Eerste menstruatie na stoppen pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Blop, 13 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blop

    Blop Lid

    8 sep 2015
    21
    3
    3
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Ik ben 19 november gestopt met de pil. Nu heb ik mijn eerste menstruatie na het stoppen maar deze duurt al 9 dagen.. Ik heb ook niet het idee dat het bloedverlies minder word, en dat er dus een einde in zicht is. Is dit normaal of moet ik hiervoor de huisarts bellen na het weekend? Iemand ervaring?
    Groetjes!
     
  2. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.779
    113
    Overijssel
    Geen idee. Maar duurt wel heel lang inderdaad. Ik was 20 jaar aan de pil geweest en toen ik stopte bleef het aantal dagen (4-5) eigenlijk hetzelfde.
    Ik geloof ook niet echt in ontpillen.
    Nu trouwens pas je 1e menstruatie? Is dat ook normaal?
     
  3. Blop

    Blop Lid

    8 sep 2015
    21
    3
    3
    Vrouw
    geen idee of dat normaal is eigenlijk.. ik las ergens dat het een halfjaar tot een jaar kan duren voordat je weer je normale cyclus hebt. Maar ik weet natuurlijk niet of dat waar is.
     
  4. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.779
    113
    Overijssel
    Ik weet nog dat mijn menstruatie vrij snel kwam. En eigenlijk meteen regelmatig (26/27 dagen) met 2x een uitschieter van 31 dagen. Duurde precies een jaar voor ik zwanger was.
    Ik had eigenlijk geen idee wat ik kon verwachten aangezien ik al vanaf mijn 15e de pil slikte.
    Nu ben ik waarschijnlijk een voorbeeld uit het boekje en hebben veel dames hier wel een andere ervaring.
     
  5. KimK93

    KimK93 Bekend lid

    28 dec 2020
    509
    417
    63
    Vrouw
    Ik ben 24 december gestopt met de pil, wel onttrekkingsbloeding gehad, maar sindsdien niet meer ongesteld geweest. Nu cyclusdag 76. Dus het kan idd echt een tijdje duren.. maar zo lang ongesteld durf ik niet te zeggen! Dokter informeren kan nooit kwaad denk ik dan. :)
     

Deel Deze Pagina