eigen website

Discussie in 'De lounge' gestart door tweeling, 20 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die een eigen website hebben en daar hun dingetjes verkopen?

    Ik zou hier graag wat meer van willen weten, zoals:
    waar ik moet zijn, wat het kost, waar ik op moet letten.

    Loopt jullie winkeltje dan ook en wat verkoop je?

    Misschien dat ik nog dingen over het hoofd zie maar zou er graag alles over willen weten...

    alvast bedankt!
     
  2. mvamberenkeenan

    mvamberenkeenan Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Ik heb een eigen webwinkel met baby- en kinderkleding. Normaal loopt mijn webwinkel prima, maar ik heb de werkzaamheden nu even op stop gezet, omdat ik me nu volledig wil storten op mijn moederschap.... Als Keenan wat ouder is en ik mijn tijdsplanning wat beter weet in te delen, ga ik weer opnieuw van start !
     
  3. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    up :D
     
  4. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Als je dingen gaat verkopen via internet.... dan lijkt het me niet geheel onverstandig om je te laten registreren bij de kvk. Belastingtechnisch enzo..
     
  5. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    neem even kontakt op met de kvk. klinkt net als de reclame, maar kan wel helpen. vooral in het begin kan het soms voordeliger zijn om eerst vanuit een belastingnummer te werken ipv een kvk nummer. houd er tevens rekening mee dat je voor een inschrijving bij de kvk per jaar betaald. dus als je je pas in december inschrijft, betaal je gewoon de volle pond.

    verder goed kijken naar wat voor webshop je gaat gebruiken. het kan bijvoorbeeld handig zijn om een webshop te gebruiken die al veel dingen voor jou berekend, zoals gewicht en verzendkosten.

    ik heb zelf een webshop in dierenbenodigdheden, mijn man in internet services en computer benodigdheden en we bouwen daarnaast websites, waarbij dus regelmatig een webshop ingezet wordt.

    als je vragen hebt moet je anders gewoon even een pb'tje doen ;)
     
  6. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    thanx!
     
  7. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik heb sinds kort een webwinkel met mijn eigen spulletjes (zie onderschrift). Vind het gewoon leuk om op de computer bezig te zijn.
    Ik verdien er verder niks mee want ik heb alles ooit nieuw gekocht. Misschien ga ik het nog eens uitbreiden.
     
  8. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Idd naar de KVK en naar een info avond van de Belastingdienst gaan, je hebt ook een BTWNummer nodig, tenzij je geen groothandelaren witl benaderen.
    ALs je echt wilt bedrijfsvoeren als een normale winkel, moet je kvk nummer en btwnummer hebben, anders wordt je niet serieus genomen bij je leveranciers.

    Dat is mijn ervaring althans. Ik heb nu bijna 2 jaar een webwinkel in diverse handwerkartikelen (www.handwerkkist.com) en wij doen alles volgens het boekje. MIjn man is handig met de computer dus die heeft de winkel opgezet/ de site dus en die zorgt dat er backup wordt gemaakt enz. Ik voer de producten in en heb het contact met de klanten en leveranciers. Dus hij doet achter de schermen, ik ervoor, zal ik maar zeggen.
    WErkt prima.

    Zorg dat je goede naamsbekendheid krijgt door veel reclame te maken en dan zie je vanzelf of het loopt of niet.
    Je kunt van te voren ook eerst eens goed gaan onderzoeken hoeveel sites er al zijn die hetzelfde verkopen als dat jij wilt verkopen en tegen wat voor condities zij dat doen.

    Het mooiste zou zijn als je met iets nieuws komt wat je nog niet veel ziet in Nederland, maarja kom daar maar eens op....

    Succes hoor!
     

Deel Deze Pagina