Eerste symptomen waterpokken bij peuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mooiezomer, 19 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Vanmorgen kwam ik een moeder tegen van een meisje dan bij L. op peuter turnen zit. Die moeder vertelde me dat haar dochter deze week niet ging omdat ze waterpokken heeft. Heel vervelend voor het meisje.
    Omdat de meisjes best veel met elkaar omgaan daar zou het maar zo kunnen dat L het ook gaat krijgen. Ze heeft het nog niet gehad. Tot nu is me niks bij haar opgevallen aan vlekjes, maar zal vanavond na het douchen eens goed kijken.

    Maar waar moet ik op letten? Wat zijn de eerste symptomen van waterpokken? Hoe lang duurt het voordat het bij iemand anders zichtbaar is en wanneer is het besmettelijk?

    -x-
    Mooiezomer
     
  2. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.150
    1.943
    113
    De incubatietijd is twee weken voordat de eerste pokjes zichtbaar zijn. Mijn kinderen waren een paar dagen flink verkouden voordat de eerste pokjes verschenen. We hebben ze, nadat we de eerste waterpokken hadden gespot, meteen twee keer per dag in een havermoutbadje gezet en Kidsclin gesmeerd. Ze hebben er beide geen last van gehad. Als je 's ochtends een rood vlekje ziet, op de buik bijvoorbeeld, en als er 's avonds een of meer vlekjes zijn bijgekomen, kun je er wel vanuit gaan dat dat waterpokken zijn.
     
    Mooiezomer vindt dit leuk.
  3. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Duurt inderdaad even voordat ze het krijgt, als ze al besmet zou zijn. Hier kreeg onze zoon het vorig jaar van z'n vriendje en daar zat 12 dagen tussen.
    Hier is hij er 1-2 dagen ziek van geweest, wat verhoging en meer geslapen. De eerste nacht echt vreselijke jeuk gehad, maar daarna ging het eigenlijk al wel weer.
    Hier begon het inderdaad ook met 3 pokjes op z'n buik de 1e ochtend, de avond al wat meer en de volgende ochtend zat hij helemaal onder.
    Hier ook elke avond een havermout badje en 2x per dag gesmeerd met kidsclin.

    Ik heb hier een goede link over waterpokken. Mijn kind heeft waterpokken - Zwangerschapspagina
     
  4. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Zowel mijn jongste als oudste moesten een dag voordat de blaasjes kwamen ineens spugen" verder geen verkoudheid of koorts, ze waren er ineens heel heftig en na een dag of vier verdwenen ze weer.
    Havermoutbadjes deden hen beiden goed. Met het gevulde washandje heb ik ze heel zachtjes ingesmeerd met havermoutprut en lekker lang in bad laten weken.
     
  5. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Mijn jongste kwam een maand of 2 geleden opeens: 'mama, ik heb hier een plekje'. Dat was precies bij de rand van zijn broek. Ik dacht gelijk aan waterpokken. Zijn shirt uitgedaan en toen bleek hij er een stuk of 6 op zijn rug en buik te hebben. Toen ik het tegen mijn man zei zei hij: ja, dat klopt, ik zag er gister ook een paar op zijn billen bij het omdoen van zijn luier.
    Mannen...... :roflmao:
    Daarna bleek hij er ook 3 op zijn hoofd te hebben.
    Hij is niet ziek geweest, na een paar dagen waren ze ingedroogd en al bijna weer weg.
     
  6. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Mijn dochters hadden vorig jaar allebei ineens jeuk. En een paar plekjes. Oppas dacht eerst aan muggenbultjes oid. Paar uur later Konden ze niet meer stoppen met krabben. Volgende dag koorts en mega jeuk. Zijn allebei flink ziek geweest vooral de toen 2 jarige. Ze heeft nu nog littekens in d’r gezicht. Havermout badjes hielpen hier ook goed Ze hebben uren in bad gezeten.
     
  7. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Ze hebben vorige week voor het laatst samen contact gehad. Dus dan zou het nu nog minimaal een week duren voordat de eerst waterpokken ontstaan. Als ze komen...
    Waar kopen jullie de havermout voor in bad? Gewoon bij een reformwinkel?
     
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier merkten we het pas echt bij de eerste waterpokken, het begon bij de oudste in het gezicht en bij de jongste op haar buik. Bij de oudste wist ik het zeker bij 5 waterpokjes, bij de jongste - 2 wkn na de oudste - was ik er alert op en viel het bij de eerste op (ze was toen ook 6mnd, dus viel ook wel op op zo’n klein lijfje).
     
  9. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Een van de eerste symptomen is vaak hoesten.
    Ik zag eerst 1 plekje bij zijn pols maar toen dacht ik nog niet aan waterpokken waardoor hij nog 2 dagen naar school is gegaan. Daarna kwamen pas de andere plekjes, vooral bij zijn boxershort gebied en de dag daarna overal een beetje.
    Maar voor het eerste vlekje zat hij wel al enkele dagen te hoesten en naderhand las ik op google dat dat ook een symptoom is.

    Uiteindelijk viel het goed mee. 2 dagen jeuk gehad. Maar niet ziekziek.
    Wel heeft hij 2 kleine littekens op zijn voorhoofd terwijl ik hem niet heb zien krabben. Hopelijk trekt het nog weg. Hij had het in december.

    Zalf en zemelbadje haalde ik bij de Etos. Zat samen in een verpakking.
     
    Mooiezomer vindt dit leuk.
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Nope, gewoon bij supermarkt.
     
    Mooiezomer vindt dit leuk.
  11. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Gewoon een pak goedkope havermout halen bij de supermarkt. Havermout in een washandje doen en dichtknopen met een elastiekje. Dit laat je weken in het badje en dan komt er een soort witte slijmerige substantie uit, je kan je kindje er ook mee insmeren. Verder geen zeep of ander spul gebruiken om te wassen, alleen dat.
     
    Mooiezomer vindt dit leuk.
  12. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Mijn dochter kreeg ze van de één op de andere dag. Smorgens zaten er plotseling wat pukkels in haar nek. Paar uur later al veel meer. De volgende dag zat ze er helemaal onder, zelfs haar vagina en daar deed het echt pijn. Ze is er best wel ziek van geweest en zat het liefst de hele dag in bad met havermout. Hier duurde het wel een week voordat het beter begon te worden
     

Deel Deze Pagina