Eerste punctie in icsi traject met endometriose -> hoeveel eitjes?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Yaloude1, 22 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yaloude1

    Yaloude1 Nieuw lid

    22 jun 2022
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hi allemaal, wij zijn een tijd geleden gestart met ons ‘icsi avontuur’. Ik heb ernstige endometriose en mijn partner een verminderde zaadkwaliteit.

    Eerst gestart met decapeptyl en daarna menopur. De eerste keer is de behandeling afgebroken, omdat mijn lichaam niet naar behoren reageerde. Ik had maar 1 groot eiblaasje en drie kleinere en hier wilden ze geen punctie voor doen. Dit omdat ze zijn begonnen met een te lage dosering voor mijn lichaam. Gestart met 150 menopur en toen 187, maar 1 eiblaasje nam alles op. De tweede keer gestart met 225 en nu begonnen mijn eiblaasjes mooi te groeien. De punctie gepland voor 10 eiblaasjes en zojuist de punctie gehad. Er zijn 6 eicellen uitgekomen. Ik werd zo zenuwachtig van dat wachten en meekijken. Wat was jullie resultaat na de punctie en hoe vonden jullie de punctie zelf?

    Ik merk aan mezelf dat ik erg nerveus ben voor alles wat nog komen gaat. Juist omdat het in zoveel opzichten nog mis kan gaan voor mijn gevoel.. ervaren jullie dit ook?

    liefs!
     
  2. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.399
    6.937
    113
    Vrouw
    Ik heb vorige maand onze eerste ivf poging gehad. Ik had 12 grote eiblaasjes en 10 eicellen. Van de punctie heb ik niets gemerkt want ik heb een roesje gehad, maar ik had de week na de punctie nog wel flink last van mijn buik. Maar ik herken wel wat je zegt want na de punctie wordt het wachten pas echt spannend... Hoe gaat de groei, kan er een terugplaatsing gedaan worden, hoeveel embryo's halen de eindstreep etc
     
  3. Bumblebeetje

    29 mrt 2022
    75
    84
    18
    Vrouw
    Nooit meer dan 4 eitjes gehad.
    Altijd wel bevruchting plaats gevonden.
    ICSI 1: 2x bevruchting (1x zwanger MK 7 weken)
    ICSI 2: 1x bevruchting (zwanger MA 9 weken)
    ICSI 3: 1x bevruchting (niet zwanger)
    Uitgeweken naar Duitsland na geen vertrouwen te hebben in Nederland
    ICSI 4: 3x bevruchting (1x zwanger :) bijna 30 weken en nog 1 in de vriezer)
     
  4. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Ik had geen endometriose dus hier icsi voor zaadkwaliteit, maar hier 8 of 9 blaasjes aangeprikt en iets van 7 of 8 eicellen gevonden. Geloof 5 bevruchtingen, 3 embryo's op dag 3, verse terugplaatsing maar geen embryo's over op dag 5 voor cryo's. Verse terugplaatsing wel gelukt, zie onderschrift.
     

Deel Deze Pagina