Wie oh wie heeft dit ook gehad? Is dit normaal, of moet ik me zorgen maken?

    Alvast bedankt voor jullie reacties!
     
  2. babywens93

    babywens93 Niet meer actief

    Hier ook cytotec gebruikt en een week later nog gecurreteerd. Werd netjes een maand later “ongesteld”. Helaas heel weinig. Het maakte mij erg onzeker en na verschillende telefoontjes werd mij gezegd dat je baarmoederslijmvlies weer moet opbouwen en je hierdoor weinig menstrueert (omdat het allemaal is weggehaald bij de curretage). Na 4 maanden waren mijn menstruaties nog steeds maar een inlegkruisje vol. Weer gebeld en langs mogen komen voor een echo. Alles zag er oké uit, maar nog steeds dun baarmoederslijmvlies. Vervolg afspraak gepland, maar totaal onverwacht 2 weken later zwanger van mijn zoontje. Na mijn bevalling wel meer bloed tijdens menstruaties, maar ze zijn niet meer zo geweest als ze hoe ik het gewend was (minder bloed & pijn).

    Ik zou als ik jou was nog even 1 a 2 menstruaties aankijken en als het zo weinig blijft, even bellen.
     
  3. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Ik heb 2x en curettage gehad. De eerste keer werd ik ook maar heel minimaal ongesteld de eerste keer. Ik was meteen bang voor Asherman, maar gelukkig herstelde het zich op den duur. Echter is mijn menstruatie na de miskraam/ curettage nooit meer hetzelfde geweest als daarvoor. Eerst 5 dagen ongesteld met gelijknamige toe-/ en afname van bloed. Na de miskraam 2 dagen heel heftig ongesteld en daarna nog 2 dagen heel licht.

    2e curettage was eergisteren, dus even afwachten hoe het nu gaat zijn.

    Je lichaam moet toch weer even herstellen. Mocht je echt zorgen hebben dan zou je de gynaecoloog nog eens kunnen bellen om advies te vragen.
     

Deel Deze Pagina