Eigen winkel beginnen

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Mrs, 12 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrs

    Mrs Nieuw lid

    10 jan 2009
    4
    0
    1
    Student.
    Krimpen aan de IJssel
    Hallo allemaal,

    Wij hebben een half jaar geleden een oud huis gekocht uit 1896 met een winkelruimte in het voorhuis. Toen wij het huis kochten dachten wij dat er geen vergunning meer op de winkel zat en wij waren in eerste instantie ook niet van plan een winkel te beginnen.

    Maar door nieuwsgierigheid toch het bestemmingsplan opgevraagd en nu blijkt dat wij gewoon nog een winkel mogen starten mits het in het straatbeeld past.

    Aangezien wij beide een baan hebben en wij dit beide zo willen houden dacht ik dat het leuk zal zijn om alleen op zaterdag open te gaan. Het idee is ontstaan vanuit nieuwsgierigheid en niet perse vanuit een extra inkomen.

    In ons historische straatje hebben wij een aantal kleine winkeltjes. Wij dachten aan een oud Hollands snoepwinkeltje. Dit sluit aan bij de andere winkels en daar is geen concurrentie in.

    Wij zullen ons inschrijven bij de KVK als eenmanszaak en hebben een klein start budget. Het extra werken voor de winkel geeft echt een gevoel van uitdaging maar we beseffen dat het aanpoten is.

    Ik ben zelf aan het googlen en ik ben nu toch wel bang dat ik dingen mis. Mijn vraag is dan ook of er mensen zijn met ervaringen die weten waar wij aan moeten denken.
     

Deel Deze Pagina