Eerste symptomen zwangerschap bij Uterus Bicornis

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Juffie33, 18 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie33

    Juffie33 Actief lid

    20 sep 2015
    239
    7
    18
    Vrouw
    Leerkracht speciaal basisonderwijs
    Hallo allemaal,

    Tijdens mijn eerste zwangerschap is er ontdekt dat ik een uterus bicornis heb (baarmoeder die in 2 hoornen is gedeeld).
    Inmiddels zijn we aan het kijken of wij nog een keer zwanger mogen worden, ik heb nu een vraag over de eerste verschijnselen van een zwangerschap bij deze afwijkende baarmoeder.
    Dit weekend zou ik ongeveer ongesteld moeten worden, ik heb licht bloedverlies, dus dat is even afwachten, maar niet direct een goed teken. Of zou dit afkomstig kunnen zijn uit de andere helft?
    Ik ben namelijk al wel een dag of 4 met vlagen misselijk en heb een vreemde smaak in mijn mond. Ook ben ik al bijna een week erg winderig (oeps...).
    Ik heb geen test in huis, maar mijn hoofd blijft malen, denk dat ik gewoon hard moet zijn, er is bloed zichtbaar, dus dan ben je niet zwanger, maar ik heb wegens die klachten wel echt hoop.

    Wat waren jullie eerste verschijnselen van een zwangerschap bij deze afwijkende vorm?
     
  2. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Als je twijfels hebt, gewoon een test doen.

    Zelf heb ik een deuk boven aan mijn baarmoeder (hartvormig). Maar bij jou is je baarmoeder in tweeën gedeeld zeg maar?
     
  3. K00

    K00 Niet meer actief

    Hoe is het afgelopen deze ronde?
     
    Juffie33 vindt dit leuk.
  4. Juffie33

    Juffie33 Actief lid

    20 sep 2015
    239
    7
    18
    Vrouw
    Leerkracht speciaal basisonderwijs

    Ja, goed! Ik ben zwanger volgens de test. Komende week denk ik de huisarts maar bellen. Maar misschien zegt die wel dat ik al te vroeg bel?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    K00 en Kristientje vinden dit leuk.
  5. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Wat een fijn nieuws!! Gefeliciteerd!! :)
     
    Juffie33 vindt dit leuk.
  6. Juffie33

    Juffie33 Actief lid

    20 sep 2015
    239
    7
    18
    Vrouw
    Leerkracht speciaal basisonderwijs
    Ja, echt heel fijn! Heb wel wat bruin verlies, maar dat had ik bij mijn eerste zwangerschap ook wel in het begin. Al heb ik liever dat het stopt, maar mogelijk komt dat door de dubbele baarmoeder. Sowieso is het natuurlijk mega spannend!
     
  7. Juffie33

    Juffie33 Actief lid

    20 sep 2015
    239
    7
    18
    Vrouw
    Leerkracht speciaal basisonderwijs
    En jij schiet al op zo te zien?
     
  8. Juffie33

    Juffie33 Actief lid

    20 sep 2015
    239
    7
    18
    Vrouw
    Leerkracht speciaal basisonderwijs
    Dank je! Jij bent alweer over de helft zie ik. Dat is ook fijn, maar het blijft natuurlijk spannend!
     
  9. K00

    K00 Niet meer actief

    Wauw! Super. Gefeliciteerd!
    Bellen kan altijd toch :)

    Ja, zaterdag 34 weken. Begint echt iets te worden nu :)
     
    Juffie33 vindt dit leuk.
  10. Juffie33

    Juffie33 Actief lid

    20 sep 2015
    239
    7
    18
    Vrouw
    Leerkracht speciaal basisonderwijs
    Nou en niet zomaar iets hoor! Is het jouw/jullie eerste kindje?
     
  11. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Dat zou best kunnen! Dat bruinverlies maakt het zeker extra spannend, ik hoop voor je dat het gauw stopt zodat je heerlijk kan gaan genieten. :)

    Ik ben ondertussen inderdaad over de helft, 24 weken grens ook gehaald, op naar de volgende mijlpaal! ;)
     
  12. Juffie33

    Juffie33 Actief lid

    20 sep 2015
    239
    7
    18
    Vrouw
    Leerkracht speciaal basisonderwijs
    J
    Ja van mijlpaal tot mijlpaal kijken, dat deden wij ook. Hier nog steeds wat lichte symptomen, dus tot nu toe gaat het goed, haha.
     
  13. K00

    K00 Niet meer actief

    Late reactie, maar t is onze 3e!

    Hoe gaat het met jou?
     
  14. Juffie33

    Juffie33 Actief lid

    20 sep 2015
    239
    7
    18
    Vrouw
    Leerkracht speciaal basisonderwijs
    Hoi, nou spannend, nog wel streepje zichtbaar op de test vandaag Tegelijkertijd ook nog steeds bloedverlies. Lichte kwalen. Vandaag de assistente can de huisarts gebeld, zij wist niet of ik naar verloskundige moest of ziekenhuis, dus kan morgenmiddag pas weer bellen.
    Ben zo onzeker tijd kruipt echt voorbij. Bloedverlies kan natuurlijk goed met 2 baarmoeders, vorige keer had ik dat ook wel, maar weet niet meer precies hoelang. En ja, wanneer zou het streepje dan lichter worden?
     
  15. Daenerys

    Daenerys Fanatiek lid

    21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik heb een uterus didelphys (andere vorm van uterus biocornis) dus 2 baarmoeders, 2 vagina’s maar ik heb bij mijn zwangerschappen wel bloed verloren.
    Ene was een vmk met 5 weken en de andere zwangerschap heb k met 9 weken wat bloed verloren maar dit bleek dus gewoon uit de andere baarmoeder te komen. Ik snap je gevoel heel goed want bij ons is het net even anders met onze baarmoeders, die onzekerheid lijkt daardoor nog erger te worden vond ik.
    Ik wens je een hele fijne zwangerschap toe en dat dit wondertje maar mag blijven plakken! X
     
  16. Daenerys

    Daenerys Fanatiek lid

    21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Oja, bij mijn miskraam werden de testen echt al direct lichter en de dag erna toen k het vruchtje verloor was de test ook gelijk wit... ik duim voor je!
     
  17. Juffie33

    Juffie33 Actief lid

    20 sep 2015
    239
    7
    18
    Vrouw
    Leerkracht speciaal basisonderwijs
    Hoi @Daenerys , wat fijn dat je even hebt gereageerd. Ik heb het idee dat het inderdaad een soort van menstruatie is, maar goed, bevestiging is altijd fijn natuurlijk.
    Gisteren nog een test gedaan en de streep loopt mooi op. Vanmorgen op het werk werd ik een tijdje echt even heel misselijk. En gisteravond en nu heb ik wat gevoelige borsten, herkenbaar van de eerste zwangerschap. Dus ik heb goede hoop. Ik heb vandaag gebeld en ben volgende week al welkom in het ziekenhuis!
     
    Kristientje vindt dit leuk.
  18. Daenerys

    Daenerys Fanatiek lid

    21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Wat goed!! Gefeliciteerd!
    Das wel fijn he, dat je al zo snel terecht kunt bij de gynaecoloog voor een echo.
    Ik wens je een fijne zwangerschap toe en mochten er nog vragen zijn kun je me altijd een PB sturen.
    Ik weet zelf nog wel dat ik zo op zoek was naar lotgenoten en hoe het bij hun verliep, maar helaas had ik niemand om ervaringen mee uit te kunnen wisselen dus ik sta er graag voor open.

    Liefs xxx
     

Deel Deze Pagina