Eicellen doneren. Ervaring van donor

Discussie in 'Donorschap' gestart door Iamthegreenfairy, 24 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iamthegreenfairy

    30 jul 2019
    68
    52
    18
    Vrouw
    In het kort: ik ben nu zelf nog zwanger van ons 3e kindje, verkregen via ivf. Ik denk er aan om hierna mijn eicellen te doneren. Ik ben op zoek naar ervaringen van vrouwen die dit ook gedaan hebben. Daarbij gaat het vooral om de afweging om eicellen 'gewoon' aan de eicelbank te doneren of om bijv op een oproep te reageren en dus daadwerkelijk weet wie de wensouders zijn. Ik hoef verder niet in het leven van het kind te zijn (natuurlijk kan het na verloop van tijd mijn gegevens opvragen).

    Het medische gedeelde heb ik zelf vaak genoeg ervaren dus daar weet ik voldoende van.
    Mijn beweegredenen om dit te doen zijn vooral de hoge nood aan eicellen en ook omdat ik weet hoe het voelt om misschien nooit moeder te zullen worden.
     
    frummelke86, DZ91, 1981Mama en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik heb geen ervaring, maar ik vind het echt fantastisch dat je dit overweegt. ❤️❤️❤️
     
    Iamthegreenfairy vindt dit leuk.
  3. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ik lees even mee.

    Al neig ik meer naar de optie niet via de eicelbank maar de oproep.

    Maar waar begin je, ik wil het voor m'n omgeving nog even voor me houden namelijk :oops:
     
  4. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ik lees ook even mee. Ik overweeg het ook wel eens. Maar heb me er nog niet in verdiept
     
    Iamthegreenfairy vindt dit leuk.
  5. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik lees ook mee. Nichtje van vriend heeft te horen gekregen na haar leukemie nu onvruchtbaar te zijn. Ik overweeg eicellen te doneren voor ‘ooit’, voor haar. (Ze heeft nu nog geen vriend)
     
    DZ91 en Iamthegreenfairy vinden dit leuk.
  6. Iamthegreenfairy

    30 jul 2019
    68
    52
    18
    Vrouw
    Ik neig hier ook steeds meer naar. Maar vraag me dus af hoe dat praktisch in zijn werk gaat. In neem aan dat er onderling afspraken gemaakt worden dan.

    Voor mij mag mijn omgeving het best weten. Ik hoef het niet perse vd daken te schreeuwen maar een geheim is het niet.
     
  7. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Ja onderling worden er afspraken gemaakt.

    Ik maak er ook geen geheim van hoor maar een oproep op Facebook gaat me toch ook weer net te ver haha
     
    Iamthegreenfairy vindt dit leuk.
  8. Iamthegreenfairy

    30 jul 2019
    68
    52
    18
    Vrouw
    Tzt wil ik me wel via freya of besloten groepen verder verdiepen. Ik zou het idd ook niet via een algemene oproep doen en al zeker niet aanbieden.. ('hallo wie wil er eitjes?')
    Kijken wat je aanspreekt en dan kijken of er een goed gevoel bij komt kijken? Geen idee maar dat is voor later iets om te kijken. Ik heb nog een paar jaar de tijd om te doneren gelukkig..
     
    Vaasje en DZ91 vinden dit leuk.
  9. thousandoaks

    thousandoaks Actief lid

    15 feb 2019
    239
    261
    63
    Op Facebook is er een groep ‘eiceldonatie/ecd’ waar je veel kunt lezen. Daar worden ook oproepjes over en weer gezet. Ook Freya heeft een hele uitgebreide brochure erover op hun website staan.
     
    Iamthegreenfairy vindt dit leuk.
  10. Iamthegreenfairy

    30 jul 2019
    68
    52
    18
    Vrouw
    Dank!
     
  11. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mooi dat je dat wil doen.
    Ik heb het een aantal jaar geleden ook willen doen, maar ik ben helaas drager van een progressieve ziekte dus het ging niet door.
    Maar ik had het graag via 'een oproep' willen doen dus niet via een bank.
     
    Iamthegreenfairy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina