Eerste vliegvakantie met peuter en dreumes. Stress!

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mirjam2112, 7 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam2112

    mirjam2112 Niet meer actief

    Wij gaan begin juni 2 weken naar Zuid Spanje, we verblijven daar in het appartememtje van mijn schoonouders dus van alle gemakken voorzien, voor volwassenen dan.

    Wat kan ik het beste geven met stijgen en landen? Demi is dan bijna 3 en Justin net 13 maanden. Is een pakje met rietje goed of liever een tuitbeker? En mag dat eigenlijk wel mee?

    We hebben een buggy van 5kg die dus mee mag tot aan de gate.
    Maar hoe doe je dat met een campingbed? Die zijn natuurlijk loodzwaar, de onze dan ;) zit je dan niet gelijk aan de max van je bagage?

    En we kunnen kiezen tussen een hele vroege vlucht, 5uur vanaf huis vertrekken en daar ongeveer 6uur.
    Of juist vrij laat vliegen, maar dan vliegen we na 2000u en ik vermoed dat de kindjes niet op schoot gaan slapen en dus het hele vliegtuig bij elkaar krijsen.
    Mijn so adviseerde de late vlucht zodat je niet hoeft te haasten, maar die vermoeidheid lijkt me lastig.

    En verder zijn alle overige tips altijd welkom :D
    Ik kan nu al stressen over wat we allemaal mee moeten nemen :$
     
  2. jufD

    jufD Bekend lid

    10 mrt 2009
    897
    23
    18
    Ik zit nu ook al in de stress voor onze vliegvakantie in mei/juni, mijn kleintje is dan 7 maanden. Wij gaan naar Aruba dus dat is ook nog een flink stuk vliegen. En toevallig zat ik vandaag te kijken naar babybedjes die eventueel mee het vliegtuig in kunnen, in de koffer of als extra bagage.
    Ik lees hier dus even mee, want ik kan ook wel wat tips gebruiken:D
     
  3. muijens

    muijens Lid

    29 nov 2010
    43
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Mensen wat al een stress vooraf. Relax en enjoy :) Ons zoontje was 8 maanden oud toen we voor het eerst met hem gingen vliegen. Korte vlucht naar KOS. Ging perfect. Met 1 oortje lag hij tegen mij aan. Hij had een speentje in om op te zuigen en met mijn andere hand heb ik zijn andere oortje dicht gehouden. Verliep prima. Met de tweede vlucht, naar Portugal, ging het iets minder. Hij wilde tijdens het opstijgen niet vast gezet worden met de gordel. Doordat hij zo tegen sputterde konden we hem ook n iet tegen ons aan houden zoals op de eerste vlucht. Je voelt je misschien wat ongemakkelijk als je kind zo krijst maar je moet je er bij neerleggen dat het kan gebeuren. Diep adem halen, zelf rustig blijven en na 10 / 15 minuten is het over. Succes met de vluchten.
     
  4. muijens

    muijens Lid

    29 nov 2010
    43
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Oh ja, camping bedje hebben wij niet meegenomen. Dat hadden we gereserveerd met de boeking van het appartement. De eerste vakantie de buggy van de kinderwagen meegenomen. Tweede keer een gewone kleine buggy. Onze kinderwagen met buggy inzet was trouwens wel gesneuveld door het gooien met de kinderwagen tijdens het uitladen. Hij lag defect op de band. Gelukkig was het binnen een jaar en hadden we nog garantie.
     
  5. muijens

    muijens Lid

    29 nov 2010
    43
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Oh ja 2, ben benieuwd wat jullie doen met de benodigdheden voor de baby. Denk aan luiers, voeding, pap, potjes Olvarit, enz. Wij hebben steeds voldoende meegenomen voor de eerste twee dagen. De rest kochten we dan ter plekke. In Griekenland en Portugal worden tenslotte ook baby's geboren en zijn deze spullen ook verkrijgbaar. Maar als ik zo in onze omgeving eens luister zijn wij daar veel makkelijker in dan de meesten. Die schouwen voeding, luiers, doekjes, potjes, enz mee voor de hele vakantie. Moet er wel bij zeggen dat we een heel makkelijk kind hebben dat tot op heden ook geen last heeft van alergieen.
     
  6. supermummy

    supermummy Niet meer actief

    -Ik neem altijd alleen luiers voor de eerste dag(en) mee, daarna koop ik terplekke

    Als je een appartement hebt van alle gemakken voorzien dan kan je daar ook gewoon koken? Eventueel staafmixer mee? Ik zou zeker geen potjes van thuis meenemen. Hier heb ik nooit potjes gegeven maar als je wel potjes geeft kan je die ook gewoon terplaatse kopen in alle supermarkten.

    Campingbedje zou ik ook niet meenemen. Misschien dat als je schoonouders vantevoren gaan kunnen ze een bedje aanschaffen en daarna ook daar laten staat. Komt toch altijd van pas. dingen kan je kopen voor ongeveer 30 euro in de grotere supermarkten zoals Carrefour en Alcampo.

    -Drinken mag je meenemen in verpakkingen van max 100 ml per stuk.
    -baby voor tijdens de reis is ook toegestaan
     
  7. mirjam2112

    mirjam2112 Niet meer actief

    Nee als dat zou kunnen, maar helaas gaan (kunnen) ze zelf niet meer komend half jaar/ jaar.
    En als we voor de late vlucht gaan hebben we de eerste nacht toch ook iets nodig om onze man in te laten slapen... Maar ik kan het even in de groep gooien :)

    Thnx zo ver... Iemand nog ideeen over het vroeg of juist laat vertrekken ??
     
  8. supermummy

    supermummy Niet meer actief

    Oké tja ligt er maar net aan hoe je kindje is maar ik zou hem dan voor de eerste nacht tussen ons in leggen of in een matras naast het bed. Ik zou in ieder geval niet met een campingbedje gaan slepen.

    Over vliegen het fijnst vind ik rond 11/12 uur sochtends vliegen als dat niet kan dan liever heel vroeg sochtends denk ik.
     
  9. mirjam2112

    mirjam2112 Niet meer actief

    Tussen ons in slapen heeft hij nog nooit gedaan, denk ook niet dat hij dat op vakantie wel gaat doen. Daarbij zijn we allebei onrustige slapers dus vind ik het een beetje eng.

    Heb het hier geopperd om daar een campingbedje mee te nemen maar volgens m'n vriend is ons campingbedje onverwoestbaar ;) zucht.... mannen..
    Maar goed, we hebben er 3 in totaal (bij de opa's en oma's) en mocht er 1 stuk gaan is het geen ramp.

    Als je 100ml per stuk mee mag nemen kan je dus geen pakjes drinken meenemen. Maar die zijn wellicht ook in het vliegtuig te krijgen? Of een lege tuitbeker mee en in het vliegtuig iets bestellen?

    M'n vriend zei trouwens ook al: Relax! Het is vakantie hoor!!
    Maar ik wil alles goed geregeld hebben, dan kan ik pas relaxen :D
     
  10. mirjam2112

    mirjam2112 Niet meer actief

    Oh ja, nog een vraag.

    Wij moeten voor de kids ID kaarten aanvragen.
    Moeten we dan samen (vriend heeft de kids wel erkend maar officieel geen gezag, we zijn ook (nog) niet getrouwd) ?
    En moeten we nog geboorteaktes meenemen? Kan er op de site van de gemeente gek genoeg niks over vinden.
     
  11. Champy

    Champy Fanatiek lid

    26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Als je vriend ze alleen erkend heeft, hoeft hij niet mee om id kaarten aan te vragen volgens mij. Jij hebt als enige gezag nu namelijk.
    En volgens mij heb je alleen een pasfoto nodig van je kinderen, de rest qua info hebben ze namelijk al in hun bestand.
     
  12. Vollutto

    Vollutto Niet meer actief

    Ik weet niet precies hoe dat zit, of je vriend wel of niet mee moet. Volgens mij niet, dat geldt alleen als je getrouwd bent.
    Je moet trouwens je kindjes meenemen bij het aanvragen en het ophalen van de ID-kaarten.
     
  13. dt50

    dt50 Actief lid

    5 jan 2009
    215
    0
    16
    Ik zou écht geen campingbedje meenemen, het is qua gewichti voor de bagage niet te doen, maar daarnaast vond ik het al genoeg slepen met een baby, buggy, koffers, handbagage.
    Als het echt echt niet anders kan een deryan bedje.

    Moet ik inderdaad ook bijzeggen: wanneer ik zo'n stress zou hebben van vakantie, zou het voor mij geen vakantie zijn. En dan zou ik dus niet gaan.

    Is het geen optie om dit jaar lekker dicht bij huis te blijven en evt volgend jaar of zo gaan. Wanneer het al stress geeft omdat je niet weet of je s ochtends of s avonds moet vliegen: wij hebben een eind van de middag vlucht genomen, zodat we om 24.00 uur thuis zouden zijn. Resultaat: 8 uur vertraging.
    Houd er dus rekening mee dat er vanalles onverwacht kan gebeuren, wat je niet kunt plannen
     
  14. limegreen

    limegreen Bekend lid

    6 mei 2008
    892
    0
    0
    het gewicht van je campingbedje moet je mee rekenen met het gewicht van je koffer..
    dus je mag maar 20 kilo en als je bedje al 5 kilo is dan mag je nog maar 15 kilo aan koffers..
    en kinderwagens zou ik niet mee nemen , die komen 9 van de 10x kapot op de band terug, je kan beter een goedkope buggie kopen en die mee nemen..
    weet niet met welke maatschapij je vliegt maar meestal mag je voor baby's gewoon potjes en drinken mee nemen , misschien dat je wel moet laten zien dat het baby voeding is en danmoet je zelf overal een hapje van nemen..
     
  15. caromama

    caromama VIP lid

    23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Hoi,

    kun je geen opvouwtentje huren/lenen voor Justin? Die wegen een stuk minder en kunnen misschien gewoon in de koffer. Ik zou persoonlijk zelf de vroege vlucht nemen. Wij hadden dat ook toen we naar Tunesië gingen. De kids waren nog een beetje slaperig dus redelijk rustig op het vliegveld tijdens het wachten. En wanneer je op de bestemming aankomt zijn ze vaak nogal druk/uitgelaten na al dat stilzitten en spannende gebeurtenissen, dus om ze dan gelijk op bed te moeten leggen zal misschien wat lastiger worden.

    En ik zou idd voor Justin een gewone paraplu buggy meenemen. Die kan tot de gate. Scheelt een hoop gesjouw, want de gewone wagen moeten je met de bagage inchecken geloof ik, en dan zou je hem de rest van de tijd moeten dragen. Ook niet handig!

    Enne, nu gewoon een beetje relaxen. Wordt vast hartstikke leuk en komt allemaal goed!

    Oja, en over de oortjes. Je kunt voor Justin een fles/tuitbeker meenenem met 100 ml. water/sap erin. Demi kun je evt. een snoepje geven om op te sabbelen als ze dat kan. Dat verlicht ook de druk op de oren. Of kinderkauwgom.
     

Deel Deze Pagina