temperaturen..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door esther 7, 23 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esther 7

    esther 7 Bekend lid

    18 jan 2007
    628
    0
    0
    hoi meiden..

    kijk naar mijn banner aub.

    ik wil vanaf morgen ochtend gaan temperaturen.
    waar moet ik op letten?

    bij welke verhoging en hoeveel dagen kan ik eventueel mijn ei verwachten?

    en wat als ie hoog blijft of lager word na een eventuele verhoging?

    liefs esther
     
  2. Sunshine09

    Sunshine09 Fanatiek lid

    4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Hoi Esther,

    Je kan het beste elke dag op hetzelfde tijdstip voor het op staan temperaturen. Vlak voor je ei heb je meestal een dip in je temp. daarna zal je temperatuur omhoog gaan. moet dacht ik zo'n 0.2 -0.3 graden hoger zijn. Als je 3 dagen achtereen een hogere temp heb dan voor je ei dan heb je je eisprong gehad.

    Ik ben al een tijdje bezig met tempen maar er is geen peil op te trekken echt irritant, gaat op en neer als een jojo

    Succes :) :D
     
  3. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Even kijken wat ik nog weet ;)

    1.ik zou beginnen de 1e dag van je menstruatie, omdat je het anders niet echt kuntvergelijken
    2.Het beste is als je elke dag ongeveer op hetzelfde tijdstip kunt temperaturen.Natuurlijk is één keertje ernaast zitten geen drama.
    3.Raadpleeg het topic 'temperatuurkaartjes' op dit forum, waar je ook veel info over fertilityfriend vind!(waar je je temperatuurkaartjes bij kunt houden)
    4.Als ik het goed heb, krijg je de dag na of 2 dagen na je ei een stijging van rond de 0.3 graden.Als deze een paar dagen aanhoud kun je ervan uitgaan dat je ei is geweest.
    5.Een dipje kan betekenen:- Niks speciaal
    -Innesteling (na 5-10 dagen)
    -Menstruatie (na een dag of 14)


    Zo dit is alles wat me zo te binnen schiet, hoop dat je er een beetje mee geholpen bent! :)

    Bij mij ging het trouwens ook een beetje als een jojo, maar veel mensen zijn er wel mee geholpen. ;)
     
  4. esther 7

    esther 7 Bekend lid

    18 jan 2007
    628
    0
    0
    oke meiden bedankt..

    als je zwanger bent blijft je temp dan hoog na je ei of daalt het weer...

    of blijft het zowieso hoog tot aan je nod.

    en dat het dan zakt als je ongi word en dat het hoog blijft bij eventuele zwangerschap....

    liefs esther
     
  5. Sunshine09

    Sunshine09 Fanatiek lid

    4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    na je ei blijft je temp. hoger dan voor je ei en als je ongi wordt gaat de temp. weer omlaag.

    Succes met tempen! :) :)
     
  6. esther 7

    esther 7 Bekend lid

    18 jan 2007
    628
    0
    0
    helemaal duidelijk...bedankt!
     
  7. HJ1977

    HJ1977 Actief lid

    6 jun 2007
    447
    1
    0
    Ik heb gelezen dat je jezelf moet temperaturen voordat je opstaat uit je bed. Dan neem je de temperatuur op van je basale lichaamstemperatuur. Deze is het meest constant en zorgt voor de meest betrouwbare curve. Ook moet je in je schemaatje verwerken wanneer je slecht hebt geslapen, wanneer je je niet helemaal goed voelt of wanneer je een avondje alcohol hebt gebruikt. Dit kan de temperatuur beinvloeden.
    Veel succes. Ik ga er zelf volgende cyclus ook aan beginnen!
     
  8. Enise

    Enise Fanatiek lid

    4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ga ook de volgende maand ermee beginnen..

    Alleen een vraagje;

    Ik neem aan dat het bij iedereen zo is haha.. maar de eerste paar dagen vloei ik best veel, hoe wil je dan eigenlijk rectaal tempen? Ik gebruik geen tampon, maar altijd maandverband.. Lijkt mij toch niet te doen zonder je bed uit te gaan?
     
  9. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik heb hier ook een vraagje over, moet je altijd rectaal meten?
    Ik kan dat namelijk niet, dus is onder de oksel ook goed?

    groetjes
    conny
     
  10. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Onder de oksel is zeer onbetrouwbaar, dat kan dus niet.
    Rectaal is het meest betrouwbaar.
    Tijdens de menstruatie, met name de eerste heftige dagen, hoef je eigenlijk niet te tempen, tenzij je een heel korte cyclus hebt. Je kunt gewoon na de menstruatie beginnen of als het al minder is geworden. (Je moet echter wel bijhouden op welke dag de cyclus begonnen is.) De waarheid is namelijk dat je temperatuur tijdens je menstratie niet zo interesssant is. De meeste vrouwen gaan gewoon door met tempen uit een soort van gewoonte of om erin te blijven. Meestal zul je na je menstruatie een aantal dagen een lage temp hebben. Op de laatste "lage" dag valt de eisprong. Als je ei gesprongen is, is je temp verhoogd (3 dagen of meer). Je moet klussen als je temp nog laag is dus. Combineren met slijmwaarnemen en/of ovulatietesten verheldert het beeld.
    Kom gerust meekletsen bij de tempkaartjes.
     
  11. Enise

    Enise Fanatiek lid

    4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Owh relaxed. Dan kan ik opzich na morgen ook beginnen met tempen..
     
  12. Realtjuh

    Realtjuh Fanatiek lid

    18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Ik temp anaal.. gewoon in de poeperd zoals ze 'vroegah' altijd al deden.. en dus ook tijdens mijn menstruatie.. omdat mijn temp meestal pas op dag 3 gaat dalen...
     
  13. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Maar ja dat is mijn probleem ik kan dat niet, dus tempen haalt denk ik voor mij niet zoveel uit.

    groetjes
    conny
     
  14. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Ik temp al vanaf het begin onder de oksel en heb elke maand m'n ei keurig kunnen vinden....het kan dus wel. En ik vind het veel prettiger op deze manier.
     
  15. Realtjuh

    Realtjuh Fanatiek lid

    18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Ik heb vorig jaar ook een maand of 6 onder de oksel getempt en kon mn ei ook goed vinden hoor!
    Als ik die kaartjes vergelijk met die van nu, dan klopt het gewoon.. had toen een luteale fase van 10 dagen en nu ook weer.. dus onder oksel kan gewoon hoor.

    Conny, misschien heb ik er overheen gelezen, maar waarom kan je dat niet dan? Kun je er niet bij, vind je het eng of wat?
     
  16. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik kan niet rectaal meten omdat ik een rectumamputatie heb gehad, ze hebben bij mij de dikke darm, endeldarm en anus weggehaald ivm een ernstige darmziekte. Ik heb dus geen anus meer vandaar dat ik niet rectaal kan meten. Maar ik zou graag willen tempen om zwanger te worden.

    groetjes
    conny
     
  17. Realtjuh

    Realtjuh Fanatiek lid

    18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Ow, das andere koek.. nee, idd dan gaat dat moeilijk..
    Maar zoals ik al zei, onder de oksel kan ook goed hoor!
    Als je maar elke dag op hetzelfde tijdstip tempt voordat je opstaat.
    Ik temp doordeweeks altijd gewoon als mijn wekker gaat om 6.30 en in het weekend is meestal mijn vriend rond die tijd al wakker (ja echt), dus dan is het -voor mij althans- niet zo'n probleem om dan de wekker ook te zetten om 6.30... dan temp ik en draai ik me weer om.
    Maar ja, dat moet je wel kunnen; wakker worden en weer verder slapen... ik heb daar iig geen problemen mee! (mijn vriend dan weer wel)
     
  18. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Je kunt ook oraal tempen of vaginaal. Deze temps worden ook als betrouwbaar gezien, zolang je maar de hele cyclus dezelfde methode aanhoudt.

    Alleen oraal kan minder handig zijn als je soms wel en soms niet met je mond open slaapt.

    succes.
     
  19. Realtjuh

    Realtjuh Fanatiek lid

    18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Om dat vaginale ging het nu juist, omdat dat tijdens de menstruatie wat minder fris is ;)
     
  20. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Oh, sorry. Je kunt deze dagen gewoon skippen, tenzij je cyclus erg kort is....
     

Deel Deze Pagina