Eigen risico zorgverzekeraar

Discussie in 'De lounge' gestart door ProudMum, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Zaterdag een brief gekregen of ik voor 26-08 even die 150 euro eigen risico wil betalen! Hoe moeten mensen met een uitkering dat wel niet doen vraag ik mij af......

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.885
    1.369
    113
    Over het algemeen kun je een betalingsregeling aanvragen. Dan hoeft het niet in 1 keer.

3. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Somige zorg verzekeraard doen het ook ander. zoals bij agis krijg je gewoon iedere keer als je er iets van gebruikt heb moet je dat betalen. vindt ik welb eter.

4. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    bij de vgz is het zoals binnabinna zegt,
    steeds als je er iets van gebruikt krijg je een rekening

5. ProudMum

ja dat scheelt idd een hoop zeg!

6. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik vind het ook niet normaal meer. Ik heb in mei al 300 euro eigen risico betaald, en waarom omdat mijn man een chronische ziekte heeft. (astma) en ik had zw suiker dus insuline en alles wat daarmee te maken had kon ik mooi zelf betalen.

7. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik kreeg hem in mei, heb hem ook maar gelijk betaald. Tja met ivf ben je zo door je eigen risico heen, en dat hebben we er dan weer graag voor over.

Tja hoe mensen dat met een uitkering moeten doen, een betalingsregeling aanvragen of misschien een baan zoeken. (ligt er natuurlijk wel aan wat de reden is voor de uitkering)

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik zal er deze maand (of de volgende ook aan moeten geloven denk ik) ik zou veel liever iedere maand een beetje betalen, maar hier zal die 150 euro ook wel in een keer opgehoest moeten worden. Je zit er zo aan hoor, paar keer fysio, en je bent het al kwijt. Heb al wel iets voor medicijnen betaald geloof ik, maar ik ga er maar van uit dat jet 150 euro in een keer wordt.

Uitkering of niet, ik vind 150 euro in een keer enorm veel bovenop de 335 euro die ze iedere maand al afschrijven.

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.011
    1.837
    113
    Provincie Groningen
    Vind het ook absurd, maar dan meer omdat we voorgaande jaren 250 euro terug kregen als je geen zorg verbruikte. En als je wel wat had gebruikt werd het van die 250 euro afgehaald.

En nu als je iets gebuikt, moet je meteen al betalen

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja per saldo ben je dit jaar 400 euro pp duurder uit en dat is nog los van de dingen die niet meer vergoed worden.

Wij zijn dit jaar waarschijnlijk 600 tot 1000 euro duurder uit dan vorig jaar. Even afhankelijk van de hoeveelheid zorg de we nodig hebben, ik vind het absurd.

Valt de VK en de gyn tegenwoordig in je eigenrisico, mijn zusje moest namelijk de 20-weken-echo ineens zelf betalen terwijl ik hem vorig jaar wel vergoed kreeg.

11. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ik ben het echt met jullie eens.

ik krijg ook elke maand wel een rekening dat ik moet betalen.
    nou net of we niet genoeg betalen. vind het gewoon te gek.

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou nog even dan kunnen we weer massaal overstappen, al weet ik nu al dat ik dat toch niet doe.

13. ProudMum

en ik snap echt niet waar die risico's allemaal goed voor zijn!

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Het zou moeten stimuleren om ná te denken over wat je aan zorg gebruikt, maar als je in de kreukels ligt ga je je toch niet afvragen of je je eigen risico wel kan betalen. :evil:

Ik denk er maar niet bij na, ik was altijd 100% verzekerd en nu heb ik ineens VERPLICHT een eigen risico waar ik nooit om gevraagd heb. Het NIBUD adviseert ook om 150 euro pp op een spaarrekening te zetten voor dit soort dingen. Ik vind dat eigenlijk te gek voor woorden, maar ja, wat doe je er aan.

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.011
    1.837
    113
    Provincie Groningen
    @Loeki, de 20 weken echo hoort gewoon vergoed te worden. Dus misschien moet je zusje even bellen naar haar zorgverzekeraar.
    VK controle's vallen er ook onder, maar bloed en urine onderzoek weer niet

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou ja, ze gaat toch wel over die 150 euro ER heen, dus of die nu in de 20-weken-echo gaat zitten of in de fysio maakt haar niet zo veel uit. Het verbaasde mij alleen.

17. ProudMum

echt, waar gaat het heen in NL. Nog even en mensen gaan niet meer naar de doktoren en ZH omdat ze bang zijn te moeten betalen

18. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Hoe zit dat eigenlijk met de kleintjes? Ze zijn wel gratis meeverzekerd, maar hebben ze wel of geen eigen risico?

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Die hebben dacht ik geen eigen risico, kregen de afgelopen jaren ook geen geld terug voor ze. Zeker weten doe ik het niet hoor. Ze zijn alleen gratis in de Basisverzekering, voor aanvullend moet je dacht ik wel betalen. Ik betaal voor Annika 35 euro in de maand.

20. Pris

Pris Fanatiek lid

Ik vind dit echt belachelijk :evil: :evil:
    Áfgelopen paar jaar heb ik geld teruggekregen en nu moet ik gelijk al betalen....
    En waarom? Waarschijnlijk om de dure leasewagen en t topsalaris van de grote baas te sponsoren.....

Deel Deze Pagina