Eigen risico bij doorsturen naar ziekenhuis?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door vlinderCN, 18 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik moest voor ctg en echo minder leven consult naar het ziekenhuis en vk zei dat dat van eigen risico afgaat, ik dacht van niet?
    En als je voor consult voor inleiden moet/wil bij gyn?
     
  2. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.321
    1.053
    113
    Nee is geen eigen risico.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  3. caletto

    caletto Actief lid

    13 sep 2019
    224
    146
    43
    Kosten rondom de zwangerschap en bevalling vallen niet onder het eigen risico.*

    *muv ambulancezorg en labaratoriumonderzoeken.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  4. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Dank. Gek dat mijn vk dat niet weet:rolleyes:
     
  5. caletto

    caletto Actief lid

    13 sep 2019
    224
    146
    43
    Het is wel basale kennis voor een verloskundige. Misschien bedoelde ze iets anders? Ik zou er volgende keer even naar vragen. Of jij brengt haar hiermee op de hoogte, of ze kan een misverstand ophelderen.
     
  6. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Nee ze vergeleek het zelfs met moedervlek verwijderen bij dermatoloog :eek: en ook gecheckt of ze toch niet eigen bijdrage bedoelde maar ze dacht echt dat bij zo'n minder leven consult en inleidingsconsult bij gyn ER geldt . Ik heb bij mijn 1e zwangerschap ook geen ER daarvoir hoeven betalen, maar dacht verifieer het hier even, misschien is het veranderd.
     
  7. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Volgens mij kunnen ze je maximaal 3x doorsturen en dan moet je wel medisch zijn erna. Kan je niet beter naar je verzekering bellen voor de zekerheid?

    Ik geloof dat het ook hangt van wat ze opschrijven in ziekenhuis de codes. Ik heb dus zelf 2x miskramen gehad en flink wat onderzoeken (wel laat na 15wk) maar dus nooit eigen risico hoefde te betalen. Terwijl ik geloof het wel moet. Ik weet het zelf nooit hoe het wat ermee als ik twijfel bel ik de verzekeraar want sommige ziekenhuis hier ook uitgesloten van contracten
     
  8. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben bij alle zwangerschappen doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een ctg, bij de 1e zelfs 3 keer maar nooit iets te hoeven hebben betalen. Overigens had ik het ook niet zo'n ramp gevonden als het wel zo was, gaat toch om mijn baby.
     
  9. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Nee daarvoor niet idd maar voor een kort informatief gesprekje over inleiden (wat totaal niet medisch noodzakelijk is) vind ik het dan weer zonde om daar paar 100,- voor neer te leggen.
     
  10. Cjms

    Cjms Bekend lid

    11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Nope. Valt buiten het eigen risico.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina