Eerste tandje komt door met wondje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Muggleborn, 26 feb 2022.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muggleborn

    Muggleborn Actief lid

    19 nov 2020
    340
    462
    63
    Vrouw
    Goedemorgen mama's
    Sinds eergisteren voel ik een hard scherp puntje in mijn dochter haar onderkaak , dit zal dus waarschijnlijk een tandje zijn.

    Maar overal zie ik foto's en dat ziet er anders uit dan bij mijn dochter.
    Ik mag niet kijken van haar dus de keren dat ik het zie is echt met toeval of als ik op een onverwacht moment even haar lipje naar beneden doe , maar het lijkt meer op een wondje?
    Haar tandvlees is daar wittig van kleur en er zit een wondje en daar voel ik ook dat puntje , maar ik zie hem niet?

    Is dit dan wel een tandje? Of heeft ze het gewoon kapot gebeten op iets?

    Heb geen duidelijkere foto's.. kon een filmpje maken en daar heb ik screenshots van gemaakt
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.755
    1.339
    113
    Vrouw
    Ik kan het op de foto’s niet zien. Bij mijn zoon zag je verschillende dingen, soms eerst een wittig bultje en vervolgens een stukje tand zonder verkleuring van omliggend tandvlees.
    Soms een soort wondje, alsof er een sneetje op de plek zat met felrood tandvlees, alsof er wat bloed onder zit. Na een paar dagen kwam er dan ook een wit puntje door.
    Maar lastig te zeggen omdat ik het dus niet zie op je foto’s. Misschien even foto maken als ze slaapt?
     
  3. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.009
    5.150
    113
    Gebeurde hier ook wel eens, ik denk dat als een tandje bijna door is, en ze bijten ergens op, het er doorheen drukt zeg maar - tandvlees zit er nog tussen, dus dan krijg je een wondje. Hier hadden ze soms (zeker bij kiesjes) ook een beetje bloed in mond.
     
  4. Muggleborn

    Muggleborn Actief lid

    19 nov 2020
    340
    462
    63
    Vrouw
    Ja dat lukt dus ook niet goed, ze houdt haar lippen stijf op elkaar .. ik zie ook dat de kwaliteit van de foto's echt heel slecht is hier..

    Ze ligt nu in haar bedje dus als ze straks wakker is zal ik nog een poging wagen, ze wil echt niet dat ik eraan zit het is dat ze soms mijn vinger pakt om op te kauwen dat ik dat puntje voelde
     
  5. Muggleborn

    Muggleborn Actief lid

    19 nov 2020
    340
    462
    63
    Vrouw
    Oh echt? Hier nog geen bloed gezien , maar fijn om te weten dat dat dus kan gebeuren ...
     
  6. Muggleborn

    Muggleborn Actief lid

    19 nov 2020
    340
    462
    63
    Vrouw
    Zijn deze beter? Ze wil echt niet dat ik eraan kom.
    Het lijkt op een sneetje met wit tandvlees eromheen is dat normaal?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.755
    1.339
    113
    Vrouw
    Ja ziet er idd uit zoals ik al beschreef, als een soort sneetje. Naar mijn idee dus normaal :)
     
    Muggleborn vindt dit leuk.
  8. Muggleborn

    Muggleborn Actief lid

    19 nov 2020
    340
    462
    63
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie haha dit is mijn eerste kindje dus het is allemaal nieuw en heb het wel gegoogled maar daar zie ik foto's die er toch even anders uitzien dus vroeg me toch af of dat het normaal was ;)
     

Deel Deze Pagina