Eetschema zwangere

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Magnolia29, 5 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Wat en hoeveel eten jullie op een dag? Maak je bewuste keuzes om de 'schade' qua aankomen te beperken?

    Bij de vorige zwangerschap ben ik 30kg aangekomen, mede door mijn lipoedeem. Heeft me meer dan een jaar gekost om het eraf te krijgen, vond het verschrikkelijk. Nu pril zwanger en ik heb echt vreselijke honger. Wil er niet aan toegeven, maak bewuste keuzes in wat wel/niet maar tips zijn altijd welkom!
     
  2. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Wat herken ik jouw vraag. Ik zit namelijk in het zelfde schuitje. Ik ben in mijn eerste zwangerschap ook 30 kg aangekomen:eek:. Het stomme is dat ik me in het dagelijkse leven mensen help met afvallen:D. En ook nog eens heel succesvol. En in mijn normale leven heb ik geen enkel probleem met mijn gewicht. Dus nu ik ook weer zwanger ben, ben ik ook heel bewust bezig met mijn eten, maar voel ook de behoefte om te eten.

    Geef jezelf eerst even een compliment dat je je bewust bent van de situatie. En probeer regelmatige eetmomenten in te bouwen. Dus, ontbijt, lunch en diner. En tussendoor verantwoorde tussendoortjes. Technisch gezien hoef je in het begin nog niet extra te eten, maar ik snap je behoefte, die heb ik nu ook (mopper de mopper). Gemiddeld gezien heeft een volwassen vrouw 2000 kcal op een dag nodig. Probeer je daar aan te houden. En wat ook belangrijk is, blijf in beweging.

    Als je het leuk vindt kunnen we hier wel blijven schrijven om elkaar te steunen en te helpen.
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  3. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    @Loolaa Ohhh wat fijn om te lezen dat zelfs een 'professional' hier moeite mee heeft :roflmao:

    Heb idd vaste leermomenten ingebouwd (ontbijt, lunch, diner en 3 tussendoortjes) waardoor het voornamelijk hoofdhonger is waar ik last van heb. Als emotie eter echt niet te doen, maar we doen ons best :D Beweging lukt ook aardig, probeer iedere dag sowieso een half uur te wandelen en ga naar yoga. Onze dochter van 2,5 is ook een heul energiek dus dat scheelt.

    Samen kletsen en elkaar ondersteunen lijkt me super leuk! :thumup:

    Hoe voel je je tot nu toe? En weet je zoon al dat hij grote broer wordt?
     
  4. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Niet teveel op het eten focussen. Probeer 'normaal' te eten, dus heb je nog steeds honger, neem een extra boterham of schep een klein bordje (gewoon normaal, gezond, groente, aardappel, vlees bv) extra op. Honger heb je niet voor niets en als je niet wat extra eet, hou je het niet meer vol op den duur en ga je helemaal los, meestal niet met gezond eten. Je schrijft al dat je vorige keer door de lipodeem vooral bent aangekomen. Dan zou ii me niet teveel zorgen maken om het eten. Hoe meer je met je voeding bexig bent, hoe meer het een strijd wordt en hoe groter de kans is dat je juist de 'verkeerde' keuzes maakt. Enneh, geniet ook vooral af en toe van wat lekkers he. Om een kilo aan te komen moet je 7000 kcal extra eten dan dat je verbrandt op een dag. Dat is echt heel veel.
     
  5. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Nou, dan slepen we elkaar er wel doorheen!!!:thumup::D:thumup:

    Ja, wat die hormonen allemaal met je doen? Ik heb dan ook van die enorme hongerkicks waarvan ik weet dat ze nergens op slaan. En dan wil ik het liefst zoet/zout/vettig. En een verantwoord tussendoortje vind ik dan ook maar stom. Ook je verzadiging- en hongergevoel hormonen nemen een loopje met je. Ben je trouwens in het niet zwangere leven ook een emotie eter?

    Wat grappig, mijn zoon is ook 2,5. Hij reageert nog niet heel hartelijk op het nieuws. Hij weet dat er een baby in mijn buik zit. Maar heeft volgens mij nog niet helemaal in de gaten wat dat gaat betekenen:roflmao:.
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  6. Jennifer93

    Jennifer93 Actief lid

    3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    Ik lees graag mee,
    Ben in mijn vorige 3 zwangerschappen allen veel aangekomen, rond de 20 kilo.
    Na veel lichamelijke ongemakken de laatste keer, bekken instabiliteit, en veel hoesten waardoor ik een buikspier scheurde en de laatste 2 maanden alleen nog maar in bed lag, en een Groot kind van 4650 gram kreeg met 41, 4
    Nu zwanger en ik dacht aan het begin dit wil ik echt niet nog eens, dus vanaf heet begin zwaar opletten wat ik eet, nu 34.5 zwanger en ongeveer 7 kilo bijgekomen, dus een heel groot verschil!!
    En heb nog steeds bekken instabiliteit maar echt zoveel minder als de vorige keer! Gewoon omdat ik min der zwaar ben en mijn lichaam het dus beter aan kan! Het werpt dus echt zijn vruchten af om erop te letten! En het voelt ook zo super goed om te kunnen zeggen dat je netjes binnen de lijntjes blijft!+!
     
  7. Jennifer93

    Jennifer93 Actief lid

    3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    Ps ik eet op een verjaardag ook gewoon een stukje taart hoor, en op zondag meestal een tussendoortje met het gezin.
    Maar doordeweeks geen tussen doortjes, geen suiker op brood, en kleinere porties, geen pap of ijs na etc..( heus ik ga echt de fout wel in, en vaker als 1x per week, maar je moet wel grenzen stellen, anders heeft het geen zin.
     
  8. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    @Magnolia29, hoe gaat het nu met je voeding en de kilo's? Hier gaat het al een stuk beter nu die vieze smaak uit m'n mond verdwenen is. Ben ook wat beweeglijker em dat scheelt ook in de kilo's:thumup::thumup:.
     
  9. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Wat fijn om te lezen! Zit nu op 9 weken en ben nu tussen de 2 en 3 kg aangekomen. Schommelt iedere dag een beetje haha. Voor mij valt dat echt reuze mee, bij de vorige zwangerschap waren het nu al meer dan 5. Ik probeer nog steeds erg te letten op m'n voeding, maar neem soms ook wel eens wat lekkers. Ik heb niet echt ongezonde cravings, vooral zin in mango's en crackers :roflmao:

    Bij jou gaat het dus ook beter, wat fijn! Mag ik vragen hoeveel kg je tot nu toe bent aangekomen?
     
  10. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Nee, dat is geheim!!!

    Grapje:roflmao:. Ik ben nu 7 kilo aangekomen.

    Mooi dat je het zo binnen de perken weet te houden:thumup:. Het scheelt dat je gezonde cravings hebt. Hoop voor je dat het zo blijft:cool:. Ik had een tijdje heel veel zin in beschuit met oude kaas. Maar dat is nu opeens ook weer over. Alhoewel ik het nu schrijf, krijg ik er wel weer zin in.:D
     

Deel Deze Pagina