effe zuchten

Discussie in 'De lounge' gestart door talia, 6 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    weet het even allemaal niet meer dus kom ik maar effe zuchten.
    wel geboortekaartjes of toch maar niet?
    bij ons werd het altijd gedaan maar bij mijn vriend dus niet.
    en als ik het doe wie gaat ze rond brengen, of toch maar wachten en mee geven met het bezoek?
    of als iemand thuis komt?

    dus nog maar eens pppffffff
     
  2. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Bij ons is het bij beide familie's gebruikelijk om een geboortekaartje op te sturen. Directe familie bellen we natuurlijk om de komst van de kleine te melden, en krijgen daarnaast ook een kaartje. Familie en vrienden die verder van ons afstaan sturen we een kaartje op ter aankondiging van de geboorte.

    Kost allemaal wel wat zeg.. Maar ja. Wij willen het zelf ook erg graag, om de geboorte van ons hummeltje niet zo maar voorbij te laten gaan.
     
  3. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ja ik wil het ook erg graag en wil ze het liefst zelf maken dus zal toch snel moeten beginnen wil ik ze op tijd klaar hebben, maar het is een hele discussie hoor als het bij een van beide niet gebruikelijk is
     
  4. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ook bij ons beiden is het gebruikelijk, dus wij sturen alle bekenden en familie een kaartje, in de buurt gooit mijn man ze ff op de bus, en voor de rest gewoon via de PTT ;)
    Inderdaad een prijzige aangelegenheid, misschien een tip voor anderen, wij hebben de kaartjes besteld bij een drukkerij in een sociale werkplaats dit scheelt ons 25% op de kaartjes, en aangezien wij er 125 besteld hebben scheelt dit nogal wat.. :rolleyes:
     
  5. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Tja een geboortekaartje is wel heel leuk natuurlijk. Eerlijk gezegd vind ik zo'n berichtje via sms maar niks.
    Maar je vriend kan er toch niet zo heel veel bezwaren tegen hebben? Tja misschien de kosten. Maar als je ze zelf maakt kan dat best meevallen. Het zou ook niet leuk zijn als je later spijt krijgt dat je het niet hebt gedaan. Succes.
    xx
    Chrisje
     
  6. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi

    Bij ons is het ook gebruikelijk . Ik stuur alleen dit jaar geen kerstkaartjes , ik doe een klein kaartje bij de geboorte kaartjes .

    groetjes yvonne
     
  7. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Wij hebben ook geb.kaartjes verstuurd. Daarin kun je ook vermelden of je nog rust, of hoe je wilt dat mensen op bezoek gaan komen. Wij hadden erin staan: Wil je Isa komen zien, bel dan even anders slaapt zij misschien. Wij vonden het wel prettig dat we er zelf nog een beetje controle over hebben, want in het begin was ik doodmoe en nu ga ik zelf tussen de middag ook lekker even rusten. We krijgen ook heel veel visite en ze wilden in het begin allemaal tegelijk komen. Je moet wel aan jezelf denken hoor.
    Er zijn ook mensen die erin hebben staan wanneer de rusttijden zijn, meestal tussen 13.00 en 15.00 uur.
    t Is maar net wat je wilt.
    Succes met je beslissing!
     
  8. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik heb ook kaartjes gestuurd
    alleen is dat wel een dure aangelegenheid
    wij hadden mazzel ik heb ze zelf ontworpen en me zwager heeft ze gedrukt in zijn eigen drukkelrij en de kosten hoefde wij niet te betalen was nog een huwelijks kado (13-07-05)
    verder heb ik niet zo goede kennissen een kaartje via mail gestuurd die ik ook zelf gemaakt had
    zie fotoboek :)

    gr debbie
     
  9. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Wat een mooi kaartje!!!

    Leuke tekst erbij!!
    hihi moet je maar opkomen, wel handig eigenlijk naar de kennissen gewoon via de email.

    Moet ik eens gaan onthouden!

    Groetjes,
     
  10. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ja het was hem voornamelijk om het bezoek te doen, bang dat iedereen maar over de vloer loopt en ik mijn rust niet krijg en hij geen tijd met het kleintje gaat kunnen door brengen in zijn vrije dagen.
    maar ik mag het toch doen :D.
    vond het een geweldig idee van Mirna om dat zinnetje erop te zetten en zo is ons probleem ook opgelost.

    groetjes Talia
     
  11. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
  12. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    wij hebben fam,kennissen en werk een kaartje gestuurt.Wel met de mededeling dat ze moesten bellen om met jasper een beschuitje te eten.
    Ik doe dit noooit meer we moeten nu nog steeds bezoek krijgen en mensen bellen nog steeds wordt er gek van maar vind het lullig om nee te zeggen als ze willen komen :oops: Ik zou bij een tweede toch anders doen dan plannen we het in 1 weekend of 2 zondagen en verder niets ben je ook er van af dat iedereen hem ff wil vast houden want dat doe je niet op zo'n dag is te druk voor zo'n kleintje hihi met wel de rust tijden voor onszelf. mijn man heeft zich rot gelopen voor bezoek kon weinig tijd voor zichzelf nemen en de kleine en mij natuurlijk. ;) Dit was mijn mening hoor (ik dacht hiervoor heel anders toen ik zwanger was) aldoende leert men ;)

    groetjes bianca
     
  13. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik heb het er ook opgezet
    tussen 12.00 en 15.00 uur en s'avonds na 20.00 geen bezoek meer
    en daar heeft iedereen zich netjes aan gehouden en idd even bellen van te voren

    succes debbie
     
  14. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ook mijn man kent het sturen van geboorte-kaartjes niet, maar hij vindt het geen enkel probleem.
    Aangezien zijn familie allemaal in het buitenland woont, zal het met het "overladen worden met bezoek" wel meevallen...
    Wat het kaartje betreft: ik wil het het liefst zelf gaan ontwerpen, en het ook iets mee geven uit beide culturen. Ik heb al wat ideetjes, en ook wil ik wat met onze 2 talen doen...
    Juist het multi-culti gedeelte maakt het extra leuk vinden wij!
     
  15. tonca

    tonca Actief lid

    3 sep 2005
    187
    0
    0
    Moeder
    Brezi, Tsjechie
    mijn man kent het sturen van geboortekaartjes ook niet en je kan ze hier ook niet laten drukken, dus heb ze zelf gemaakt, verder heb ik het op de ene zijde in het tsjechies gezet in de andere kant in het nl.
     
  16. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ja nu ga ik ook twijfelen..wij hebben wel op t kaartje staan dat er van te voren gebeld moet worden als men ons kindje wil komen bewonderen..maar niet van en tot hoelaat wij rusten..
    Achja, ik heb gelukkig een man die niet bepaald op zijn mondje is gevallen (ikzelf trouwens ook niet :oops: :oops: ) dus als ze te laat willen komen of als t niet uitkomt, moet het maar een andere x..en zijn mensen echt zo onnadenkend om om 22.00uur nog op kraamvisite te komen???
     
  17. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Dat hadden wij er ook niet op staan en tot nu toe heeft iedereen gelukkig nog gebeld. Je hebt er trouwens altijd mensen bijzitten die echt zo onnadenkend zijn helaas.
     
  18. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Dan zullen ze bij ons vast ook wel bellen, en tja als mensen echt zo suf zijn om zo laat nog te komen, dan is het helaas pindakaas, kom maar een andere x terug ;)
     
  19. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Go girl!
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina