Eerste symptomen na corona besmetting

Discussie in 'Corona forum' gestart door ZoWelkom84, 30 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Afgelopen vrijdag 23-7 gevaccineerd met ‘dansen met Janssen’. Zondag blijkbaar in contact geweest met positief persoon. Gisteren positief pcr test.

    mijn vraag is hoe was bij jullie het verloop van symptomen? Was gisteren dag 1? Ik heb een kleine kriebel in mijn keel, verder niks. Ik hoorde dat de klachten juist opkomen als poepen en vrij snel heftig werden. woensdag thuistest positief, gisteren sneltest (van werk) negatief. Had na die positieve thuistest direct afspraak gemaakt voor pcr test, dus ook gisteren gedaan en die dus positief. Ik hoop dat ik snel klachten krijg dus ook snel uit quarantaine kan..

    ben benieuwd naar jullie verloop
     
  2. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Als je geen klachten krijgt mag je na 5 dagen na de positieve test uit de isolatie.

    Mijn man en dochter hadden beiden 0 klachten tijdens hun besmetting.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ja klopt maar omdat ik ietwat kriebel heb in mijn keel zeggen ze toch 7 dagen nu… zucht
     
  4. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Ik was binnen het half uur dood ziek.
     
  5. LSL

    LSL Bekend lid

    6 nov 2020
    511
    470
    63
    Vrouw
    Mijn eerste klachten waren een onwijze loopneus, en algeheel grieperig, koorts etc. In de daarop volgende dagen ben ik echt doodziek geweest. Elke dag kreeg ik meer symptomen.
    Was ik zelf nogal verbaasd over gezien ik 'jong' fit en gezond ben. Maar het heeft me zo zwaar te pakken gehad.
    Maar genoeg mensen die geen tot amper klachten ervaren natuurlijk!
     
  6. maliro

    maliro Niet meer actief

    Ik werd verkouden, kreeg paar dagen later lichte koorts en ben 2weken kortademig geweest. Ben in totaal wel 4 weken flink moe geweest
     
  7. nanni1996

    nanni1996 Fanatiek lid

    23 jul 2008
    3.631
    320
    83
    Ik kreeg pas vrijdag/zaterdag klachten nadat ik de dinsdag positief was getest (5 dagen na laatste nauwe contact getest)
    Ik had verhoging, verstopte neus en volle holtes.. maandag waren de klachten zo goed als weg..
    (Was allemaal voor vaccinatie)
     
    Sylver vindt dit leuk.
  8. Jozefien85

    Jozefien85 Niet meer actief

    Bij mij begon het ook met een gekke kriebel in mijn keel dat hield flink wat dagen aan en toen ineens echt hondsberoerd. Hoesten, overal pijn, moe, duizelig, geur en smaak kwijt, extreem zweten.
     
  9. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Het wisselt dus echt erg…..

    Hoe lang zaten jullie in quarantaine dan in totaal? Ik hoop donderdag toch wel weer naar buiten te mogen eigenlijk
     
  10. nanni1996

    nanni1996 Fanatiek lid

    23 jul 2008
    3.631
    320
    83
    Ik mocht de vrijdag erna er weer uit.. al met al dus "lang" gezeten omdat mijn klachten pas later kwamen na mijn positieve test
     
  11. nanni1996

    nanni1996 Fanatiek lid

    23 jul 2008
    3.631
    320
    83
    Ik vergeet nog dat ik vanaf die zaterdag ook geen reuk en smaak meer had.. smaak was na 2 weken terug.. reuk nog steeds niet
     
  12. LSL

    LSL Bekend lid

    6 nov 2020
    511
    470
    63
    Vrouw
    Ik in totaal 11 dagen dat ik het aandurfde om mijn kamer af te komen, maar toen was ik nogsteeds echt doodmoe en zeker nog niet fit. Maar koorts en ergste hoest en kortademigheid waren toen weg of echt aanzienlijk minder
     
  13. Semmie87

    Semmie87 Actief lid

    2 mrt 2016
    305
    168
    43
    NULL
    NULL
    Ik had rillingen en het gevoel dat ik koorts kreeg of had, dag erna positieve thuis test, 3e dag positieve pcr test.
    Mijn klachten waren vooral een grieperig gevoel, hoesten kwam aan het eind van de week waardoor ik ook nog niet naar buiten mocht vanaf dag 7. Nu dag 13 lig ik nog beroerd op bed, de 2e week kwam de hoofdpijn... man wat een ellende is dat!
    Hopelijk blijven je klachten hierbij, beterschap!
     
  14. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ik hoop heel stiekem dat dat vaccin iets gedaan heeft.. ga ook nog even bellen of die nu opnieuw moet. Daar twijfel ik nu ook over..
    Ik ga er vanuit dat ik wel een slechte dag krijg of minimaal 2….
     
  15. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.317
    12.013
    113
    Vrouw
    Als je test vanwege contact en dus nog geen klachten hebt rekenen ze vanaf de dag van testen. Als je gaat testen omdat je klachten hebt rekenen ze vanaf de dag dat de klachten begonnen.

    Heb je helemaal geen klachten, dan mag je na 5 dagen uit isolatie/quarantaine. Heb je wel klachten? Ook heel minimaal, zoals jij net een kriebel in je keel? Dan rekenen ze 7 dagen.

    Ik ben er niet heel ziek van geweest. Ik ben besmet door onze oudste zoon. Hij heeft het gekregen van een vriend. Hij testte op dag 5 positief, maar had pas op dag 7/8 een beetje een volle neus. Dat was bij hem alles.
    Bij mij begon het met hoesten en hoofdpijn. Ik heb een aantal dagen een beetje gehoest. Voelde me grieperig, alsof ik koorts had, maar ik had het niet. Had een wattig gevoel in mijn hoofd, slecht kunnen concentreren.
    Al met al duurde het een dag of 10 voor ik me weer behoorlijk fit voelde.
     
  16. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Ik heb alleen 2 dagen geen geur en smaak gehad. Verder geen ‘klachten’.
     
    ZoWelkom84 vindt dit leuk.
  17. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Jullie waren allemaal op dat moment nog niet gevaccineerd of net wel of maar 1? ik had echt net twee dagen ervoor janssen gekregen. En zondag bij besmet persoon geweest
     
  18. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Ik ben niet gevaccineerd.
     
  19. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Zooo beter!
     
    Nikki23 vindt dit leuk.
  20. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.033
    2.166
    113
    Ik was niet gevaccineerd. Woensdagavond voelde ik me wat lamlendig, hoofdpijn, beetje verhoging en hoesterig. Donderdagochtend flink koorts en echt ziek. Ik kon gelijk terecht voor een pcr en had ‘s avonds de positieve uitslag.
    Daarna behoorlijk ziek geweest. Ik ben bijna 4 weken in quarantaine gebleven, laatste week mocht ik wel een rondje om het blok lopen (meer kon ik ook niet) aan de arm van mijn man, maar nog niet ergens heen of bezoek krijgen. Jongste kind moest uiteindelijk ook 4 weken binnen blijven, omdat de een na de ander het kreeg, en bij hem de teller steeds opnieuw begon te lopen.

    De kinderen zonder klachten maar wel positief mochten na 5 dagen alweer naar buiten. Mijn man met verkoudheidsklachten na 7 dagen én 24 uur klachtenvrij.
     

Deel Deze Pagina