Eigen berekening 6 weken volgens gynaecoloog en echo 4-5 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mama2023, 23 jan 2023.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama2023

    Mama2023 Lid

    4 dec 2022
    21
    4
    3
    Vrouw
    Dag dames

    Vandaag een vroege echo gehad ivm eerdere miskramen. Er was enkel een vruchtenzakje te zien. Mijn laatste menstruatie was 14 december. De gynaecoloog was super positief en ze zei dat de echo en de hcg goed overheen kwamen maar ik geen 6 weken ben maar 4-5. Kan dit? Iemand ervaring mee?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. MamaIV

    MamaIV Bekend lid

    28 okt 2022
    659
    409
    63
    Vrouw
    Toen ik in 2008 zwanger was van mijn 3e kind, mocht ik ook met 6 weken komen voor een echo. Er was enkel een lege vruchtzak te zien en het kon volgens de gyn 2 kanten op. Ik mocht 2 weken later terugkomen en toen was er een mini mensje incl hartslag in beeld :). Ik werd 5 dagen teruggezet qua termijn. Hoe zeker ben je van je eisprong? Hoop voor jou ook op zo’n positief verhaal!
     
    Mama2023 en Saar96 vinden dit leuk.
  3. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.120
    6.659
    113
    Vrouw
    12 januari dacht je 12 dpo te zijn. 14 januari dus 4 weken en 21 januari 5 weken. Hoe kom je dan in je eigen berekening op vandaag 6 weken? Iets meer dan 5 weken is het dus nog maar!

    Edit: in een post van jou van 9 januari schrijf je 7nod te zijn. Ik neem aan dat je dan 7 dagen na eisprong bedoelt, of misschien 7 dagen voor nod, maar dat zou nog steeds ongeveer 7dpo zijn. En als je daar vanuit gaat, was 16 januari 4 weken zwanger en vandaag precies 5 weken.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  4. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Wanneer je laatste menstruatie was zegt niet zoveel, wel wanneer je eisprong was. Weet je wanneer die was?
     
  5. Mama2023

    Mama2023 Lid

    4 dec 2022
    21
    4
    3
    Vrouw
    Hii, ja klopt mijn laatste menstruatie was 14 januari. Ik heb zo die menstruatie app en volgens de app zou ik morgen 6 weken zijn. Dit was mijn test 14 januari
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.120
    6.659
    113
    Vrouw
    Je moet niet uitgaan van je laatste menstruatie, dat is alleen een soort indicatie voor je zwangerschapsduur. Je daadwerkelijke zwangerschapsduur is afhankelijk van het moment van eisprong. Dus je echo van gisteren was helemaal in orde :)
     
    Zuul, Mama2023 en Suzi98 vinden dit leuk.
  7. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Een app is maar een indicatie. Die gaat uit van gemiddelden. Als je eisprong een keer later is registreert de app dat niet vanzelf. En een vrouwenlichaam is iets natuurlijks wat zomaar een keer anders kan functioneren ook in je cyclus hoe goed je die ook kent.
     
    Mama2023 vindt dit leuk.
  8. Mama2023

    Mama2023 Lid

    4 dec 2022
    21
    4
    3
    Vrouw
    Wat leuk zo een positief verhaal! ik mag 13 februari pas terug gaan.. dus ben heel erg benieuwd
     

Deel Deze Pagina