Bij m'n eerste is de bv volledig in de soep gelopen, laten we het houden op hele slechte begeleiding i.c.m. een vreselijk versufde moeder d.m.v. hormonen en pijnstilling na een keizersnede. Ik heb hier tot op heden altijd heel veel verdriet van gehad, het zit nog steeds heel erg diep. Inmiddels zwanger van nummertje 2 en om herhaling te voorkomen wil ik graag van te voren gaan kolven om te voorkomen dat er uberhaupt gevoed gaat worden met kunstvoeding. Op dit moment komen er al aardig wat druppels uit m'n borsten. Ik probeer dit niet teveel te stimuleren omdat ik niet weet of dit kwaad kan. Wat is wijsheid? Per wanneer zou ik kunnen gaan kolven en aan welke hoeveelheden moet ik denken?
Hoi, Actief voorkolven start je vanaf 37 weken ongeveer. en kleine beetjes. Het gaat er vooral om dat je borsten al colostrum geven en jij weet hoe je dit kunt kolven met de hand. Voorkolven doe je ook met de hand bij voorkeur, en een keer of 2 per dag. Evt. kun je dit opvangen: in kleine spuitjes die je online bestelt of bij je apotheek haalt. Deze kun je invriezen en meenemen wanneer je in het ziekenhuis moet bevallen. Mocht je kindje om wat voor reden dan ook niet kunnen drinken, heb je de eerste voeding bij je en koop je dus tijd. Jij kunt dan kolven met de hand, want dat heb je dan al langer gedaan en je kunt dus je kindje van voeding voorzien. Voordeel is dat het snel op gang is en er voeding beschikbaar is! de vrijwilligers organisatie La leche league heeft een document uitgeschreven hierover. Kijk of je dit kunt bestellen. Of vraag een lactatiekundige jou hierin te begeleiden. Dan heb je direct ook een contact in je telefoon staan op het moment dat je kindje geboren is! Handig! Veel succes en geniet nog van je zwangerschap!